bjovas Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har akkurat lagt inn MYSQL 5.0.16-nt og MySQL Administrator 1.1.5 på en Windows 2000 server (Windows er fullt oppdatert). Er det noen strakstiltak jeg bør gjøre med tanke på sikkerhet? Lenke til kommentar
roac Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har akkurat lagt inn MYSQL 5.0.16-nt og MySQL Administrator 1.1.5 på en Windows 2000 server (Windows er fullt oppdatert). Er det noen strakstiltak jeg bør gjøre med tanke på sikkerhet? I det minste bør du stenge ned alle tjenester du ikke har behov for på serveren. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Joa, det er seff gjort. Mente med MySQL. Er det innstillinger som står på som default som bør skrues av, og motsatt? Lenke til kommentar
ZiZe Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 tja, nå vet jeg ikke hva som er default i mysql5, men hvis den ikke trenger det, så disable remote logins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå