Asle321 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Beklager denne tråden, men jeg fant ikke noe FAQ til .NET programmering Hva er forskjellen på ASP og ASP.NET eller Basic og Basic.net? jeg skjønner ikke det, finnes det php.net? eller andre? Jeg beklager at jeg lager en unødvendig post, men jeg er nybegynner i programmering, (programmerer i PHP) og er veldig Nysgjerrig. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 .NET er Microsoft sitt rammeverk for programmeringsspråk, det er enorm forskjell på Visual Basic og Visual Basic.NET, dette er to svært forskjellige språk, samme gjelder ASP og ASP.NET, tror en ASP side kjører på AS.NET, men ikke omvendt, et ASP.NET program er avhengig av en .dll fil som enten er skrevet i C++.NET, C#, Visual Basic.NET eller et annet .NET språk. Det finnes ikke PHP.NET e.l. fordi PHP ikke er laget for .NET En maskin som skal kjøre et .NET program må ha Microsoft .NET Framework inne (dotnetfx) for å kjøre programmet, måten programmene starter kan ligne noe på java, dvs. at det er ikke en vanlig .exe fil I Linux har du mono som gjør det samme, men mono er noe uferdig. Dette er tatt opp flere ganger btw Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg bare lurer men når de kommer ut med VB.NET 2005 er det store forskjeller fra 2003 då? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg bare lurer men når de kommer ut med VB.NET 2005 er det store forskjeller fra 2003 då? 5243209[/snapback] DotNet 2.0 Framework er betydelig utvidet fra 1.1 versjonen. Visual Studio 2005 har også mye ny funksjonalitet. Har så vidt begynt å bruke det, men allerede ser jeg store forbedringer. Bl.a. mulighet for å endre kode ved debugging, tett integrasjon med SQL Server 2005 bl.a. debugging av TSQL, code snippet (husker ikke navnet helt) bibliotek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå