Asle321 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Heisann jeg tenkte vi kunne ha denne tråden til folk som trenger hjelp til scriptene/programmene sine, så slipper vi å lage nytt emne hele tiden. Vel, jeg begynner <?php $mnd = array (1 => 'Januar', 'Februar', 'Mars', 'April', 'Mai', 'Juni', 'Juli', 'August', 'September', 'Oktober', 'November', 'Desember', for ($nr=12; $nr>0; $nr--) echo $mnd[$nr] . " er måned nummer $nr<br>"; ?> Det eneste jeg kan si er at det er noe som er gale, denne beskjeden får jeg: Parse error: parse error, unexpected T_FOR, expecting ')' in C:\Inetpub\wwwroot\index.php on line 31 Jeg vet ikke hva som er feilen men det virker som om det er løkken FOR, som er problemet. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er vel stort sett hjelp til scriptene sine folk trenger, så da blir det bare en tråd i dette forumet.. Synes ideen er dårlig.. Til ditt problem.. Tror du mangler en parantes og et semikolon på slutten av arrayet.. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Du har et komma for mye også der. Ingen komma etter siste element,men parantes og semikolon Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Heisann jeg tenkte vi kunne ha denne tråden til folk som trenger hjelp til scriptene/programmene sine, så slipper vi å lage nytt emne hele tiden.Vel, jeg begynner <?php $mnd = array (1 => 'Januar', 'Februar', 'Mars', 'April', 'Mai', 'Juni', 'Juli', 'August', 'September', 'Oktober', 'November', 'Desember', for ($nr=12; $nr>0; $nr--) echo $mnd[$nr] . " er måned nummer $nr<br>"; ?> Det eneste jeg kan si er at det er noe som er gale, denne beskjeden får jeg: Parse error: parse error, unexpected T_FOR, expecting ')' in C:\Inetpub\wwwroot\index.php on line 31 Jeg vet ikke hva som er feilen men det virker som om det er løkken FOR, som er problemet. 5237610[/snapback] Problemet her er at du mangler avsluttende ) for arrayet Edit: ser at andre allerede hadde svart på hvorfor du får feilmeldingen Endret 1. desember 2005 av trrunde Lenke til kommentar
Asle321 Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 <?php $mnd = array (1 => 'Januar', 'Februar', 'Mars', 'April', 'Mai', 'Juni', 'Juli', 'August', 'September', 'Oktober', 'November', 'Desember',) for ($nr=12; $nr>0; $nr--) echo $mnd[$nr] . " er måned nummer $nr<br>"; ?> Blir koden sånn da? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Nei slik: <?php $mnd = array (1 => 'Januar', 'Februar', 'Mars', 'April', 'Mai', 'Juni', 'Juli', 'August', 'September', 'Oktober', 'November', 'Desember' ); for ($nr=12; $nr>0; $nr--) echo $mnd[$nr] . " er måned nummer $nr<br>"; ?> Endret 3. desember 2005 av Ernie Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 --du tok ikke bort kommaet etter siste element Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 --du tok ikke bort kommaet etter siste element 5248023[/snapback] også må man legge til ; etter ) Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det må man også gjøre ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå