Gå til innhold

Hva skjer egentlig etter døden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men "Newt32"...hvem sendte meg PM og skrev at jeg aldri i verden skulle prøve å overbevise deg om at Gud finnes?

 

Jeg er 14 år hvis du regner btw...:xmas:

Du som sa at du ville ha argumenter av meg på kristendommen da... :ermm:

Jeg viste ikke at det ble diskutert her, men så kom jeg tilfeldig over det... Like greit å ta det her da.

 

14 enda verre.

 

Hvorfor føles det ut som du vil ha så mye rett hvis det er ting du ikke fårstår med kristendommen da?

5328338[/snapback]

Tror du virkelig at jeg veit alt om kristendommen?

Jeg skriver her på dette emnet for å lære mer jeg.

 

Ikke føl deg personlig angrepet, det er ikke deg som person folk her er ute etter, det er mangelen på kvalitetssikring i relgionen du tror på som folk reagerer på.

Simen1, du er av og til veldig flink med ord, det der er akkurat som jeg skulle sagt det selv :)

5328388[/snapback]

For å si det slik så føler jeg meg ganske angrepet av visse personer slik at det er sagt. - Burde kanskje skrevet det på PM i stedenfor men jeg tok det her nå jeg.

Lenke til kommentar

Vel. Jeg har egentlig aldrig prøvd å rakke ned på deg som person. Jeg kjenner ikke deg så det kan jeg egentlig ikke heller.

 

Blir bare en smule irritert når æ treffer på folk som er kristen. Bare tanken om de usvarte spørsmålene gjør meg.. ja...

 

Unnskyld hvis du følte deg truffet av meg Daggern2005. Kanskje det er en ide å lese igjennom de PM'ene en gang til litt mer nøye, så ser du det.

 

 

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar
Uttalelser som "Jeg vet, men kan ikke bevise noe" er et tydelig svakhetstegn på at kunnskapen som du sitter med kan være feil. Det er en selvmotsigelse at man vet noe som man tror.

- Det er slettes ikke selvmotsigelse å si at jeg tror noe?

- Det er en personlig sak som dere har pent lite å gjøre med.

----> om jeg vil tro eller ikke.

 

Det er dette sitatet "It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong" -Isaac Asimov tar opp. Altså at vitenskapen kan ta feil i blandt, så Isaac har ikke noen overdreven tro på at vitenskapen har rett, men han er svært overbevist om at ikke-vitenskapen tar feil. (trolig siden det mangler kvalitetssikring)

5328363[/snapback]

Altså, en religion går ikke ut på vitenskap.

Ser at du gjerne vil ha en kontrekt gjenstand for å tro at du faktisk holder den. Selv om jeg skriver sjel som en abstrakst ting vrir du gjerne om på det for å få det over i en fast form som f.eks en bakterie som har en sjelmasse på 42 gram elns.

 

Du vil gjerne ha "kvalitetssikring"

- Det er noe jeg ikke trenger ;)

 

Edit: Tror denne tråden sklir litt ut. Send meg gjerne PM om det er noe mer :)

God Jul alle sammen! :xmas:

Og med dette trekker jeg meg tilbake fra denne diskusjonen, men kommer til å titte innom en gang i blandt :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Vel. Jeg har egentlig aldrig prøvd å rakke ned på deg som person. Jeg kjenner ikke deg så det kan jeg egentlig ikke heller.

 

Blir bare en smule irritert når æ treffer på folk som er kristen. Bare tanken om de usvarte spørsmålene gjør meg.. ja...

 

Unnskyld hvis du følte deg truffet av meg Daggern2005. Kanskje det er en ide å lese igjennom de PM'ene en gang til litt mer nøye, så ser du det.

 

 

God Jul :xmas:

5328421[/snapback]

Du skulle bare vist hvor mange ganger jeg har lest gjennom det du har sendt meg ;)

- Send gjerne PM om det er mer du lurer på. Så slipper du å bli irritert på neste prest du møter...

Lenke til kommentar
Kunne gjerne forklart langt og lenge om min tro jeg.

Men jeg har fått personlig melding om at hvis jeg prøver å overbevise den personen til å bli kristen...da...liksom...skjønner?

- Slik ønsker ikke jeg at det skal være.

 

Jeg mente ikke at du skulle overbevise noen til å bli kristen, men at det er bedre på et diskusjonsforum å begrunne litt hvorfor man mener at "sånn er det", istedenfor å bare si at "sånn er det" - hvis du ser poenget mitt? :thumbup:

 

Tror ikke mange her på forumet (det er "inn" å ikke like kristne) som ville hørt min historie.

 

Det ligger til emnet i tråden at man skal komme med sin idè, og da er det vel implisitt at man også må begrunne. For alt vi vet så kan du jo ha en veldig god grunn for å tro/mene/vite det du tror/mener/vet, men uten noen info så kan du like gjerne ikke ha noen god grunn, for vi vet ikke dette.

 

Hvis jeg for eksempel hadde vært en tilhenger av troen på at man ender opp på en fjern planet, og bare hadde skrevet det, så hadde jo du tenkt at jeg bare fant på noe for å ha noe å tro på, ikke sant? Da hadde du antakelig ønsket at jeg skulle utdype hvorfor jeg trodde akkurat det, f eks med bevis eller forklaringer.

 

Ikke det at jeg tror at man ender på en fjern planet da. Det var bare et eksempel. :D

 

Jeg skulle gjerne delt med deg et kristent syn på helvete. Jeg veit dessverre alt for lite om dette emnet...beklager :)

5328160[/snapback]

 

Ok. Jeg trodde kanskje det var en sentral del, det var derfor jeg nevnte det. :yes:

Lenke til kommentar
Kunne gjerne forklart langt og lenge om min tro jeg.

Men jeg har fått personlig melding om at hvis jeg prøver å overbevise den personen til å bli kristen...da...liksom...skjønner?

- Slik ønsker ikke jeg at det skal være.

 

Jeg mente ikke at du skulle overbevise noen til å bli kristen, men at det er bedre på et diskusjonsforum å begrunne litt hvorfor man mener at "sånn er det", istedenfor å bare si at "sånn er det" - hvis du ser poenget mitt? :thumbup:

Jeg ser poenget ditt :)

 

Tror ikke mange her på forumet (det er "inn" å ikke like kristne) som ville hørt min historie.

 

Det ligger til emnet i tråden at man skal komme med sin idè, og da er det vel implisitt at man også må begrunne. For alt vi vet så kan du jo ha en veldig god grunn for å tro/mene/vite det du tror/mener/vet, men uten noen info så kan du like gjerne ikke ha noen god grunn, for vi vet ikke dette.

 

Hvis jeg for eksempel hadde vært en tilhenger av troen på at man ender opp på en fjern planet, og bare hadde skrevet det, så hadde jo du tenkt at jeg bare fant på noe for å ha noe å tro på, ikke sant? Da hadde du antakelig ønsket at jeg skulle utdype hvorfor jeg trodde akkurat det, f eks med bevis eller forklaringer.

 

Ikke det at jeg tror at man ender på en fjern planet da. Det var bare et eksempel. :D

 

Jeg skulle gjerne delt med deg et kristent syn på helvete. Jeg veit dessverre alt for lite om dette emnet...beklager :)

5328160[/snapback]

 

Ok. Jeg trodde kanskje det var en sentral del, det var derfor jeg nevnte det. :yes:

5328498[/snapback]

Jo, det er en sentral del jeg burde vist mer om.

Jeg er 14 år og jeg kan ikke alt om Bibelen og den kristne tro enda :)

Lenke til kommentar
Jo, det er en sentral del jeg burde vist mer om.

Jeg er 14 år og jeg kan ikke alt om Bibelen og den kristne tro enda :)

5328513[/snapback]

Ikke bli lei deg om du vokser opp og finner ut at "Gud" sannsynligvis ikke eksisterer, da. Tro på deg selv og ta ansvar, så går vel ting greit.

5328532[/snapback]

Synes det der er ganske...sterke påstander...

- Å anta at jeg vil vokse "fra" troen på Gud.

 

Jeg tror at Gud alltid vil være veien jeg vil følge. :)

Lenke til kommentar
*snip*

Blir bare en smule irritert når æ treffer på folk som er kristen. Bare tanken om de usvarte spørsmålene gjør meg.. ja...

*snip*

5328421[/snapback]

 

Men de ubesvarte spørsmålene er jo det som gjør vitenskap så utrolig spennende - å kunne finne ut av en hel del mer eller mindre fundamentale spørsmål, og kunne forklare *hvorfor* det er sånn, og kunne bevise det ved eksperimenter, og sannsynliggjøre det ved teoretiske utledninger (matematikk kan bevises ved hjelp av teoretiske utledninger, ettersom man har et sett med "grunnregler" som man anntar er sanne - sånne ting som at a+0 = a, a*1=a etc.)

 

Jeg håper og tror også (men jeg vet ikke) at det aldri blir "tomt" for ting å utforske, heller ikke i fysikken. Om ikke annet er det så mye at innen vi har forsket opp alt, så har vi glemt der vi startet igjen :p

 

Det er få ting som er så fint som å sitte å tenke en lang, lang tankerekke, og komme fram til ett eller annen smart noe - selv om det er en eller annen gluping som har oppdaget og publisert det 1000 år før deg, og med langt mindre bakgrunnskunnskap en det du selv kan trekke på... Akkurat det øyeblikket er ubeskrivelig...

 

Og ja, jeg er fysikerspire (dvs. fysikkstudent). Det som er så fint med fysikken, er at den er den mest grunnleggende naturvitenskapen (matematikken er kansje ennå mer grunnleggende, da jeg vil tro at denne er universell - uavhengig av hvilket sett med fysiske regler som gjelder) - alt annet er bare spesialtilfeller av fysikk.

Lenke til kommentar
Jeg håper og tror også (men jeg vet ikke) at det aldri blir "tomt" for ting å utforske, heller ikke i fysikken. Om ikke annet er det så mye at innen vi har forsket opp alt, så har vi glemt der vi startet igjen :p

Aldri si aldri. Den stopper garantert en gang i fremtiden den også. På en eller annen måte blir den å stoppe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen folk har nesten daua, sett det hvite lyset i enden av tunnelen...

Så her er hva jeg tror...Den tunnelen du er inne i er en penis, du ser lyset, det er bare fiksjon slik at du skal svømme mot det...Du dauer enten på turen eller så treffer du plutselig på noe sticky, hvis du er førstemann kommer du gjennom dette sticky shittet...Resten av tegninga skjønner dere vel? :tease:

 

Men, siden jeg ikke tror noenverdensting på gud...Vil jeg da ende i helvette?

Detter jo sykt, siden det eneste jeg veit om gud er at han skal ha sendt ned en såkaldt "jesus" som gikk rundt og lage vann til vin...Han har vel skapt jorda og?Så hvorfor tro på han?...Jaja gud får gi meg ett kall så skal jeg heller begynne å tro på han å komme til himmelen...wuhu :w00t: Hvorfor skal jeg ikke heller bare sette igang og tro på de Norrørne gudene, syns det er like sannsynlig...

Ei fjær blir fort til ti høns...

Jeg tror min grunn til at jeg ikke tror på gud er heller av litt personlige grunner...Jeg veit ikke om jeg hadde trudd på han om ting hadde gått litt anderledels i min verden...

Men himmelem må jo være sykt kjedelig da?

Man kan vel ikke gjøre noe faenskap?

Da kommer man til helvette?

Mange deilige damer, men blir vel lei av de etter ca 1000 års sengekos med de?

Men i teorien, kan jeg da ikke bare be gud om tilgivelse det tienedelssekundet før jeg dør å komme i himmelen?

Sry hvis jeg var litt for "off topic"

Endret av Best0
Lenke til kommentar
Men himmelem må jo være sykt kjedelig da?

Man kan vel ikke gjøre noe faenskap?

5428619[/snapback]

 

Betyr dette at jeg ikke kan spille Battlefield 2 eller OFP 2 eller andre ting, f.eks leve meg inn i ett andre verdenskrig slag? Nooooooooooo!

 

Buhu :cry: Håper himmelen ikke har noen bugs. Jeg vil gjøre hva jeg vil! :!:

Endret av Articfare
Lenke til kommentar
Du har to valg og velge mellom:

 

1) Himmelen (For kristne)

2) Helvete (For alle andre)

 

 

Og det er DU her på jorden som velger hvor du vil hen etter døden.

5431687[/snapback]

Nei, dette er valget:

 

1) Råtne bort (For de kristne)

2) Råtne bort (For alle andre)

 

Ingen forskjellsbehandling, ingen diskriminering, ingen jantelov ;)

Lenke til kommentar
Du har to valg og velge mellom:

 

1) Himmelen (For kristne)

2) Helvete (For alle andre)

 

 

Og det er DU her på jorden som velger hvor du vil hen etter døden.

5431687[/snapback]

 

Hva med andre religioner, som også tror de havner i en slags himmel, for dem er det jo vi som skal i helvette... Hvordan kan du vite at det er de kristne som har rett ? Hvis du hadde blitt oppdratt til å tro på en annen religion, så hadde jo de kristne vært "de andre" for deg...

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

Jeg er kristen, men ikke sånn at jeg følger vær jævla lille regle. Ja, der brøt jeg den.

 

Men jeg tror ikke det finnes noe helvete i noen relgion. Det finnes selvfølgelig, fordi vi tror på det, men som ordtaket: "Helvette på jord" så har helvete altid vært der. Det var ikke Lucifus eller hva f**n han het som lagde denne brendene bastuen, det var oss mennesker.

 

Griskheten, ondskapen, diskremineringen, egoistiskheten, krig og faenskap er en oppskrift vi har brukt for å lage dette stedet.

 

Jeg tror ikke man kommer til helvete hvis man ikke har noen relgion (jeg tenker sånn at alt som har blitt trodd på finnes et annet sted, eller bak et speil. F.eks de som bare har en Gud sier at det finnes bare en Gud) tror jeg man forsvinner, får en ny sjanse i en annen kropp, eller andre ting.

Lenke til kommentar
Du har to valg og velge mellom:

 

1) Himmelen (For kristne)

2) Helvete (For alle andre)

 

 

Og det er DU her på jorden som velger hvor du vil hen etter døden.

5431687[/snapback]

Nei, dette er valget:

 

1) Råtne bort (For de kristne)

2) Råtne bort (For alle andre)

 

Ingen forskjellsbehandling, ingen diskriminering, ingen jantelov ;)

5431804[/snapback]

 

Det er vel strengt tatt du, og ikke han som bruker janteloven, "dere kristne skal ikke komme her og komme her, vi skal alle sammen forsvinne til ingenting"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...