Stigma Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Er det noen der ute som kjenner til noen som selger vann-vann varmeoumper (gjerne i norge, men ikke nødvedigvis) som ikke er dimensjonert for hele hus f.eks. Jeg ser etter noe som kunne taklet å holde lik temperatur som kjølevannet ved en belastning på rundt 500-1000w på varmesiden. Desverre så har de firma jeg har snakket med opp til nå kun modeller med pumpeeffekt på 6Kwatt og oppover (fra rundt kr 27.000), altså seriøst overdimensjonert. Kjenner noen til noe firma som selger mindre modeller i inn-eller-utland? Opp mot 5000kr kunne kanskje vært akseptabel pris. -Stigma Endret 1. desember 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Første og siste bump, i tilfelle noen vet om noe brukbart =) -Stigma Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg lagde til noe slikt for noen år siden. Fant et kjøleskap på dynga, rev av alt som kunne brukes for et slikt prosjekt. Fordamperen plasserte jeg inni et rør av aluminium, forseglet med lokk i begge ender og nippler for vann inn/ut. Ble med det og har ikke brukt den siden. Fikk problemer med at kjølevesken frøs til is og pumpen klarte ikke lave temperatuer (eheim). Bruke en glykolholdig kjølevæske. Er nok redd for at skal du kjøpe noe slikt, så blir det å koste mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå