Equerm Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Litt ot: Men hva er det alle har mot kristne? Det er ikke alle som sitter å ber 24/7... 5239067[/snapback] Jeg har noe imot alle former for religioner. Jeg hører på black metal og liker godt sanger som har slike tekster. Men det er bare fordi de er så "selvhøytydelige" og det synst jeg er morsomt. Eks på sanne sanger: Dimmu Borgir - Da Den Kristne Satte Livet Til Dimmu Borgir - Antikrist Isengard - I Kamp Mot Kvitekrist Satyricon - Hvite Krists Død Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er faktisk ikke alle om er selvhøytidlige. Jeg opplever at mange forhåndsdømmer kristne, bare fordi de er kristne.... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er faktisk ikke alle om er selvhøytidlige. Jeg opplever at mange forhåndsdømmer kristne, bare fordi de er kristne.... 5240381[/snapback] Mange forhåndsdømmer meg siden jeg har langt hår og hører på black metal. Alle grupper, religioner og typer blir forhåndsdømt. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Crappy, men slik er det. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Ok, nå skal jeg prøve å svare så saklig som overhode mulig. Innenfor Black-metal har vi mange "hat" tekster til kristendommen. Vil tippe at de fleste ikke finner disse tekstene koslige og hyggelige. De er så og si ganske groteske, voldelige og "fæle"! Et utsnitt fra en sånn tekst, kan lyde som følger: "Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver kristen og voldta deres kvinner og barn" (Dimmu Borgir - Antikrist) Som jeg sa, ikke spesielt koslige tekster. Men så er det et spørsmål ang. ondskap. Selv om de fleste religioner fører med seg noen gode budskap, uansett religion, er det fortsatt derfra all ondskap kommer fra. Hvis vi tar utgangspunkt i teksten over, på 1200 tallet, ville vel teksten lydet som følger: "Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver muslim og voldta deres kvinner og barn. For gud er med oss" Tror at de fleste klarer og forstå at jeg hinter til korstogene nå. Vil si at det var en ganske stor massakre, ledet med kirken i spissen. En annen ting som er verdig å nevne, er Vatikanets syn på vitenskapsmenn på det tidlige 1500-tallet. Alle vitenskapsmenn som så og si jobbet imot kirken (eks. astronomi), ble forfulgt og slaktet ned. Noen sier til og med at hodene dems ble plasert på påler gjennom hele Roma, sånn at folk skulle oppdage hva som ville skje med hedenske folk. Noen andre enn meg som mener at dette strider imot de kristne ideologier? La oss begrense oss til nåtiden. Hvis vi ser oss rundt med åpne øyer, kan vi til og med i dag se kraftige eksempler på religiøse konflikter. Et eksempel er terror, eller såkalt Islamsk fundamentalisme. Greit nok, noe av grunnen er sikkert at de føler at den vestlige verden har mer makt enn dem, men allikevel mener jeg å tro at det ligger religiøse grunner bak. Husker for en tid tilbake da jeg så ett tv-program om en privatskole i Pakistan, der læreren kom med denne uttalelsen: "Allah er stor, drep de vantro" eller noe lignende. Det samme ser vi på nyhetene når en ny terroristvarsel er sluppet fra Al-Quida eller lignende. "Vi skal sammen med Allah beseire de vantro" osv i den sjangeren. Nå virker det som Islam og muslimer er den store stygge ulven, noe som også blir mye fokusert på i medier. Men hva med Israel-konflikten? Greit nok, muslimer er inni bildet der også, men likevell ikke den stygge ulven. Vil heller si at jødene er de mer "onde" der. Skal ikke gå så mye inn på den konflikten (mener det er en tråd om det ett eller annet sted)! Altså, det jeg vil fram til er at religion blir brukt feil. Hør på denne setningen: "Vi skal bombe Irakerene til helvete. Gud velsigne Amerika". Mener selv at dette blir helt feil. Jeg vil altså påstå at religion er roten til alt ondt. Krig og elendighet vil det alltid være i verden, men uten religion, vil jeg velge å tro at antall kriger ville sunket dramatisk. Ble vist ett veldig langt innlegg dette Er det noen som har noe synspunkter på det jeg har skrevet, vil jeg gjerne høre det Edit: Vil si ett par ting til (nå er jeg virkelig engasjert ). Kanskje noen nå har den gode formening om at "Ustedalen må helt klart være satanist.. Hører jo på Dimmu Borgir og greier". Da skal jeg berolige dere med at jeg kommer aldri til å dele livssyn med en satanist. Anser meg selv som en ateist. Skal ærlig innrømme at jeg aldri vil bruk vold, og ser helst alle andre muligheter enn vold. I tillegg er jeg ikke en "black-metal fantast". Jeg har en veldig stor og variert musikksmak, og kan høre på alt uten om "det som er populært" (rap, hip hop, trance, tekno... Dere skjønner tegningen ). Selv anser jeg meg selv som en rolig, snill gutt med gode livskvaliteter Endret 2. desember 2005 av Ustedalen Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Litt ot: Men hva er det alle har mot kristne? Det er ikke alle som sitter å ber 24/7... 5239067[/snapback] Jeg har noe imot alle former for religioner. Jeg hører på black metal og liker godt sanger som har slike tekster. Men det er bare fordi de er så "selvhøytydelige" og det synst jeg er morsomt. Eks på sanne sanger: Dimmu Borgir - Da Den Kristne Satte Livet Til Dimmu Borgir - Antikrist Isengard - I Kamp Mot Kvitekrist Satyricon - Hvite Krists Død 5240330[/snapback] Endelig en som har skjønt det! Helt enig. (Jeg hører ikke bare på black metal pga morsomme tekster da, mest fordi selve musikken er fantastisk.) Ang. diktet ditt vil jeg anbefale deg i ikke prøve å etterligne Dimmu. Finn din egen måte å si ting på. Hvis man skal skrive sinte og hatefulle dikt/tekster som skal bli tatt særiøst og ikke latterliggjort så må man uttrykke egne følelser. Det er intet galt i å la seg inspirere av musikk og andre tekster, men ikke prøv å kopier det. Men du kan jo fortsette å skrive slik du gjør nå (minus skrivefeilene, som gjorde det hele litt rotete), og gi oss en god latter! :!: (Selvironisk black metal og overdreven kristen-hat er veldig festlig, Immortal er et glimrende eksempel på et slikt band!) Edit: Ustedalen: Veldig bra innlegg. Du får fram noen flotte poeng, og du tenker veldig likt meg. Endret 2. desember 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Edit: Ustedalen: Veldig bra innlegg. Du får fram noen flotte poeng, og du tenker veldig likt meg. 5243369[/snapback] Bra å høre at andre tenker likt meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Ok, nå skal jeg prøve å svare så saklig som overhode mulig. Innenfor Black-metal har vi mange "hat" tekster til kristendommen. Vil tippe at de fleste ikke finner disse tekstene koslige og hyggelige. De er så og si ganske groteske, voldelige og "fæle"! Et utsnitt fra en sånn tekst, kan lyde som følger: "Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver kristen og voldta deres kvinner og barn" (Dimmu Borgir - Antikrist) Som jeg sa, ikke spesielt koslige tekster. Men så er det et spørsmål ang. ondskap. Selv om de fleste religioner fører med seg noen gode budskap, uansett religion, er det fortsatt derfra all ondskap kommer fra. Hvis vi tar utgangspunkt i teksten over, på 1200 tallet, ville vel teksten lydet som følger: "Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver muslim og voldta deres kvinner og barn. For gud er med oss" Tror at de fleste klarer og forstå at jeg hinter til korstogene nå. Vil si at det var en ganske stor massakre, ledet med kirken i spissen. En annen ting som er verdig å nevne, er Vatikanets syn på vitenskapsmenn på det tidlige 1500-tallet. Alle vitenskapsmenn som så og si jobbet imot kirken (eks. astronomi), ble forfulgt og slaktet ned. Noen sier til og med at hodene dems ble plasert på påler gjennom hele Roma, sånn at folk skulle oppdage hva som ville skje med hedenske folk. Noen andre enn meg som mener at dette strider imot de kristne ideologier? La oss begrense oss til nåtiden. Hvis vi ser oss rundt med åpne øyer, kan vi til og med i dag se kraftige eksempler på religiøse konflikter. Et eksempel er terror, eller såkalt Islamsk fundamentalisme. Greit nok, noe av grunnen er sikkert at de føler at den vestlige verden har mer makt enn dem, men allikevel mener jeg å tro at det ligger religiøse grunner bak. Husker for en tid tilbake da jeg så ett tv-program om en privatskole i Pakistan, der læreren kom med denne uttalelsen: "Allah er stor, drep de vantro" eller noe lignende. Det samme ser vi på nyhetene når en ny terroristvarsel er sluppet fra Al-Quida eller lignende. "Vi skal sammen med Allah beseire de vantro" osv i den sjangeren. Nå virker det som Islam og muslimer er den store stygge ulven, noe som også blir mye fokusert på i medier. Men hva med Israel-konflikten? Greit nok, muslimer er inni bildet der også, men likevell ikke den stygge ulven. Vil heller si at jødene er de mer "onde" der. Skal ikke gå så mye inn på den konflikten (mener det er en tråd om det ett eller annet sted)! Altså, det jeg vil fram til er at religion blir brukt feil. Hør på denne setningen: "Vi skal bombe Irakerene til helvete. Gud velsigne Amerika". Mener selv at dette blir helt feil. Jeg vil altså påstå at religion er roten til alt ondt. Krig og elendighet vil det alltid være i verden, men uten religion, vil jeg velge å tro at antall kriger ville sunket dramatisk. Ble vist ett veldig langt innlegg dette Er det noen som har noe synspunkter på det jeg har skrevet, vil jeg gjerne høre det Edit: Vil si ett par ting til (nå er jeg virkelig engasjert ). Kanskje noen nå har den gode formening om at "Ustedalen må helt klart være satanist.. Hører jo på Dimmu Borgir og greier". Da skal jeg berolige dere med at jeg kommer aldri til å dele livssyn med en satanist. Anser meg selv som en ateist. Skal ærlig innrømme at jeg aldri vil bruk vold, og ser helst alle andre muligheter enn vold. I tillegg er jeg ikke en "black-metal fantast". Jeg har en veldig stor og variert musikksmak, og kan høre på alt uten om "det som er populært" (rap, hip hop, trance, tekno... Dere skjønner tegningen ). Selv anser jeg meg selv som en rolig, snill gutt med gode livskvaliteter 5243283[/snapback] Men så finnes det mange forskjellige typer satanister da... Er en retning som sier at gud er ikke noe man tilber eller tenker på, men at man skal dyrke de man selv synes fortjener å bli dyrka. F.eks at du gir ros til de som du mener har gjort noe bra, mens ikke gir til de som du ikke synes har gjort noe bra. De dyrker individet altså, ikke kollektivet. Den andre tingen er at de mener at mennesket er på lik linje med et dyr, hvor instinkt blir dyrka og sett som en bra ting imotsetning til andre religioner som kanskje mener det er "djevelens verk". Det var bare en kjapp oppsummering av EN retning innenfor satanistmen. Har hørt at den stiller seg side om side til humanismen bare med det skille at menneskene er et dyr, og ikke noe nytt og overlegent. Torstein Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Å si at jeg dyrker ondskap og oppfordrer til masseslakt av kristene er litt drøyt! Jeg er f*** ikke noe satanist. Ok jeg syns kanskje at slike tekster er tøffe, og liker metall. D gjør meg alikevell ikke til satanist og massemorder! Nei du er like uskyldig som f.eks. Hitler. Han drepte ikke jøder selv, men fikk andre til å gjøre det. (jada dette sa jeg bare for å provosere, som jo er ok? eller? ) Skjønner du/dere ikke at selv om dere ikke har tenkt å "slakte kristne" eller andre grupper er slike tekster over lenger tid med og forderve moralen i samfunnet. Jo da skjønner det er snakk om og sprenge grenser, provosere, det er tøft etc. men om 5-10 år er det en ustabil ungdom som har kanskje har lest tekstene dere skriver, han finner ut at han også skal sprenge grenser, og være tøff. Han tar kjøkkenkniven, eller ”satanistdolken” for så gå til nærmeste søndagskole for å slakte kristne, der var tilfeldig din sønn/datter som tilfeldigvis hadde tatt følge med en av vennene sine. Som ”straff” får han 14 dager på psykriatisk avdeling for advokaten klarer og overbevise juryen at det er slike tekster som fikk klienten til og gjøre dette. Poenget er: Er alle grenser/tabuer hvert og bryte, får vi et bedre samfunn av slike tekster, kan det være konsekvenser av det dere skriver (snøballeffekt)? Og pleace:, ikke skyld på religionen fordi mennesker gjemmer seg bak den. Står ingenting i Bibelen verken om Korstog, brenne hekser på bålet o.s.v., heller sikkert ikke i Koranen? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Ok, nå skal jeg prøve å svare så saklig som overhode mulig. Innenfor Black-metal har vi mange "hat" tekster til kristendommen. Vil tippe at de fleste ikke finner disse tekstene koslige og hyggelige. De er så og si ganske groteske, voldelige og "fæle"! Et utsnitt fra en sånn tekst, kan lyde som følger: "Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver kristen og voldta deres kvinner og barn" (Dimmu Borgir - Antikrist) Som jeg sa, ikke spesielt koslige tekster. Men så er det et spørsmål ang. ondskap. Selv om de fleste religioner fører med seg noen gode budskap, uansett religion, er det fortsatt derfra all ondskap kommer fra. Hvis vi tar utgangspunkt i teksten over, på 1200 tallet, ville vel teksten lydet som følger: "Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver muslim og voldta deres kvinner og barn. For gud er med oss" Tror at de fleste klarer og forstå at jeg hinter til korstogene nå. Vil si at det var en ganske stor massakre, ledet med kirken i spissen. En annen ting som er verdig å nevne, er Vatikanets syn på vitenskapsmenn på det tidlige 1500-tallet. Alle vitenskapsmenn som så og si jobbet imot kirken (eks. astronomi), ble forfulgt og slaktet ned. Noen sier til og med at hodene dems ble plasert på påler gjennom hele Roma, sånn at folk skulle oppdage hva som ville skje med hedenske folk. Noen andre enn meg som mener at dette strider imot de kristne ideologier? La oss begrense oss til nåtiden. Hvis vi ser oss rundt med åpne øyer, kan vi til og med i dag se kraftige eksempler på religiøse konflikter. Et eksempel er terror, eller såkalt Islamsk fundamentalisme. Greit nok, noe av grunnen er sikkert at de føler at den vestlige verden har mer makt enn dem, men allikevel mener jeg å tro at det ligger religiøse grunner bak. Husker for en tid tilbake da jeg så ett tv-program om en privatskole i Pakistan, der læreren kom med denne uttalelsen: "Allah er stor, drep de vantro" eller noe lignende. Det samme ser vi på nyhetene når en ny terroristvarsel er sluppet fra Al-Quida eller lignende. "Vi skal sammen med Allah beseire de vantro" osv i den sjangeren. Nå virker det som Islam og muslimer er den store stygge ulven, noe som også blir mye fokusert på i medier. Men hva med Israel-konflikten? Greit nok, muslimer er inni bildet der også, men likevell ikke den stygge ulven. Vil heller si at jødene er de mer "onde" der. Skal ikke gå så mye inn på den konflikten (mener det er en tråd om det ett eller annet sted)! Altså, det jeg vil fram til er at religion blir brukt feil. Hør på denne setningen: "Vi skal bombe Irakerene til helvete. Gud velsigne Amerika". Mener selv at dette blir helt feil. Jeg vil altså påstå at religion er roten til alt ondt. Krig og elendighet vil det alltid være i verden, men uten religion, vil jeg velge å tro at antall kriger ville sunket dramatisk. Ble vist ett veldig langt innlegg dette Er det noen som har noe synspunkter på det jeg har skrevet, vil jeg gjerne høre det Edit: Vil si ett par ting til (nå er jeg virkelig engasjert ). Kanskje noen nå har den gode formening om at "Ustedalen må helt klart være satanist.. Hører jo på Dimmu Borgir og greier". Da skal jeg berolige dere med at jeg kommer aldri til å dele livssyn med en satanist. Anser meg selv som en ateist. Skal ærlig innrømme at jeg aldri vil bruk vold, og ser helst alle andre muligheter enn vold. I tillegg er jeg ikke en "black-metal fantast". Jeg har en veldig stor og variert musikksmak, og kan høre på alt uten om "det som er populært" (rap, hip hop, trance, tekno... Dere skjønner tegningen ). Selv anser jeg meg selv som en rolig, snill gutt med gode livskvaliteter 5243283[/snapback] Men så finnes det mange forskjellige typer satanister da... Er en retning som sier at gud er ikke noe man tilber eller tenker på, men at man skal dyrke de man selv synes fortjener å bli dyrka. F.eks at du gir ros til de som du mener har gjort noe bra, mens ikke gir til de som du ikke synes har gjort noe bra. De dyrker individet altså, ikke kollektivet. Den andre tingen er at de mener at mennesket er på lik linje med et dyr, hvor instinkt blir dyrka og sett som en bra ting imotsetning til andre religioner som kanskje mener det er "djevelens verk". Det var bare en kjapp oppsummering av EN retning innenfor satanistmen. Har hørt at den stiller seg side om side til humanismen bare med det skille at menneskene er et dyr, og ikke noe nytt og overlegent. Torstein 5244037[/snapback] Ja, det er helt sant det du mener der. Leste en stund tilbake en god del om satanisme (dere har sikkert forstått at jeg synes konflikter basert på historie er veldig innteressant ), og ble faktisk veldig overraska over hva egentlig satanisme sto for. Selv om at jeg ikke var enig med alt som var sagt. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Slenger opp ett dikt jeg laga i første på videregående, eneste "ordentlige" diktet jeg har laga: Seks fot ned i en kiste råtner i en kiste seks fot ned eller noe slikt, husker ikke helt:P Mekka et satanist dikt i farta Den kristne taperen står der og ber, at jeg kommer bakfra er noe han ikke ser Jeg hugger med kraft som satan har bragt Den svake faller omkull Endelig får jeg et saftig knull Endret 5. desember 2005 av ka1ser Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg slenger opp ett lite satanistisk-dikt: En lite tresko, ikke så snill. Blodet renner, den want to kill. Brenne kirker, det er noe alle gjør. Denne tresko brenner fjør! Ompi-Dump-Skrump. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 En lite tresko, ikke så snill.Blodet renner, den want to kill. Brenne kirker, det er noe alle gjør. Denne tresko brenner fjør! 5255901[/snapback] jeg vil nødig møte den treskoen i en mørk bakgate Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skjønner deg godt! Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 "Og pleace:, ikke skyld på religionen fordi mennesker gjemmer seg bak den" Folk trenger naturligvis ikke å være satanist eller djevel-dyrker får å skrive et anti-krist dikt! Kan gått være sinne eller lignende, eller fordi de syns at det er spenndene og liker å være anderledes enn de milionvis av stereo-typene som mener at alt skal respekteres, gud er bra, djevelen er noe dritt. Men, det eneste vi vet om historien, er det som er skrevet ned, og det inkluderer det som bibelen har skrevet. Dvs si at de som skrev bibelen, kan like godt ha funnet opp alt, og fått kristendommen til å virke helt fortryllende. Vi vet det ikke, fordi vi vet bare det som er skrevet ned. Bibelen er også voldelig, den oppforder til vold. Bla angående hårklipp og andre ting. Er ikke sikker på hvor det står, men har lest en del om at bibelen har forbud som gir dødstraff. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ohh, dere er så skumle. :O Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Bedere nå når jeg følger regelene? satans tokt: Satans hær har tokt i natt Satans hær tar øksen fatt Kristent blod skal renne Krisene de skal brenne Prestene skal vi konvertere Til satan, vil vi han levere Prestene tvinges av satans bud Der han kommer til og bytte gud skrive det ferdig senere... Endret 9. desember 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Matias Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Mekka et satanist dikt i fartaDen kristne taperen står der og ber, at jeg kommer bakfra er noe han ikke ser Jeg hugger med kraft som satan har bragt Den svake faller omkull Endelig får jeg et saftig knull 5255473[/snapback] Ahahaha, kall meg gjerne syk, men jeg synes dette var morsomt Endret 9. desember 2005 av -Mithrandir- Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 @ Mithrandir, det er rett! synes både kristne og satanister er no tull, eller religion og slikt i seg selv. Kristendikt(nynorsk får stemninga bedre fram) Eg sjår eit ljos der uppe, frelsaren gjer meg suppe. Livets vann gir meg blod på tann eg vil ut og frelse Hmm ble nesten limerick.. Prøver en satan limerick En liten djevel ble født i går han var stygg og rød, men ei no hår til helvette kommer han nok se, en engel! dukk Djevelen fråtser av engelens lår jojo ok nok:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå