lperik Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei. Fått i oppdrag å finne ny pc til en kamerat av meg, han vil ha den så rimelig så mulig mens den fortsatt skal kunne fungere greit til de fleste oppgaver. Vil komme til å være en familiepc, men skal å kunne taes med på lan for å kunne spille litt. (CS 1.6, HL2 osv) Hva syns dere om dette oppsettet: AMD Sempron 2800+ 1.6 GHz Socket 754 Gigabyte K8NE nForce4-4x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 Club3D Geforce 6600 128MB PCIe retail Maxtor 160GB IDE ATA/133 7200RPM NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern AOpen QF50A 300W, USB+AUDIO FRONT, Totalt: kr 4 195,00 Har dere evt noen andre forslag? Helst rundt eller under 4000kr. Mvh Lars Petter Lenke til kommentar
paron.no Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Virker ganske greit ut. Men er det billigste plassen du bestiller fra? Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kansje litt mer ram...ellers så var det ganske bra. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Denne vil jeg anbefale, under 4000 kr. Kanskje bytte ut skjermkortet til noe billigere? Endret 1. desember 2005 av torkelma Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Hei, takk for svar! Handlelista jeg postet var fra netshop, ikke sjekket prisen med de andre butikkene ennå men mulig jeg ikke trenger heller for kameraten min har fått et tilbud han vurderer å gå for. (pokker, da får ikke jeg bygd til han ) Dette er hva han har blitt tilbudt: Amd XP 3000+ Barton 120GB Seagate barracuda disk 512MB ddr ram (vet ikke hastighet) Soundblaster Audiology? lydkort Terratec tv-kort Gainward FX 5900 128MB skjermkort Trådløst nettverkskort Kombinert DVD-spiller og CD-brenner Kortleser (vet ikke hvordan kabinett og hovedkort) Dette får han kjøpt for 3000kr. Jo mindre å betale jo bedre for han så burde han gå for dette? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ville kanskje gått for en a64 prosessor, evnt en opteron prosessor da disse er mye bedre enn sempron prosessorene. Og hvis han kompisen din har tenkt å overklokke cpuen senere, finnes det ingenting som er bedre enn en opteron per idag Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei, takk for svar! Handlelista jeg postet var fra netshop, ikke sjekket prisen med de andre butikkene ennå men mulig jeg ikke trenger heller for kameraten min har fått et tilbud han vurderer å gå for. (pokker, da får ikke jeg bygd til han ) Dette er hva han har blitt tilbudt: Amd XP 3000+ Barton 120GB Seagate barracuda disk 512MB ddr ram (vet ikke hastighet) Soundblaster Audiology? lydkort Terratec tv-kort Gainward FX 5900 128MB skjermkort Trådløst nettverkskort Kombinert DVD-spiller og CD-brenner Kortleser (vet ikke hvordan kabinett og hovedkort) Dette får han kjøpt for 3000kr. Jo mindre å betale jo bedre for han så burde han gå for dette? 5238286[/snapback] Ikke veldig rått til den prisen for å si det sånn. Men helt greit. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Ikke veldig rått til den prisen for å si det sånn.Men helt greit. 5241581[/snapback] Syns heller ikke det hørtes helt rått ut, men han vil gjerne ha det så billig så mulig og da er vel 3lapper for det jeg skrev opp ikke helt gale heller? Lett litt på bruktmarkedet og finner ikke noe tilsvarende til 3k der iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå