ratm Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Heisann Det er 4 år siden jeg bygde meg pc, og skal nå gå til innkjøp av en ny allround og gaming pc. Jeg trenger litt hjelp.. Har ikke helt hengt med i hva som er nytt og bra de siste årene Har sett litt på komplett sine løsninger og en modifisert gamer a30 løsningen ser ganske fristende ut. Kan dere komme noen innspill? og evt forandringer. Har valgt å bruke komplett sin pcbygger av ulike grunner, og ønsker ikke å bygge selv. Her er hvertfall mine komponenter: Kabinett: Cooler Master Wave Master Kabinett Sort Aluminium Strømforsyning: Seasonic S12 Strømforsyning 500W, 120mm Vifte, SLI, 4 SATA, ATX/EPS, 20/24pin Hovedkort:Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Prosessorer:AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte Dual DDR-minne:Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Skjermkort:XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail Harddisk:Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM Optisk leser/brenner:Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) totalt: kr 16274 På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Konge pc. Ikke noe spesielt å sette fingeren på. Men viss du skal ta SLI i bruk husk; to identiske grafikkort! -Sjurd Endret 1. desember 2005 av sjur166 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 vet ikke helt, synest du fikk til lite for 16K du bør klare 2 gig ram og 7800 gtx for den prisen. sett sammen ei maskin på data butikken med DENNE CPUEN DETTE SKJERMKORTET osv Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Synes også det var litt lite for 16k. Kjøp av Databutikken.com eller shg.no, da for du MYE mer for pengene. Burde vell satse på 7800GTX 512, når du har 16k til rådighet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Gjør som leifeinar sier. Men ikke kjør Raptor-disk, siden den ikke gir noe serlig bedre ytelse, men koster mye mer per GB. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Gjør som leifeinar sier. Men ikke kjør Raptor-disk, siden den ikke gir noe serlig bedre ytelse, men koster mye mer per GB. 5238104[/snapback] sorry måtte løpe ut så jeg ble ikke ferdig......enig med erfikkan ang raptor jeg synest den er dyr, varm og liten men mange på forumet lovpriser rartor. men når du kjører tunge spill og du har brukt "alle" pengene på raptor istedet for skjermkort..... da tror jeg man angrer JEG LIKER SAMSUNG passivt kjøla HK litt dyrt, men siden du ikke hadde lyst og bygge selv så regner jeg med du ikke har lyst og skifte vifter ... MINNE MEN ER IKKE SIKKER dvd brenner, du må velge svart Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W 983,- og cpu og skjermkort jeg linka til over. får dette til og bli 13126,- noe som i realiteten betyr at du har råd til gtx 512 mb, men det spørs jo når du skal kjøpe siden det er vel ikke på lager noen steder såvidt jeg vet. men det scorer jo som 2 6800 gt i sli faktisk. siden du har valgt seasonic psu skjenner jeg du har litt peil, så du kan jo godt gjøre noen forandringer her. men du må ikke bruke 16K på pc og sitte igjenn med 6800 gt Endret 1. desember 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå