FordF Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har en liten nøtt til dere! Har en Dell Latitude uten CD-ROM og uten Floppy. På denne vil jeg få installert windows XP/2K. Hva jeg har tilgjengelig, er en ekstern diskadapter for Laptopdisker (USB) og en annen laptop (Ikke samme merke). Min laptop kan ikke boote fra USB. Hvordan i svarte skal jeg få Windows inn i maskinen? HILFE!! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hum... Ikke si at du har formatert harddisken ? Hvis ikke kan du prøve å kopiere HELE XP-cd'en over på disken og så installere derfra. Er ikke helt sikker på om det vil gå, da jeg ikke har gjort noe research på det enda. Men trenger nok litt mer info fra deg. Er harddisken formatert (tom) ? Har du nettverk ? Kan du boote fra floppydisker ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
FordF Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Disken er formatert og delt opp i to partisjoner, så det er ingen booting mulig fra den enda. Floppyboot går heller ikke, siden jeg ikke har floppy på den. Det jeg har tenkt, er å ta ut disken, sette den inn i den eksterne diskdriven og legge inn noe så jeg kan boote opp på C: g så installere fra D: hvor jeg har kopiert over hele Windows CDen..... Dette burde jo kanskje gå....... Men hvordan? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei, her kommer da svaret. http://www.tech-recipes.com/windows_instal...on_tips870.html Dvs, du må plugge den til en ANNEN pc som en "ekstra" hdd. Enten via USB (Du får sånne små kabinett til en hdd, med usb interface). Eller som en sekundær hdd i en laptop/pc som har plass/mulighet for dette. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå