Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC eller NetGear?

Anbefalte innlegg

Hei :D

Vi har akuratt fått UPC internett, og det går ikke å koble til router. Vi trenger det pga at pappa skall ha internett oppe så da må han a trådløst.

vi har prøvd med to netgearroutere.

Alt er som det skall står det på alle lysa osv, har gjort allt som sto på en cd som fulgte med, men får ikek internett. Jeg får internett hvis jeg kobler rett i upc boksen.

Jeg prøvde å koble til en 16 porters gammel hub, det funka.

kan noen fortelle meg hva som er galt? eller hva jeg må gjøre? :p

venter på svar

MVH Cato

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er at den routeren er rar.... det er sikkert den de har til 500 spenn på elkjøp du mener?

Det står at du skal kjøre en cd som viser deg gjennom oppsettet og den ville ta ca. 15-20 minutt å gå gjennom. Jeg har satt opp mange routere men den cden funket aldri for meg og det vet jeg flere som har sagt. Den avslutter veiviseren med beskjed om at noe er galt med nettverket og du må kontrollere.

Jeg prøvde å logge på routeren istedet (www.myrouter et eller annet - står i manualen at du må være ekspert for å gjøre det ihvertfall :dribble: ). Da fikk jeg beskjed om at routeren prøvde å finne ut hva slags bredbånd som var tilkoblet og etter ca. 30 sekund var alt ferdig og klar til bruk.

Lenke til kommentar

Hvilket abonoment har dere ? alt mindre en chello + gir kunn 1 stk IP adresse !. Og da må man som sies ta ipconfig/release omstart ol. eller ipconfig/renew.

Med Upc kan det også svare seg å ringe hvis man ikke kommer på nett. da får man som regel autom. opplest at det er problemer på linja i ditt område.

Lenke til kommentar

Hei igjen :p

Har prøvd å resete modemet, eller ta av strømen ivertfall pga det er ikke sånn reset knapp.

har 2mb chello. ... det er ikke billige routere, den ene kosta 1600kr og den andre 900kr...

og jeg er ikke expert med data, så jeg kjønte ikke noe særlg av det dere sa ista :p hehe.. sry

når jeg kjører den setup greia kommer det opp at den ikke finner noe internett conection... og når jeg trykker på "repair" på det network conections greiene kommer det opp noe med at den ikke fant noe ip osv....

Mvh Cato

Endret av catosmart
Lenke til kommentar

jeg vet hva jeg gjør, men hvorfor skulle dette være så vanskelig?

alle andre jeg har koblet ti (ikke upc) var jo lett, bare å plugge i så var du i gang igjen :S

+ at jeg har 1 router, leverte den ene tilbake, trodde det var noe gale med den, men sitter fremdeles med samme problemet

Mvh Cato

Lenke til kommentar

Hvis du da har koblet opp for personer med ngt, o.l har de sannsynligvis endt opp med dobbel natting. Men nå trenger vi ikke gå inn på det.

På den maskinen du vanligvis sitter på internett med, gå i run, skriv cmd trykk enter, skriv så ipconfig /release. Skru av maskinen.

Napp ut strømkontakten fra kabelmodemet, plugg kabelmodemet i routeren, plugg i strømmen for kabelmodemet. Skru på datamaskinen, gå inn i setupen for routeren, vanligvis http://192.168.0.1 eller liknende. Sett opp at den skal hente ip via dhcp på wan porten.

Hvis ikke dette fungerer, ring inn til UPC, be dem om og, frigjør din ip.

Lenke til kommentar

Glem router!

Sett inn ett ekstra nettverkskort i maskinen som er koplet internet, og konfigurer

det med en disse "private" netverk:

10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)

172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)

192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)

Kjøp en switch, kople en krysset kabel fra uplink port til chello modem.

La nettverkskortet som er, motta ip adresse fra chello.

Alle nye maskiner koples til med en vanlig nettverkskabel fra pc/laptop rett i switch.

Husk arb. gruppe sette ip på nye maskiner som koples til nettverket og

ip adressen til Intern Netvekskort som gateway.

Dette fungerer, har selv gjort det i årevis både med Telenor og Chello, og er ti ganger lettere enn stresse med disse routerne.

samle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...