Gå til innhold

AMD XP noe vits nå?

goose

Anbefalte innlegg

Som alle vet så vil AMD lansere Hammer i desember.

Spørsmålet mitt er:

Er det noe vits å kjøpe Athlon XP nå?

Man gir 2000kr for CPU fjerne 1400-1800 kr for hvoredkort og ca 1200kr for 512 MB DDR333 RAM.

Tilsammen utgjør dette: 4600-5000kr. vil ikke XP serie dø ut i løpet av neste år? Da er lissom viten av å kjøpe nytt kort som gjerne kan ta nye cpuer i fremtiden borte.. eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. jeg sjønner dere godt. Men nå siter jeg med abit KT7 RAit hovedkort og sdram.

Hvis jeg skal kjøpe noe nytt så må jeg ha alt nytt,dvs. HK, RAM og CPU,

og jeg vil gjene at dette skal holde en stund fremover.

Det som ejg vil ha er at jeg kjøper en HK med xp2000 nå, og så om 6mnd eller ett år så kjøper jeg bare bedre CPU slik at jeg sliper å bytte ut ramen og HK. men når vil XP serie dø? noen som vet det?

(jeg hadde tenkt å kjøpe Abit KT7-MAX2 siden dette kortet er ben beste fra abit så regner jeg at den vil holde en stund til, men hvis xp serien skal død en gang i 2003 så kjøper jeg katta i sekken.

Har en 1,1 tibird nå og den er ikke for svak ennå, men den sliter med enkelte ting...

Lenke til kommentar

Hammer får vel ny Socket så det finnes vel ikke noe HK du kan kjøpe i dag og så bare oppgradere CPU i fremtiden.

Hvis man alltid skal tenke slik at "snart kommer ditt" og "snart kommer datt" så kan man jo aldri oppgradere. Føler du at du trenger "ny maskin" i dag så oppgrader.

Lenke til kommentar

God poeng der!

Hm... for vente til Nvidia kommer med nForce 2 brikke og se hva som skjer, kanskje nvidia vil også presentere NV30 og ikke minst i october så skal hammer presenteres ( sier ryktene da), så jeg må bare se....

:smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:

Den 2002-09-01 21:29, asad skrev:

Hva er det som er så bra med hammer egentlig?

Du har sikkert ikke lest så mye om Hammer CPU nei. Bare sjekk litt på nettet så ser du hva en 800Mhz hammer gjør mot 1.8Ghz P4 :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-01 21:34, asad skrev:

Ok, tror nesten jeg får gjøre det. Men 800 MHz mot P4??er du seriøs?

Ikke mot P4. Mot en P4 1,7 GHz. Da var en 800 MHz Hammer en del raskere i bl.a. Quake III. Det var en test som var gjort med 32-bits OS. Hammere kan også kjøre 64-bits OS (som PowerPC, SPARC, Motorola og Itanium) og det skal gi ca 10% økning i tillegg.

Hammer skal lanseres på ca 2 GHz. Personlig tror jeg ikke den kommer før februar 2003, men mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

http://www.tecchannel.de/hardware/937/3.html

Benchmark: Quake III Arena 1.17

CPU Clock Rate [MHz] Memory Quake [fps]

ClawHammer 800 PC333 2.5-3-3 183

Athlon MP 800 PC333 2.5-3-3 130

Athlon MP 800 PC333 2.5-2-2 133

Athlon MP 800 PC333 2.0-2-2 135

Athlon MP 1667 PC333 2.5-3-3 210

Pentium 4 800 PC800-45 111

Pentium 4 1600 PC800-45 182

eller her

http://www.hardware.no/nyheter/juni02/hammer_test.html

PS: Var visst en 1600 MHz P4 det var snakk om.. Mente å ha sett Hammer mot en 1700 P4 med SDR også...

Lenke til kommentar

Har funnet ut at en pc holder ca 3år, før man MÅ oppgradere pga programmer osv! Kjøpte pc med celeron 400 for 3år siden.........så nå kjøper hvertfall jeg Amd 1800......Nye produkter = best ytelse (og dyrt)

Har ikke bredbånd.......så alt går treeeegt, men ikke pc sin skyld!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...