KVTL Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du tror vist ikke stort om meg. Husk at vi ikke kjenner hverandre og at din antakelse kan vaere feilaktig naar det kommer til IQ og skruing. Uansett.. Skrudde til det stoppet. Det kan du lett se paa bildene som er paa side 1 eller 2 5254837[/snapback] Og tydeligvis litt til slik at det slo sprekker Neida, har selv montert vannkjøling for kamerater og har aldri hatt problemer med å feste nippler i kjøleblokken. Men uansett så t5aper du saken i FTU hvis Microplex ikke anbefalte deg å bruke nipplene med blokka du kjøpte. Da er det du som må ta feilen på din kappe. Angående det brevet så tror jeg villa ha formulert det litt annerledes hvis det skulle sendes til FTU. Og det er ikke forbrukerombudet som tar seg av kjøpstvister, det er FORBRUKERRÅDET. For å ta en analogi: Det står ikke hvor mye jeg skal trekke til skruene i instruksjonshefetet som fulgte med bokhylla jegh kjøpte på IKEA, men det sier seg vel selv ig runn at man ikke skal skru til for hardt. Har sett flere eksempler rundt om (ikke baRE MØBLER) at folk har vært litt for harde på verktøyet. 1 Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg beklager hvis jeg blander forbrukerradet, FTU og forbrukerombudet. Morsom analogi det med moeblene, men du maa ta henysn til at vi snakker om delikate elektroniske komponenter. Ikke en hylle kalt Gustav til 273,- hvor du setter dine leksikon. aa skru for loest til kan foraarsake lekkasje og katastrofal skade. Saa hvis du skulle ha kinesisk porselen i Gustav-hyllen fra ikea, da tror jeg jammen du ville vaere sikker pa at skruene sitter fast. EDIT: Eller handle hos A-moebler paa Alnabru Endret 5. desember 2005 av [BZ]cy_demon Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 cy_demon,05/12-2005 : 13:31]Du tror vist ikke stort om meg. Husk at vi ikke kjenner hverandre og at din antakelse kan vaere feilaktig naar det kommer til IQ og skruing. Uansett.. Skrudde til det stoppet. Det kan du lett se paa bildene som er paa side 1 eller 2 5254837[/snapback] Og tydeligvis litt til slik at det slo sprekker Neida, har selv montert vannkjøling for kamerater og har aldri hatt problemer med å feste nippler i kjøleblokken. Men uansett så t5aper du saken i FTU hvis Microplex ikke anbefalte deg å bruke nipplene med blokka du kjøpte. Da er det du som må ta feilen på din kappe. Angående det brevet så tror jeg villa ha formulert det litt annerledes hvis det skulle sendes til FTU. Og det er ikke forbrukerombudet som tar seg av kjøpstvister, det er FORBRUKERRÅDET. For å ta en analogi: Det står ikke hvor mye jeg skal trekke til skruene i instruksjonshefetet som fulgte med bokhylla jegh kjøpte på IKEA, men det sier seg vel selv ig runn at man ikke skal skru til for hardt. Har sett flere eksempler rundt om (ikke baRE MØBLER) at folk har vært litt for harde på verktøyet. 5254916[/snapback] Hvis momentet som skruer skal festes med er pinlig nøyaktig, så vil jeg tro at produsenten plikter å levere en utførlig monteringsbeskrivelse med produktet. Og der bør anbefalt tiltrekningskraft for momentet til skruene være påført. Slikt er jo standard på fx bildeler, der det står hvor mye moment skruer/bolter skal festes med. Når det gjelder vannkjøling vil man jo ikke feste med for lav kraft.. Vannlekasjer er jo ikke noe særlig bra for mobo++ . Det som bestemmer om trådstarteren "vinner" eller ikke er jo hvordan ordlyden i monteringsbeskrivelsen er. Hvis han har fulg denne til punkt og prikke har han jo sitt på det tørre. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Naa det er en god analogi! Takk Takk Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det laa ikke ved noen instruksjoner om noeyaktig hvor mange runder jeg skulle skru, hvor my kraft jeg skulle bruke. Hvor mange Newton Meter. Hvordan kan jeg skru for hard til naar jeg ikke vet hvor hardt jeg maksimalt kan skru? Hvordan kan jeg gjoere noe galt naar jeg ikke vet hva som er galt? Skjoenner du dillemmaet? For hard, er ingen maalbar kvantitet. 5254748[/snapback] Du tror vist ikke stort om meg. Husk at vi ikke kjenner hverandre og at din antakelse kan vaere feilaktig naar det kommer til IQ og skruing. Skrudde til det stoppet. Det kan du lett se paa bildene som er paa side 1 eller 2 5254837[/snapback] Da skjønner jeg hvilket nivå vi er på ja... Det er da ikke bevis for noen ting som helst? At du har bilde av en skrue som ikke er skrudd helt inn er ikke bevis for at du ikke har skrudd den lenger inn? Ut fra dine kommentarer så langt og grunnlaget for den opprinnelige posten må jeg si at din sak virker syltynn. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Bildet beviser at det er en tight fit. Microplex kom selv med denne utalelsen. At det var en tight fit, og at den ikke kunne skrues helt ned. Hvis du synes saken er syl-tynn les post 2 igjen. Det er flere punkter som jeg baserer min sak paa. Hvis du leser det saa kommer du kanskje til den tykke enden av sylen, der hvor haandtaket er. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det laa ikke ved noen instruksjoner om noeyaktig hvor mange runder jeg skulle skru, hvor my kraft jeg skulle bruke. Hvor mange Newton Meter. Skjoenner du? Hvordan kan jeg skru for hard til naar jeg ikke vet hvor hardt jeg maksimalt kan skru? Hvordan kan jeg gjoere noe galt naar jeg ikke vet hva som er galt? Skjoenner du dillemmaet? For hard, er ingen maalbar kvantitet. 5254748[/snapback] Eller: Hvordan kan du gjøre noe riktig når du ikke vet hva som er riktig. Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Personlig synes jeg det lukter litt fisk av det hele, og tror jeg kommer til å holde meg unna Microplex... det finnes da nok alternativer. Edit: skrivefeil 5246482[/snapback] Synd at de ellers så gode argumentene til de grader ble "skamfert" av det siste "billige" sleivsparket til Microplex.. Og nei.. det er ikke mange gode alternativer til Microplex når det gjelder det vareutvalget de fører. Min ringe mening dog.. 5252820[/snapback] Ja, ikke overraskende ble var det noen som tok tak i dette, og jeg er heller ikke overrasket over hvem som gjorde det, selv om det var flere kandidater. Jeg synes ikke det er et billig sleivspark til MP, snarere en naturlig konklusjon av hva jeg beskriver ellers i posten... ett resultat av min personlige mening. Vil du si min personlige mening er billig? Hvordan kan mine såkalt ellers gode argumenter være så gode, når det er nettopp de som er grunnlaget for denne konklusjon? Og for mange er det også billig å trekke ut en liten del av innlegg, som ikke beskriver nok til å få hele bildet frem. Men jeg går ut i fra at de fleste leser hele tråden og ikke baserer seg på slike enkle utfall. Jeg tar ikke til stilling til skyldspørsmål, men det at en aktør på denne måten går ut og henvender direkte til en kunde i et forum som HW, og går i detaljer på sak - jeg liker det rett og slett ikke. Og for Microplex sin egen del? Det ser aldri bra ut når Goliat skal banke David, selv om David akkurat har stjålet ølen til Goliat, og tafsa på dama hans. Slik er det bare... For hver kunde MP (eller andre aktører) får med seg i bulder og brak, mister de et langt større antall i det stille. Endret 5. desember 2005 av Extantitus Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 cy_demon,05/12-2005 : 13:13]Det laa ikke ved noen instruksjoner om noeyaktig hvor mange runder jeg skulle skru, hvor my kraft jeg skulle bruke. Hvor mange Newton Meter. Skjoenner du? Hvordan kan jeg skru for hard til naar jeg ikke vet hvor hardt jeg maksimalt kan skru? Hvordan kan jeg gjoere noe galt naar jeg ikke vet hva som er galt? Skjoenner du dillemmaet? For hard, er ingen maalbar kvantitet. 5254748[/snapback] Eller: Hvordan kan du gjøre noe riktig når du ikke vet hva som er riktig. 5255069[/snapback] Helt sant! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hvis momentet som skruer skal festes med er pinlig nøyaktig, så vil jeg tro at produsenten plikter å levere en utførlig monteringsbeskrivelse med produktet. Og der bør anbefalt tiltrekningskraft for momentet til skruene være påført. Slikt er jo standard på fx bildeler, der det står hvor mye moment skruer/bolter skal festes med. Når det gjelder vannkjøling vil man jo ikke feste med for lav kraft.. Vannlekasjer er jo ikke noe særlig bra for mobo++ . Det som bestemmer om trådstarteren "vinner" eller ikke er jo hvordan ordlyden i monteringsbeskrivelsen er. Hvis han har fulg denne til punkt og prikke har han jo sitt på det tørre. 5255002[/snapback] Ikke nødvendigvis. Det kommer an på om han snakker sant når han sier at MP aldri har sendt han e-post med anbefaling om ikke å bruke de skruene han gjorde. At produsenten så sier at skruene kan brukes betyr at han i så til felle må rette saken mot dem. Et annet poeng er jo om det faktisk er slik at skruene må festes med så stor nøyaktighet. At noe kan bli ødelagt hvis man skrur for hardt inn er ikke godt nok argument for at anbefalt tiltrekningskraft skal angis. Det er åpenbart i alle tilfeller hvor man skal skru inn noe. Dessuten vil en slik angivelse kun være til nytte under bestemte forhold som temperatur, luftfuktighet, renhet etc., forhold som man til vanlig ikke har kontroll på annet enn på verksteder. Et tredje poeng er at trådstarter (etter de opplysningene som har kommet frem) ikke har testet systemet utenfor pc-en slik det rådes til de aller fleste steder. Det kan derfor argumenteres med at han kan skylde seg selv for de problemene som har oppstått og at en eventuell erstatning begrenses til det ødelagte kjølesystemet. Endret 5. desember 2005 av kjeklulf Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Ja, ikke overraskende ble var det noen som tok tak i dette, og jeg er heller ikke overrasket over hvem som gjorde det, selv om det var flere kandidater. Jeg synes ikke det er et billig sleivspark til MP, snarere en naturlig konklusjon av hva jeg beskriver ellers i posten... ett resultat av min personlige mening. Vil du si min personlige mening er billig? Hvordan kan mine såkalt ellers gode argumenter være så gode, når det er nettopp de som er grunnlaget for denne konklusjon? Og for mange er det også billig å trekke ut en liten del av innlegg, som ikke beskriver nok til å få hele bildet frem. Men jeg går ut i fra at de fleste leser hele tråden og ikke baserer seg på slike enkle utfall. Jeg tar ikke til stilling til skyldspørsmål, men det at en aktør på denne måten går ut og henvender direkte til en kunde i et forum som HW, og går i detaljer på sak - jeg liker det rett og slett ikke. Og for Microplex sin egen del? Det ser aldri bra ut når Goliat skal banke David, selv om David akkurat har stjålet ølen til Goliat, og tafsa på dama hans. Slik er det bare... For hver kunde MP (eller andre aktører) får med seg i bulder og brak, mister de et langt større antall i det stille. 5255072[/snapback] Enig, det er litt rart at microplex gaar ut og roter seg inn i saken her. de Gaar foroeverig inn med navnet mitt ogsaa. Det er litt teit. Microplex kan starte sin egen traad: Til sak mot Haavard Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Bildet beviser at det er en tight fit. Microplex kom selv med denne utalelsen. At det var en tight fit, og at den ikke kunne skrues helt ned. Hvis du synes saken er syl-tynn les post 2 igjen. Det er flere punkter som jeg baserer min sak paa. Hvis du leser det saa kommer du kanskje til den tykke enden av sylen, der hvor haandtaket er. 5255058[/snapback] Nettopp. Og vi gjentar: "Beviset" ditt viser ikke hva som er gjort, kun resultatet av noe du hevder du har gjort. Dermed er det ikke mye til bevis. Det kan godt hende du har rett men beviset ditt er fortsatt like syltynt. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg synes ikke microplex har gjort noe som helst kladreverdig i denne saken ( min mening ) Jeg har selv handlet der, og har også vært forvirret over standarder og dimensjoner. Jeg kan nevne at de har et forum der hvor en kan spørre så mye en vil om hva som passer sammen og anbefalinger. Det blir veldig vanskelig for hvilken som helst nettbutikk hvis en skal dokumentere alt til pinlig nøyaktighet. Det meste kan skrues ned i det meste, det betyr ikke at det er dokumentert. Hvis slike tvister vil bli vanlige så gjør jo det at entusiast butikker som microplex får problemer med personer som ikke vet helt hva de gjør (snakker ikke om trådstarter her, men generelt). Dette gjør igjen at vi kan miste disse delvarene, og alle gjør det selv duppedingsen som er så artige, rett og slett fordi en må rett og slett annta at den som kjøper det vet hva en gjør... VI VIL IKKE HA DET SOM I USA! godt eksempel det med varm kaffe. Microplex ville gi en kompansasjon på ny vare, noe jeg ser som god kundebehandling . Selvsagt er det veldig irreterende når slike ting skjer, men ettersom dette er en liten sak, og penger er ikke viktige, burde en egentlig bare la det ligge..... Hvilke prinsipper er det egentlig som skal frem her ? Forstår egentlig ikke hva microplex kunne ha gjort annerledes ? Skulle de foretatt målinger selv, mht plexiglass, kobberblokker, osv ? De anbefalte (sies det) noen andre nipler og det må vel sies å holde plenty, på andre butikker har de ofte ikke peiling hva de snakker om hvis du spør om noe,, da kan en virkelig komme hjem med katta i sekken... Bare det jeg mener Edit : og som nevnt, å teste vannkjølingen utenfor systemet er helt nødvendig ettersom en ikke vet om det er tett eller ikke. Det meste kan skrues inn for hardt eller svakt, en må bare prøve seg frem forsiktig, men da helst med anbefalte nippler Endret 5. desember 2005 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jøss! Her var det mye artig lesing. Alt fra ord deling i verdensklasse til raske konklusjoner. Jeg ville gjort akkurat det samme som trådstarter, så det er vel bare en ting jeg kan si; stå på! Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Okay. Hvis jeg hadde brukt en hammer og banken inn nippelen da hadde nok bildet sett litt anerledes ut? Saa hvor mange maater er det aa skru fast en nippel paa? jeg gjorde det slik. Skru-Skru-Stopp Men det herlige her er at jeg trenger egentilig ikke legge frem bevisene. Bevisfoeringsplikt ligger paa innklagede.. Jeg har bare gjort saken lettere for alle parter. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg tar ikke til stilling til skyldspørsmål, men det at en aktør på denne måten går ut og henvender direkte til en kunde i et forum som HW, og går i detaljer på sak - jeg liker det rett og slett ikke. Og for Microplex sin egen del? Det ser aldri bra ut når Goliat skal banke David, selv om David akkurat har stjålet ølen til Goliat, og tafsa på dama hans. Slik er det bare... For hver kunde MP (eller andre aktører) får med seg i bulder og brak, mister de et langt større antall i det stille. 5255072[/snapback] Det står du selvfølgelig fritt til å mene men da får du også unngå usannheter: MP har aldri krevd noen bevis her fra trådstarter slik du hevder i din første post. Enig, det er litt rart at microplex gaar ut og roter seg inn i saken her. de Gaar foroeverig inn med navnet mitt ogsaa. Det er litt teit. Microplex kan starte sin egen traad: Til sak mot Haavard 5255101[/snapback] Nå har du jo selv lagt ut navnet ditt direkte i denne tråden samt i profilen din da så det får være måte på tåpelige ting å irritere seg over. Du tjener ikke din egen sak for å si det sånn. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg synes ikke microplex har gjort noe som helst kladreverdig i denne saken ( min mening ) Jeg har selv handlet der, og har også vært forvirret over standarder og dimensjoner. Jeg kan nevne at de har et forum der hvor en kan spørre så mye en vil om hva som passer sammen og anbefalinger. Det blir veldig vanskelig for hvilken som helst nettbutikk hvis en skal dokumentere alt til pinlig nøyaktighet. Det meste kan skrues ned i det meste, det betyr ikke at det er dokumentert. Hvis slike tvister vil bli vanlige så gjør jo det at entusiast butikker som microplex får problemer med personer som ikke vet helt hva de gjør (snakker ikke om trådstarter her, men generelt). Dette gjør igjen at vi kan miste disse delvarene, og alle gjør det selv duppedingsen som er så artige, rett og slett fordi en må rett og slett annta at den som kjøper det vet hva en gjør... VI VIL IKKE HA DET SOM I USA! godt eksempel det med varm kaffe. Microplex ville gi en kompansasjon på ny vare, noe jeg ser som god kundebehandling . Selvsagt er det veldig irreterende når slike ting skjer, men ettersom dette er en liten sak, og penger er ikke viktige, burde en egentlig bare la det ligge..... Hvilke prinsipper er det egentlig som skal frem her ? Forstår egentlig ikke hva microplex kunne ha gjort annerledes ? Skulle de foretatt målinger selv, mht plexiglass, kobberblokker, osv ? De anbefalte (sies det) noen andre nipler og det må vel sies å holde plenty, på andre butikker har de ofte ikke peiling hva de snakker om hvis du spør om noe,, da kan en virkelig komme hjem med katta i sekken... Bare det jeg mener 5255146[/snapback] Langt sitat, men men. Husk at du vet ikke hvem jeg er og jeg vet ikke hvem du er. Du vet ikke hva jeg vet. Du trenger derfor ikke aa anta noe slikt. Naar det kommer til USA og at varene blir borte. DET ER EN GRUNN TIL AT DET STAAR PAA MICROBOELGE OVNER: DONT PUT YOUR HEAD IN Microplex kan ikke skjule seg bak komplexiteten til et produkt. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Okay. Hvis jeg hadde brukt en hammer og banken inn nippelen da hadde nok bildet sett litt anerledes ut? Saa hvor mange maater er det aa skru fast en nippel paa? jeg gjorde det slik. Skru-Skru-Stopp Men det herlige her er at jeg trenger egentilig ikke legge frem bevisene. Bevisfoeringsplikt ligger paa innklagede.. Jeg har bare gjort saken lettere for alle parter. 5255154[/snapback] Du kommer med påstander om løgn fra en forretning i et offentlig forum. Hvis du ikke ser at du kan risikere å måtte legge frem dette som bevis i en sak har du skjønt lite av ansvaret du pådrar deg. Jeg synes ikke du har gjort saken lettere i det hele tatt, kun vanskeligere for deg selv og det fremstår mer og mer som en hevntråd. Du ønsker åpenbart ikke råd (noe du selv har sagt) og du ønsker ikke at sannheten skal komme frem i offentligheten (bare dine egne "sannheter"). Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg vet at jeg har postet navet mitt, men Hvis microplex vil snakke privat med meg kan de sende epost. Det virket for meg som at de bare ville dulle med meg uten aa delta i diskusjonen. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) cy_demon,05/12-2005 : 15:41](klippet ut meg selv ) Langt sitat, men men. Husk at du vet ikke hvem jeg er og jeg vet ikke hvem du er. Du vet ikke hva jeg vet. Du trenger derfor ikke aa anta noe slikt. Naar det kommer til USA og at varene blir borte. DET ER EN GRUNN TIL AT DET STAAR PAA MICROBOELGE OVNER: DONT PUT YOUR HEAD IN Microplex kan ikke skjule seg bak komplexiteten til et produkt. 5255191[/snapback] Hva er det jeg antar ? Det er forresten også dører på microbølgeovner som en må lukke for å få de i gang. edit : argh, kommer alltid på mer etter jeg har postet Nei, ikke skjule seg bak, de anbefalte jo noe annet... Og selvsagt bør det jo finnes "komplexe" produkter for entusiaster. Det er jo slik vi får et flott utvalg Endret 5. desember 2005 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg