Gå til innhold

Bare jeg som er lei samleplater?


embark

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som er møkklei reklamer i hytt og pine for Absolute Music, McMusic, etc? Jeg mener, en CD sammensatt av den mest lavmål, irriterende og talentløse musikken av dags dato. I populermusikkens verden spys det ut låter på låter om det samme gnålen. Sampler fra andre sanger stjeles som det koster etter. Og noen uker senere kommer en ny artist med en sang som består av 50% det samme som den forrige.

 

En jeg jobbet sammen med sa følgende; "Jeg liker 80-tals musikk, fordi musikk hadde sjel på den tiden". Etter litt gjennomtenking kom jeg frem til at det hadde han faen meg rett i. For 'sjel', det er noe dagens populermusikk ikke har et fnugg av.

 

Og en annen ting når det gjelder samleplater: de som plukker ut låtene kan da i det minste henge med i svingene. Jeg så en reklame tidligere i dag for en av disse Absolute ettellerannet-platene. Og da hadde de med Venke Knutsons "Just a Minute". Det var vel for ca. halvannen måned siden den sangen var populer. Og det er ikke et engangstilfelle, for å si det sånn.

 

Så, jeg vil gjerne høre deres mening om samleplater. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en annen ting når det gjelder samleplater: de som plukker ut låtene kan da i det minste henge med i svingene. Jeg så en reklame tidligere i dag for en av disse Absolute ettellerannet-platene. Og da hadde de med Venke Knutsons "Just a Minute". Det var vel for ca. halvannen måned siden den sangen var populer. Og det er ikke et engangstilfelle, for å si det sånn.

5236753[/snapback]

 

Kanskje det er en nostalgi-samleplate, for folk som hører på splitter ny musikk hele tiden. Da er det greit å ha noe å mimre til. :)

Lenke til kommentar

Det er ganske mange som ikke har noe spesielt forhold til musikk. Som setter på radioen og trives med det som tilfeldigvis spilles. Sånn sett kan det jo være greit å få samlet den siste månedens radiohiter på en samlecd? Absolute Ikke Interessert 45. Jeg kjøpte en del sånne da jeg var mindre, rett og slett fordi jeg ikke var spesielt interessert, jeg klarte meg lenge med enkeltlåter og følte ikke noe behov for å spore opp hele album med en artist.

 

Og du Maximus, jeg kjøper plata di. Den forrige du var med på er jo så bra. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...