Gå til innhold

Hva skjer egentlig etter døden?

Anbefalte innlegg

Nja, jeg ser det ikke sånn. Jeg tenker at utfallet blir nok det samme uansett hvem det gjelder (ingen forskjeller etc). Også er det jo et faktum at vi (kroppen) råtner bort (eller blir kremert etc).

Janteloven trakk jeg inn fordi mange kristne mener at det skjer noe bedre med dem enn med alle andre. Mange kristne stiller seg altså over oss andre i kastesystemet deres og ser ned på oss som ikke tror på forskjellsbehandling når døden inntreffer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Janteloven er noe piss så alle kriste mener.

Vi ser ikke ned på noen, Gud setter jo alle på lik linje, alle er like verdifull :thumbup:

5432944[/snapback]

Haha.. :lol: Plasser en tydelig homofil ateist, Varg Vikernes, eller en heldekket muslim ved siden av en fullt utstyrt Biskop på kirketrappa en søndag formiddag og følg med på blikkene som rettes mot hver av dem. Likeverd? nope :nei:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en diskusjon med en på skolen i høst, som forøvrig er pinsevenn. Han mente at det ikke var noen mening med livet uten troen på gud. Sorry gutar, mange av oss har ingen mening med livet.

Hva med å bare være et velfungerende menneske som følger den moral og de regler som samfunnet setter oss? Trenger man virkelig en gud for å forstå at vi ikke skal drepe andre? Vi trenger da ikke en "altvitende gud" for å forklare de ting vi ikke forstår. Da frasier vi oss samtidig håpet om å klare å forstå det.

Hva som virkelig skjer da vi dør vet ingen, men det vi vet er at hjertet stopper, alle organer i kroppen slutter å fungere, man blir hjernedød og omsider råtner man bort. Eller så kremeres man.

Denne karen mener forresten at jorden var drøye 6000 år gammel og at karbondatering ikke fungerer. Hvordan denne karen kan studere fysikk er utenfor min forståelse. Snakk om å ha blitt hjernevaska av foreldrene.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva som skjer etter døden, men ettersom jeg er en smule kristen, tror jeg det finnes noe "mer". Jeg ville blitt gal i hodet hvis jeg skulle tenke det mange her tenker. "Jeg kommer til å råtne. Jeg kommer til å forsvinne i intet. Jeg kommer ikke til å være noe mer." Skumle tanker. Mulig de er sannsynlige, men jeg trøster meg med mye av det bibelen og de kristne har å si om døden. Om jeg havner i himmel eller helvete? Himmelen. Jeg er et godt menneske.

5293378[/snapback]

Hehe, står ingenting i bibelen om helvete faktisk.. :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva som skjer etter døden, men ettersom jeg er en smule kristen, tror jeg det finnes noe "mer". Jeg ville blitt gal i hodet hvis jeg skulle tenke det mange her tenker. "Jeg kommer til å råtne. Jeg kommer til å forsvinne i intet. Jeg kommer ikke til å være noe mer." Skumle tanker. Mulig de er sannsynlige, men jeg trøster meg med mye av det bibelen og de kristne har å si om døden. Om jeg havner i himmel eller helvete? Himmelen. Jeg er et godt menneske.

5293378[/snapback]

5438549[/snapback]

Åjoda, men de kaller det gjerne "avgrunnen" eller "skjærsilden"..det siste er vel det man må igjennom før man kan komme inn i himmelen...for alle har jo syndet litt lissom.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at sjelen består av mer enn elektriske signaler må jo den gjøre noe, hvis ikke så slutter de elektriske signalene i kroppen din å virre rundt om kring.. og du dør!

EDIT: dobbelkonsonant leif

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

5438549[/snapback]

Det står noen plasser i det nye testamentet om helvete.

EDIT: Søk på http://www.bibelen.no/

5441501[/snapback]

Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild.

Moralen er: kaller du broren din en Din idiot havner du i helvete!

EDIT: Jeg er kristen selv og mener ikke å støte det noen tror på :)

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Tror ikke det akkurat er slik ment.

Tror mer visst du for eksempel går med drapstanker på og drepe broren din som da er et bilde på andre kristne. Men småkrangel og sånt tror jeg ikke de mener med det.

5463579[/snapback]

det er vel heller et hvis du er slem mot broren din skal du stilles ovenfor Det høye råd, og hvis du da "spotter" gud havner du i helvete!

EDIT: fjernet en setning!

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Uff, nei... Forhåpentligvis er det et sted som heter himmelen og vist jeg er heldig så havner jeg nettopp der  :innocent:

5246989[/snapback]

Ja, jeg tror det hadde vært kjempespennende å fått snakke med folk som levde for lenge siden og som har vært betydningsfulle i historien. Einstein, for eksempel. :p Eller diskutere moderne musikk med Bach. DET hadde vært en ultimat höydare!

:roll:

5247077[/snapback]

Sjå slik på det: Du forutsetter at Einstein og Bach er i himmelen. Vel, for dei vil truleg dette scenarioet vere eit personleg helvete! Tenk deg at alle som har høyrt musikken til Bach, eller lest teoriane til Einstein på død og liv skal bort og diskutere med dei... i ALL EVIGHEIT!!

Trur eg hadde blitt pittelitt lei, ja! :)

Lenke til kommentar
Jeg håper at vi blir gjenfødt, at sjelen "går videre" buddhist-style, men er ikke mye mer enn en fin tanke.. Decomposition ftw.

5253604[/snapback]

Skal vi bli gjennfødt, så er det avhengig av at det et finnest ett presist antall "sjeler", noe det desverre ikke gjør. Vi blir flere, hele tiden. Pluss, hvordan skal man da forklare kloning? Og hva skjer når atombomba fra USA treffer Russland?

Men en fin tanke, da kunne jeg ha spart tiden min, i stede for å poste poster på helt evig unødvendiger topicer. :]

Lenke til kommentar

Nå var vel neppe Einstein forferdelig plaget av fan-mail i virkeligheten (han fikk mye, men hadde vel en sekretær eller noe...). Hvorfor kan han ikke ha det i "himmelen" også?

Ang. helvetet - hvordan er dette beskrevet i *originaltekstene*? Og avgrunnen - jeg har hørt at de spedalske ofte ble isolert i gamle gruver etc. på den tiden - kan dette ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror rett og slett man får et nytt liv. Om det er en viss ventetid før du levner til igjen er ikke lett å si. Men jeg tror uansett at man ikke føler, ser, tenker osv i mellomtiden. :)

5514801[/snapback]

Husker du noe fra ditt forrige? :p

5514895[/snapback]

Tja, ikke så mye. Bortsett ifra at jeg var en psykopatisk drapsmann og voldtektsforbryter med tvangstanker og vrangforestillinger. Var forøvrig paranoid og schizofren på deltid.

Aaah... Det var gode gamle dager det! Ja, alt var så mye bedre før!

Lenke til kommentar

Tja, ikke så mye. Bortsett ifra at jeg var en psykopatisk drapsmann og voldtektsforbryter med tvangstanker og vrangforestillinger. Var forøvrig paranoid og schizofren på deltid.

Aaah... Det var gode gamle dager det! Ja, alt var så mye bedre før!

5514952[/snapback]

:ermm:

Lenke til kommentar

Er jo folk så meine de har levd før å kjenne seg igjen på stader dei egentlig aldri har vore på i nåverende liv. Ka med gjenferd? Da finst jo! Ikkje at eg trur gjenferd e folk me kvitt laken, men ei ånd! Da må jo finst.. Ka med DEJAWOU elle ka da hette.. Litt sånn creepy :dribble: Me blir sikkert fødd om igjen. Ikkje tenk så masse på om du kjeme i helvete eller ikkje før du fust e der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...