Mister Awesome Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Dette er et spørsmål jeg har lurt på ganske lenge. Derfor vil jeg gjerne høre deres teorier om dette spørsmålet. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Absolutt ingenting! EOD Vertfall det jeg tror... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 man ligger vel bare der, og råtner sakte men sikkert bort. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 dette er sannsynligvis postet i feil forum? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/Decomposition Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Trur psilo er inne på noe. For oss andre (som ikke er døde, og ligger og råtner i fred og ro) så går livet videre på vanlig måte. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 hvorfor tenker på det nå? dør du så dør du, og da får du svar på spørsmålet ditt. og når du dør så er det jo ikke serlig mye hjerneaktivitet att det gjør no... så jeg tror ikke du bryr deg serlig når du først ligger der Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hva skjer egentlig etter døden? absolutt ingenting. du blir et festmåltid for innsekter og andre nedbrytere Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 For deg som dør så blir det nok mørkt, og så ingenting mere. Kroppen din råtner (som sagt av mange her), bevisstheten forsvinner. Du ligger ikke akkurat og merker at du har ligget der i årtusner heller Men mulig du "opplever" en del rare greier idet hjernen sier god-natt. Kanskje det forklarer tunellen mot det hvite lyset som så mange snakker om?! Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Men mulig du "opplever" en del rare greier idet hjernen sier god-natt. Kanskje det forklarer tunellen mot det hvite lyset som så mange snakker om?! 5244196[/snapback] Det kan vel være at det "lille" øyeblikket oppleves som en evighet for den aktuelle personen? Tid er vel relativt og knyttet til nettopp hjernen... Endret 2. desember 2005 av VikingF Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Tid er ikke relativt når man ser på tilknytningen til hjernen. Da er det kun tidsoppfattelsen som er "relativ". Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Tid er ikke relativt når man ser på tilknytningen til hjernen. Da er det kun tidsoppfattelsen som er "relativ". 5244379[/snapback] Det var nettopp det jeg mente. Det siste minuttet kan virke som en time for den døende, de siste 10 sekundene som 1 mnd, de siste 5 som et år, det siste som 100 år, osv... Siden hjernen i denne perioden er på veg ut av drift, så vil jo også den subjektive oppfattelsen av tid være på veg ut av drift. Men "ingenting" eksisterer jo ikke, så individet vil jo bare nærme seg slutten subjektivt sett... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Uff, nei... Forhåpentligvis er det et sted som heter himmelen og vist jeg er heldig så havner jeg nettopp der Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Uff, nei... Forhåpentligvis er det et sted som heter himmelen og vist jeg er heldig så havner jeg nettopp der 5246989[/snapback] Ja, jeg tror det hadde vært kjempespennende å fått snakke med folk som levde for lenge siden og som har vært betydningsfulle i historien. Einstein, for eksempel. Eller diskutere moderne musikk med Bach. DET hadde vært en ultimat höydare! Men det får man jo eventuelt aldri vite før man selv har parkert tøflene. Lenke til kommentar
vegard_S Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hva skjer egentlig etter døden? absolutt ingenting. du blir et festmåltid for innsekter og andre nedbrytere 5243818[/snapback] dette gjelder vel strengt tatt om du ikke har en kiste å ligge i? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Som en delvis vitenskapsmann så må jeg vel si meg enig i at det ikke skjer noe. En lever, gjør valg og har personlighet etter kjemiske balanser, gener, oppvekst og erfaringer. Dette gjør meg egentlig litt trist, for det er mye jeg har lyst til å gjøre og som en kanskje ikke "rekker" i løpet av et liv. Så derfor håper jeg på: At det finnes noe magi i verden. At vitenskapen aldri klarer å finne ut ting som hva "sjelen" er, at de ikke klarer å lage liv osv. Jeg kan ikke si at jeg tror på Gud eller Budda, men hadde vært hyggelig om det skjer ett eller annet. Den tid den evt. glede. Sorg blir det jo ikke i og med at en ikke eksisterer og aner seg selv. Jeg tenker derfor er jeg. Så får en håpe på at en evt Gud er god å ikke bare lurer oss til å tro at vi eksisterer. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Som en delvis vitenskapsmann så må jeg vel si meg enig i at det ikke skjer noe. En lever, gjør valg og har personlighet etter kjemiske balanser, gener, oppvekst og erfaringer. Jeg er "delvis vitenskapsmann" selv. Det vil si, jeg studerer på et Master of Science-studium. (Hehe.. ) Men likevel så er det såpass mye jeg ikke forstår av virkeligheten (eksistensielle spørsmål), selv om vitenskapen forsøker å gi gode svar. Svarene virker riktige - eller iallefall på god veg, men det er fortsatt noe som skurrer.... Spørsmålene jeg ikke får på plass er av filosofisk art, som for eksempek: "Hvorfor er jeg født som akkurat MEG?", "Hva var oddsen i utgangspunktet for at akkurat JEG skulle bli til?", "Hvordan kan man gå fra å være ingenting til å være noe?", osv... Ikke engang filosofene har greid å gi svar som ikke bare fører til enda flere spørsmål. Kanskje det ikke er døden som jeg finner mest mystisk, men livet... OK, det var vel dypt for en lørdagskveld. Skål. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vent og se om ifra ca 70 til 100 år så har du fått et svar..! =D Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hva skjer egentlig etter døden? For oss som er kristne står det et evig liv på lur Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 kroppen råttner. hva som skjer med tankene skulle gjerne jeg også likt å vite. Har egentlig tenkt nok på dette og alt som har med det å gjøre (hvorfor er jeg meg og alt det der), så jeg orker ikke å gruble mer over det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå