Gå til innhold

Til sak mot Microplex


Anbefalte innlegg

Det er vel i lokket på tanken det er koniske gjenger vil jeg tro.

Det er koniske gjenger i en av delene om det ikke er noen annen form for tetting rundt nippelen eller pumpa.

 

Er vel en god del vannblokker med plexi som har gått føyken av at niplene har blitt skrudd til for hardt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cy_demon,01/12-2005 : 17:50]

 

Bare les post nummer to igjen. Svaret paa ditt spoersmaal staar der.

delene foeres fortsatt av microplex.no og alphacool.de

5237406[/snapback]

 

Det er veldig vanskelig for andre forumsdeltakere å lese ut slik info når du "quoter" en lang og omstendelig juridisk "advokatregle". Vennligst legg slik info ut for spesielt interessert via en link. Du bør med fordel velge en annen tone i tilsvar til eventuelle forumsdeltakere du mot formodning ønsker støtte fra..

:thumbdown:

5237441[/snapback]

 

Som sagt er dette ikke ment som noen ''spott-og-spe-tråd''.

for min del var denne traaden avsluttet naar jeg postet post nummer to.

 

Dette er fra min side kun ment som en: Hei, se hva jeg har gjort-traad

 

 

Hvis brukeren er intressert i min sak maa han lese godt igjennom hele reglen. Jeg mener saken er godt beskrevet der.

 

Edit:leif

Endret av [BZ]cy_demon
Lenke til kommentar

Syns saken er ganske godt forklart, og det er ingenting i veien med "tonen" trådstarter bruker. Post nr 2 er ganske viktig, uten den hadde det blitt for lite info. At noen har problemer med å forstå den så kan han/hun lese den igjen. Er den fortsatt uforståelig så kan man bare gå å lese andre innlegg og glemme denne tråden.

 

Syns denne tråden er interessant, og jeg ønsker trådstarteren lykke til med saken. Post oppdatering når det skjer noe nytt.

 

P.S. Ikke quote mer enn nødvendig :)

Lenke til kommentar
Syns saken er ganske godt forklart, og det er ingenting i veien med "tonen" trådstarter bruker. Post nr 2 er ganske viktig, uten den hadde det blitt for lite info. At noen har problemer med å forstå den så kan han/hun lese den igjen. Er den fortsatt uforståelig så kan man bare gå å lese andre innlegg og glemme denne tråden.

 

Syns denne tråden er interessant, og jeg ønsker trådstarteren lykke til med saken. Post oppdatering når det skjer noe nytt.

 

P.S. Ikke quote mer enn nødvendig :)

5237504[/snapback]

 

enig, tydelig at trådstarter ikke er ute etter å "ta" microplex(som andre tråder har hatt som mål før) men vil ha oppklaring i sin sak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som sagt er dette ikke ment som noen ''spott-og-spe-tråd''.

for min del var denne traaden avsluttet naar jeg postet post nummer to.

 

Dette er fra min side kun ment som en: Hei, se hva jeg har gjort-traad

 

 

Hvis brukeren er intressert i min sak maa han lese godt igjennom hele reglen. Jeg mener saken er godt beskrevet der.

 

Edit:leif

5237468[/snapback]

 

OK.. da beklager jeg.. :blush:

Saken er interessant den, og jeg er forsåvidt litt imponert at du orker å dra det sålangt (det hadde nok ikke jeg).. :(

Lenke til kommentar
cy_demon,01/12-2005 : 18:18]hvor skal jeg legge dem slik at dere kan se dem?

5237564[/snapback]

Du kan laste dem opp ved å bruke "vedleggs" funksjonen. Dette finner du under vinduet du skriver innlegg i.

 

Må si at jeg støtter deg fullt ut. Har nesten personlig erfaring med dårlig serivce fra de selv. En kamerat av meg kjøpte en strømforsyning derfra, som i og for seg er en komponent en ikke trenger å bekymre seg for like mye som vannkjøling. Den svidde av hele maskina hans. Vil microplex.no erstatte? Nei! Vedgår de feil? Ja, fordi de tilbudte å sende ny strømforsyning.

Jeg har om forbrukerrettigheter i økonomien på skolen nå for tiden, og der kommer det klart frem at selger er pliktig til å erstatte alle utlegg som kjøperen blir pålagt som effekt av defekt produkt. I boka brukte de en vaskemaskin som brente opp klær som eksempel.

 

Jeg postet selv en tråd om dette. Her er en link til min tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=495887. (Mulig jeg skulle postet den her i stedet).

 

Edit: Kameraten min har gått til forbrukerombudet som gladelig tok saken, da de har fått inn flere klager på microplex.no.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uffameg... (gode bilder forresten).

Har Microplex fått vurdere skaden (dvs. har trådstarter sendt inn tanken)?

Enten må nippel/tank være inkompatibel (produsent har benektet det).. eller så er tanken av elendig kvalitet/feilvare.

Mener nå jeg..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt sansen for at forumsdeltakere lager slike tråder..

Har selv hatt reklamasjonsak mot bl.a. Microplex uten at jeg følte behov for hverken å trekke advokater eller lage "spott-og-spe-tråd" i forumet.

Det er forsåvidt korrekt at "tekniker" hos Microplex ikke akkurat er "konge" på kundebehandling.. Daglig leder er klart bedre i så måte.

Nå er det en fordel å få høre begge sider i slike "tvister".. så jeg ser gjerne at Microplex kommenterer her.

Selv synes jeg man kommer lengst med å argumentere ryddig og i størst mulig grade velge en bestemt men saklig tone mot leverandør (i dette tilfelle Microplex).

Det lønte seg helt klart i mine tilfelle.

Microplex har full rett i anta at kunden er en kløne og meget vel har ødelagt produktet med ukyndig montering. Man må derfor selvsagt returnere produktet og la selger/leverandør sjekke ut varen.

Det går ikke klart frem av denne tråden at det har skjedd.

Vannkjøling er forøvrig en riskosport man selv bør ta følgene for (vannlekkasjer).

Men det er jo bare min mening om den saken..

5237402[/snapback]

 

Jeg har veldig sansen for at slikt gjøres på en saklig og grei måte på forumet. Det motsatte synes jeg om innlegg a la "den-og-den butikken er dritt fordi de ikke lot meg returnere varen".

 

Din reklamasjonssak var nok av en annen karakter siden du ikke hadde behov for advokater, forbrukerrådet og en sakstråd mot butikken. Av og til er det slike virkemiddel som må til for å få den andre parten til å bøye seg. Jeg skal ikke ta stilling til hvilken part som kan ha rett her, men det virker her som en saklig og bestemt tone allerede er benyttet mot den andre parten uten at det har hjulpet noe.

 

Jeg er helt enig med at leverandør bør få sjekke varen. Vannkjøling er slik vi ser det en "risikosport" men det betyr på ingen måte at man selv bør ta følgene så lenge man har fulgt bruksanvisningen og normal forsiktighet. Enkelte feil kan jo oppstå pga manglende veiledning, dårlig konstruksjon, feil m.m. Nå kan vel ingen av oss avgjøre årsaken til skaden så vi får følge med på hvordan saken går videre. På den måten så er det jo en fordel at tråden blir postet på et offentlig forum. Tenk om alle klagene på Nextgentel hadde foregått som korrespondanse mellom ngt og kunden - da hadde vel vi andre gått glipp av verdifull informasjon? :)

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip-sitering>

Jeg har veldig sansen for at slikt gjøres på en saklig og grei måte på forumet. Det motsatte synes jeg om innlegg a la "den-og-den butikken er dritt fordi de ikke lot meg returnere varen".

<snip>

5237773[/snapback]

 

Nå er det kanskje en fordel å lese alle tilsvar..

Jeg har beklaget i tråden at jeg helt klart har misforstått trådstarters intensjoner..

Som sagt.. jeg er imponert over at han orker å dra det så langt.. :)

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som nippelen ikke har noen form for tetting,altså er den eller gjengene i tanken konisk.

Skrur man da for hardt til ødelegges tank eller nippel så enkelt er det.

(Uansett kvalitet)

 

Konklusjon : Du har skrudd for hardt til

 

En annen sak er hvor godt opplyst dette var i bruksannvisning

Lenke til kommentar
Nå er det kanskje en fordel å lese alle tilsvar..

Jeg har beklaget i tråden at jeg helt klart har misforstått trådstarters intensjoner..

Som sagt.. jeg er imponert over at han orker å dra det så langt.. :)

5237821[/snapback]

 

Satt nok å skrev da, men det var ikke meningen å være krass mot innlegget ditt :) Bare min mening...

 

Jeg er også imponert - om alle hadde orket å dra ting så langt så hadde det kanskje ført til at mange butikker hadde gitt bedre service. Det koster enormt mye tid og penger for en butikk å behandle slike saker, i tillegg til en tapt kunde i fremtiden og flere tap av potensielle kunder pga redusert renommè.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
For meg ser det ut som nippelen ikke har noen form for tetting,altså er den eller gjengene i tanken konisk.

Skrur man da for hardt til ødelegges tank eller nippel så enkelt er det.

(Uansett kvalitet)

 

Konklusjon : Du har skrudd for hardt til

 

En annen sak er hvor godt opplyst dette var i bruksannvisning

5237824[/snapback]

 

Det kan vel godt være at han har skrudd for hardt til, i hvertfall i forhold til akkurat den tanken, den dagen i den tempereaturen....

Om jeg forsto brevet rett har da heller ikke leverandør oppgitt noen spesifikasjon over hva tight/hardt/for hardt er, dermed stiller selger svært svakt.

Skikkelige varer har gjerne moment-spesifikasjoner angitt, jeg ser at det kan være vanskelig her men desto større risiko for selger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...