olona Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Heisann. Jeg har laget et system, som skal fungere som et slags dynamisk spørreskjema. Dynamisk mht at brukerne kan gå inn å definere sine egne skjemaer. Skjemaet kan bestå av flere nivåer, typisk Level1Header, Level2Header og spørsmål. Så, skjemaet er bygget opp som følger: -- Level 1 -- Level1.1 -- -- Spørsmål 1.1.1 -- Spørsmål 1.2.2 -- Level1.2 -- -- Spørsmål 1.2.1 -- Spørsmål 1.2.2 -- Level 2 -- Level2.1 -- -- Spørsmål 2.1.1 -- Spørsmål 2.2.2 (Det kan her tenke seg at man operer med flere nivået enn dette, det vil si spørsmål 1.1.1.1.n) Dette har jeg gjort ved å bruke en tabell som peker på seg selv, med NODEID og PARENTID. Nå vil jeg gjerne vise dette skjemaet, slik at det ser mest mulig likt ut som et vanlig skjema. Men dette viser seg å være veldig vanskelig, eller er det bare meg som tenker helt feil? Jeg har prøvd å bruke continous forms og bruk av treeview, men ikke noe passer helt bra. Noen som skjønner hva jeg mener og kan peke meg i en eller annen fornuftig retning? setter pris på alle tilbakemeldinger... frustrert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå