Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel Surf, fast IP og egen ruter?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bestille Nextgentel Surf 1500*. Ser de tilbyr fast IP, det er jeg interessert i,

men er det mulig å bruke egen ruter? jeg har fantasert litt om å bruke m0n0wall på mini-itx eller evt. maskinvare fra www.soekris.com.

Ser at Nextgentel leverer med "ADSL router" hva det nå måtte være. Skal jeg bruke min egen ruter, må jeg vel også ha et ADSL modem. Er dette problematisk å få til?

Jeg har relativt god greie på nettverk og IP, men lite erfaring med ADSL.

* http://www.nextgentel.no/privat/produkter/surf/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bluecom gir deg også fast IP og den koster litt mindre enn hos NGT, og da er du hvertfall sikker på og slippe noe krøll med håpløse NGT-routere.

5236954[/snapback]

Kan du utdype det om håpløse NGT-routere? og hvordan blir isåfall løsningen med fast IP og egen router hos bluecom? må jeg bytte ut routeren som var levert med adsl modem + egen router? eller finnes en bridge løsning som nevnt av Sir_Arcus

Endret av hedin
Lenke til kommentar
Kan du utdype det om håpløse NGT-routere? og hvordan blir isåfall løsningen med fast IP og egen router hos bluecom? må jeg bytte ut routeren som var levert med adsl modem + egen router? eller finnes en bridge løsning som nevnt av Sir_Arcus

5237035[/snapback]

NGT har ikke lagt det særlig til rette for de som ønsker og bruke egne routere eller annet utstyr enn de leverer.

Bluecom leverer ut et reint modem og hvordan du ønsker og bruke denne IP-en er helt opp til deg og det utstyret du måtte ønske.

NGT har jo en håpløs support og kundeservice i tillegg.

Lenke til kommentar
NGT har ikke lagt det særlig til rette for de som ønsker og bruke egne routere eller annet utstyr enn de leverer.

Bluecom leverer ut et reint modem og hvordan du ønsker og bruke denne IP-en er helt opp til deg og det utstyret du måtte ønske.

NGT har jo en håpløs support og kundeservice i tillegg.

5237335[/snapback]

OK, det hørtes jo fint ut :) Pr nå heller jeg mot Bluecom, selv om en del påstår at de også har sine problemer. Velger jeg Bluecom blir det nok en router som denne:

http://cortexsystems.dk/shop/net4801/net48...1_board_en.html

Antall porter er jeg usikker på, uansett ser en slik boks svært fristende ut :)

Lenke til kommentar
OK, det hørtes jo fint ut  :)  Pr nå heller jeg mot Bluecom, selv om en del påstår at de også har sine problemer. Velger jeg Bluecom blir det nok en router som denne:

http://cortexsystems.dk/shop/net4801/net48...1_board_en.html

Antall porter er jeg usikker på, uansett ser en slik boks svært fristende ut :)

5240218[/snapback]

Joda, de har slit litt med support men de har ansatt endel nye folk og jobber seriøst med problemene, jeg har mye større tiltro til de lovnadene fra Catch/BC enn NGT som har sagt dette mange ganger uten at det har skjedd noe og som atpåtil offentlig har uttalt at support ikke var noe spesiellt viktig område for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...