FredrikFredrik Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Dersom Microplex sin selger hevdet at de koniske gjengene passet med de parallelle gjengene, er dette klart Microplex sin feil, Å hevde at gjengene er "tight" vil noen oppfatte som bra, da noen kan tro at det vil gi en bedre tetning. De aller færreste vet at BSP er koniske gjenger. Trådstarter vil kanskje stille sterkt pga dette. Om microplex sier: "ja de passer, men er litt trange" er det jo dem som har begått en feil. Kanskje ikke engang selger visste om forskjellen på koniske og parallelle gjenger. Microplex hevder at de advarte mot å bruke disse niplene. Stemmer dette, trådstarter? Utfallet av denne saken kan avhenge av hvordan selger har ordlagt seg i mailen. Får vi se e-posten? Fint at noen tar opp slike saker, selv om jeg ikke synes microplex er en "slask" på noen som helst måte, Og dere som konkluderer med at trådstarter har skrudd for hardt i: Det kaaaaan jo tenkes at det var en skade eller svakhet i plexiglasser før montering. Lykke til! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg synes "push'n pull" niplene i Watercool vannkjølingen min er glimrende, kunne ikke tenkt meg noe annet . Min "Alphacool AGB-Eheim Pumpe&Tank 1000 l/h" er dønn tett og var ingen problemer med montering. "totalt vannkjølings noob". Gå til advokat og belaste flere innstanser i rettsyststemet for feilmontering på en vanntank/pumpe til PC? ...no... Det som ikke gjør saken særlig bedre er de forholdene som avdekkes fra selgers side om advarsler og andre annbefalninger samt vilje til å hjelpe kjøper etter feilmontering. Jeg har god erfaring med Espen ifb. med et prosjekt, og jeg synes han er en meget rimelig, fornuftig og kundevennlig kar å forholde seg til. Så jeg ville tro at dere kom til en ordning der, noe det også er gitt signaler om. *beklager skrivefeil og dårlig norsk, ble sent ja* EDIT: Jeg forstår kjøpers frustrasjon over det som har skjedd, men man må se saken for hva det er. Jeg har selv gjort noen blundere og da har jeg holdt meg til å banne litt for meg selv, gått noen runder i frisk luft, innsett sakens fakta og kommet meg videre. Jeg synes det er litt trist å se at det brukes mye tid og energi på saker hvor selger er meget samarbeidsvillig til å hjelpe ut kjøper i en kinkig situasjon han selv har skapt. Endret 2. desember 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
TAS Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Mener att trådstarter skal være ærlig å si om han har dratt til for hardt,eller om att han har fått anbefallinger om andre typer nippler.Hvis ikke han har gjort noe av det,sier jeg bare stå på. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hva har egentlig slike saker på forumet å gjøre? Spesielt hvis denne skal opp til forbrukerrådet eller lignende instanser. Da er det bare teit å drive med drittslenging på denne måten. Nå har det vel egentlig ikke vært så mye drittslenging, men det kan fort utarte seg til det med en slik kommunikasjonskilde. Vi vil aldri få sett hele saken nøytralt likevel, siden det hele tiden vil dukke opp ny informasjon fra de forskjellige parter. Likevel må jeg si at trådstarter har en sterk sak, der han går imot en direkte anbefalling fra MP og deretter avslår en kompensasjon MP kommer med fordi de synes utfallet av saken er trist. For så å trekke inn forbrukerrådet og starte en tråd om saken på forumet her, sterkt. 1 Lenke til kommentar
unwill Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hva har egentlig slike saker på forumet å gjøre? Spesielt hvis denne skal opp til forbrukerrådet eller lignende instanser. Da er det bare teit å drive med drittslenging på denne måten. Nå har det vel egentlig ikke vært så mye drittslenging, men det kan fort utarte seg til det med en slik kommunikasjonskilde. Vi vil aldri få sett hele saken nøytralt likevel, siden det hele tiden vil dukke opp ny informasjon fra de forskjellige parter. Forum er jo sjelden "nøytral" og man må ta alt man leser med en klype salt. (gjelder ikke bare forum, men ellers alt annet også). Så jeg ser ingen grunn til at man ikke skal poste slike tråder. Det som er viktig er at ting blir presentert sakelig noe som denne tråden er. At det hele tiden dukker opp ny informasjon fra flere parter er vel bare positivt. Likevel må jeg si at trådstarter har en sterk sak, der han går imot en direkte anbefalling fra MP og deretter avslår en kompensasjon MP kommer med fordi de synes utfallet av saken er trist. For så å trekke inn forbrukerrådet og starte en tråd om saken på forumet her, sterkt. 5240118[/snapback] Vet ikke om du leste hele tråden eller ikke, men ble litt usikker på om det var en direkte anbefaling eller ikke. Og ingenting i veien med slike tråder, man får et klarere bilde av hvordan en webshop handler i ulike situasjoner og dermed er det med på å danne et bedre grunnlag om jeg skal benytte meg av disse webshoppene eller ikke. Underholdne er det også (syns da jeg). Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Det maa skilles mellom det jeg skrev i post nummer 2 og alt annet jeg skriver etter. Post nummer 2 er ment aa beskrive saken godt nok for seg selv. Alt etter er bare tolkninger. Det er liten vits aa begynne aa poste epost-kvoter osv. det blir bare tatt helt ut av kontekst. Det vil ogsaa likne paa ''dritt slenging'' du sa det, jeg sa det, jeg trodde det bla. bla. bla. Det som jeg poster her paa forumet har ingen ting med den klageprosessen aa gjoere. Naar det kommer til alt det tekniske. Det er viktig aa huske at Microplex kan ikke skjule seg bak produktenes kompleksitet. En av dere skrev at man trengte et moment verktoey for aa feste nippler riktig,. Det virker litt absurd... (det er min egen tolkning) Jeg vil bare si til microplex. Dere kan poste og si hva dere vil. jeg anser denne diskusjonen som urelatert til vaar klagesak og vil ikke bruke noen av deres uttalelser. En ting som faktisk irriterer meg er at noen brukere klager over posten. Dette er nyheter. Ting skjer faktisk. Setter dere ikke pris paa at noen skriker litt hoyere enn andre, selv om det ser dumt ut?? Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Og Microplex, en ting. Hvorfor kunne dere ikke si alt dette foer jeg kjoepte pumpa?? Edit: add: Hei Espen!! Endret 2. desember 2005 av [BZ]cy_demon Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 jeg i ditt tilfelle ville ha kjøpt tanken som ny til redusert pris fra microplex! hvorfor sløse 1900,- kroner på ren krangling nå vet jeg ikke hva du ble tilbudt som pris på ny tank trådstarter men jeg vil tippe ca 250 - 400 (?) er helt grønn på sånne priser. hvorfor ta taxien på andre siden av byen istedenfor å ta den som står forran deg? 1 Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Kalles stolthet. Eller kanskje du har hoert om Prinsippsak? Penger, det har jeg nok av. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg forstår prinsipper, men synes denne saken høres litt mer ut som "tapt ansikt" eller svekket stolthet forårsaket av seg selv og at frustrasjonen rettes mot leverandøren. Jeg forstår absolutt at det er frustrerende å få 2 produkter som tilsynelatende ikke passer sammen, men det er jo faktisk gjort rede for det ved kjøpet. Tok det deg over 14 dager å finne ut at pumpen ikke passet med niplene? Kunne du da returnert et av produktene på angrefristen? Endret 2. desember 2005 av Theo343 1 Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 synes forklaringen til faale virket mer troverdig enn trådstarter sin! kan vi få se noen e -post quoter? 5238302[/snapback] Men hva gjoer faale? han tar ut et sitat. Det er nevnt tideligere at det er helheten som teller. Hvis du leser rundt sitatet i post 2 faar du forklart hvorfor det akkurat disse ordene er brukt. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg forstår prinsipper, men synes denne saken høres litt mer ut som "tapt ansikt" eller svekket stolthet forårsaket av seg selv og at frustrasjonen rettes mot leverandøren. Jeg forstår absolutt at det er frustrerende å få 2 produkter som tilsynelatende ikke passer sammen, men det er jo faktisk gjort rede for det ved kjøpet. Tok det deg over 14 dager å finne ut at pumpen ikke passet med niplene? 5241325[/snapback] Det tok meg under 24 timer foer jeg fant ut at noe var galt. Klart jeg er skuffet. Jeg har en oedelagt pumpe, og jeg er fortsatt ikke 100% sikker paa hvorfor. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg har samme pumpe/tank som deg, hvis jeg ikke har blingset veldig. Men helt andre nipler. (legris 10mm m/ hurtigkobling). Når jeg skrudde ned niplene møtte jeg ingen som helst motstand og jeg kunne skru de hard til for å tette med gummiforingen under. Ingen problemer. Derfor jeg lurte på om du har merket at den ikke passet på veien? Jeg har selv klart å ødelegge gjenger på en radiator(modifiserte festeskruer), men da merket jeg det og ga f. på veien Endret 2. desember 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 jeg kjoepte to forskjellige typer nippler. en i messing. Denne gikk ned uten problemer. Den i plast stoppet halvveis. Jeg proevede selvsagt den i plast i begge hullene, og den stoppet halvveis i begge.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Og når den stoppet halveis, da skjønte du at noe var galt før tanken ble ødelagt? Tok du da kontakt med leverandøren? Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Nåja, det er flere sider av en sak. Kommer motparten med innspill som muligens virker mer troverdig, er ikke det nødvendigvis tilfellet. Men om det nå skal ha seg slik at microplex på det sterkeste anbefalte å ikke kjøpe den aktuelle nippelen, blir saken annerledes. Det virker som om de heller anbefalte en annen. I såfall burde de hvertfall ikke anbefalt den andre nippelen i det hele tatt. 5238331[/snapback] De har jo advart mot og bruke den aktelle nippelen og heller annbefalt en annen. Det er forskjell på og annbefale og opplyse. 5238478[/snapback] Vil du vaere med saa heng paa. les det jeg har skrevet under: Oppsumering og Vedrørende anførselen om frarådning. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Og når den stoppet halveis, da skjønte du at noe var galt før tanken ble ødelagt? Tok du da kontakt med leverandøren? 5241430[/snapback] ja jeg stoppet. Se paa bildet. Edit: Bildet er paa andre siden Endret 2. desember 2005 av [BZ]cy_demon Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 synes forklaringen til faale virket mer troverdig enn trådstarter sin! kan vi få se noen e -post quoter? 5238302[/snapback] Men hva gjoer faale? han tar ut et sitat. Det er nevnt tideligere at det er helheten som teller. Hvis du leser rundt sitatet i post 2 faar du forklart hvorfor det akkurat disse ordene er brukt. 5241331[/snapback] Hvorfor skal du være så vanskelig? Det hele er veldig enkelt... Frarådet Microplex å bruke nipplene, eller gjorde de ikke? Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 NEI det gjorde de ikke Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 NEI det gjorde de ikke 5241494[/snapback] Greit Hvis du ikke har en mail el. som kan bevise at de faktisk har anbefalt nipplene, så må Microplex hoste opp bevis på det motsatte. Ellers blir det ord mot ord i det forliksrådet byr på kaffe. Uansett hva som skjer håper jeg at den uskyldige part slipper utgifter. Hvem enn det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg