<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Innstallerte XP pro på den stasjonære pcen i stad, like etter oppdager jeg at jeg ikke kommer inn på internett.. Etter litt knoting finner jeg ut at XP definerer nettverkskortet mitt som "VIA PCI 10/100MB fast ethernet Adapter", noe som ikke stemmer.. Det er jo et Realtek kort.. Uansett hva jeg gjør så installerer XP VIA driver når det er Realtek drivere som fungerer på et Realtek kort.. Den driveren som fungerte før er til et Realtek RTL Family PCI kort.. Skjønner ikke hvorfor XP gjør dette? Er skikkelig irriterende.. Noen som vet hvorfor eller hva jeg gjøre for få det til å funke? Endret 1. desember 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 via sin driver er jo en rebranded realtek-driver så vidt jeg har forstått.. Tror ikke dette er grunnen til du har problemer.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 via sin driver er jo en rebranded realtek-driver så vidt jeg har forstått.. Tror ikke dette er grunnen til du har problemer.. 5236369[/snapback] Hmm.. okey, er sikkert derfor den identifiserer det ene som det andre da.. Men jeg hadde ikke noen sånne problem før.. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Se om du finner en driver her kanskje, om det er problemet: http://www.station-drivers.com/page/realtek.htm Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Se om du finner en driver her kanskje, om det er problemet: http://www.station-drivers.com/page/realtek.htm 5236651[/snapback] Har prøvd noen derfra.. Nå finner den både realtek og Via, men nekter å bruke realtek.. funker ikke å avinnstallere via heller.. Xp bare legger det inn automatisk igjen.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Nå funker realtek, men den kan ikke kjøres pga for få ressurser.. Det eneste som tar ressurser er Via driveren, men den kan jeg ikke avinnstallere.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Det er nesten flaut.. Feilen lå i Bios.. hehe.. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er nesten flaut.. Feilen lå i Bios.. hehe.. 5237082[/snapback] *ler-i-sjegget-nå* Kjenner meg selv igjen i sånne situasjoner. Kortet var vel disablet i BIOS? Typisk å tenke på det etter å ha plagdes LEEENGE med et sånt problem... Man lærer så lenge man lever! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå