theDurkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg ser ikke noe galt her? Skandinaviske damer er de beste, mens norske gutter er de dårlige. Jeg kjenner EN kul nordmann. Resten av folka jeg kjenner er utlendinger. Hvorfor? Jo fordi nordmenn er pinglete drittsekker. Jeg hang med nordmenn før, men det var mye intriger, shitt og baksnakk. Nå som jeg bare har utelandske venner, føler jeg meg mye mer komplett. Dette er gode venner, og damene kommer til dem. Ikke de kjedelige nordmenne. De fleste serpå meg som nordmann, og jeg merker at damene tar litt avstand for å gå på utlendingene. Men etter de får høre at jeg ikke er norsk, men walisisk, klenger de. Alt handler om respekt. 5236344[/snapback] Og hva legger så du i begrepet respekt? 5236404[/snapback] Ære og respekt for hverandre. Problemet i dagens innvandrersamfunn er at de ikke lærer. Det blir ikke bråk med mindre man kan oppføre seg. Det er alltid en som skal slenge med leppa, og ingen skal komme og se nedverdigende på meg av en eller annen grunn. Da får han lære, også kan han bli godtatt senere. Jeg har lært min lekse av respekt, og jeg får ikke bank lenger. Jeg var "tøff i trynet" før, og jeg fikk smake neven. Jeg har lært. Idag lever jeg i harmoni med noen av de verste gutta i Oslo. Disse folka var tidligere "ute" etter meg. Idag er vi gode venner. Slik er det. Respekt er det man viser ovenfor venner og ukjente, for å vise at man er likeverdige. Hvis noen skal være over noen nadre, settes disse ned på bakken igjen. Jeg ble visst saftig kritisert her ja Tom waits for alice: Jeg vil nok si det er ganske motsatt på østkant-Oslo. Her er det alle de fine damene som er med utlendingene. Men jeg har lagt merke til en lite linje her. For de aller fineste damene bor på vestkanten. De fineste av østkanten er low-end i forhold til vestkanten. Men på vestkanten bor det såvidt folk med den tøffe stilen, så damene kan ikke tiltrekkes av disse typene. De er outsidere på deres hjemsted. eirik1989: Mange jeg har snakket med på vestkanten i samme alder som meg, har pult. Grundig, og med mange. De jeg snakker med på østkanten, har ikke på langt nær pult så mange. Så hvor kommer likeverden inn her? På vestkanten har jeg inntrykk av at kvinenne er et knullobjekt, og jentene liker det selv. På østkanten skryter ingen av det. Det er ikke så kult som man skulle trodd. Pulinga her skjer med kvinner man liker, og ikke om å gjøre å ta flest. Det er heller ikke den overdrevne homofile-fløtepus-kategorien. Jentene på østkanten er mer hardbarka, og tiltrekkes hardbarka gutter. Jentene på vestkanten er sosser, og tiltrekkes av sosser. Jeg ser fortsatt ikke noe galt her. Nå er det selvfølgelig mange som bedriver kriminalitet og gjengopprører uten noe form for æreshevn eller "trekke folk ned på samme nivå som dem". Disse er kule i deres små miljøer, men de mislikes sterkt av andre. Mange innvandrere driver kkriminalitet, men de som overdriver dette, og nærmest har det som en livstil, misslikes ofte av andre innvandrere. Det her ble kanskje et langt og rotete svar, men jeg orker ikke lese over og rette akurat nå. Lurer du fortsatt på mitt begrep om respekt, si ifra edit: Golfbag: Du ser ikke muligheten for å ha det gøy, samtidig som å være slosskjempe? Det å være slosskjempe betyr ikke at man er kul. Kult i mitt miljø handler om å ikke lage bråk, men rydde opp i det hvis noe skulle skje. Det er om å stå opp for venner. Det å bedrive mye kriminalitet som stjeling, raning og skyting er ikke kult i mitt miljø. Det kule er å kunne vise og få respekt av andre mennesker. Denne respekten får man ved å ha et velholdt crew, som faktisk kan stå der som gode venner hvis noe skulle skje. Mye handler også om dansekunnskaper (tro det eller ei) i form av battling og kontakter. Man får også respekt ved å kunne dra damer. Damene liker å bli "tatt vare på" av disse "farlige" utlendingene. Man får en viss trygghetsfølelse av å bli dratt inn i varmen. Og viss repsket har man for damer. Voldtekt? Skjer det veldig ofte i muslimske miljøer i Oslo? Ikke ofte. Jeg har aldri hatt så gode venner som jeg har i det utenlandske miljøet her. Jeg skal vedde for at dere norske aldri har vært i nærheten av slikt godt vennskap som finnes her. Jeg har hatt samme bestevenn siden 2. klasse. Creweet vårt er det samme. De norske på skolen vår, bytter vennegjenger oftere enn jeg kjøper ny pc. Endret 1. desember 2005 av Mixel Lenke til kommentar
Superior Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg ville aldri respektert den som forlangte min respekt. Jeg er ikke en hund. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Du er en hund hvis du respekterer andre? Det her er gjensidig. Du respekterer alle, og alle respekterer deg. Alle blir alles hund. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg mener at en ikke bør trenge å tenke på respekt i det hele tatt. Enten så liker du noen, eller så gjør du det ikke. Å banke opp noen for å få respekt er iallfall bak mål. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Mixel, det er da vitterlig enhver manns rett å si hva han vil? Det er til og med grunnlovsfestet! Skal man "smake neven" fordi man slenger med leppa? Mangler de som bruker neven evne til å føre intelligente samtaler? Noen av de typene du sikkert anser som kul,(kjenner jo et par sånne, siden jeg befinner meg så alt for langt øst i oslo) har ofte bedt meg "snakke norsk" hvis ordforrådet mitt overgår deres fatteevne, så om de ikke kan føre en fornærmelsesveksling utover "Hore!" så ville det ikke overrasket meg. Og hvis vi skal bruke begrepet ære, så er det ærefullt å behandle sine medmennesker som likeverdige, uansett rase, kjønn, legning osv.. Det er ikke ærefullt å banke folk som slenger med leppa, uten at den som slenger med leppa får noen ære heller. Jeg vil påstå at du underkastet deg når du tok hånden som slo deg. Det er ikke respekt. Du bare adlyder de som er sterkere enn deg. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Mixel, det er da vitterlig enhver manns rett å si hva han vil? Det er til og med grunnlovsfestet! Skal man "smake neven" fordi man slenger med leppa? Mangler de som bruker neven evne til å føre intelligente samtaler? Noen av de typene du sikkert anser som kul,(kjenner jo et par sånne, siden jeg befinner meg så alt for langt øst i oslo) har ofte bedt meg "snakke norsk" hvis ordforrådet mitt overgår deres fatteevne, så om de ikke kan føre en fornærmelsesveksling utover "Hore!" så ville det ikke overrasket meg. Og hvis vi skal bruke begrepet ære, så er det ærefullt å behandle sine medmennesker som likeverdige, uansett rase, kjønn, legning osv.. Det er ikke ærefullt å banke folk som slenger med leppa, uten at den som slenger med leppa får noen ære heller. Jeg vil påstå at du underkastet deg når du tok hånden som slo deg. Det er ikke respekt. Du bare adlyder de som er sterkere enn deg. 5239214[/snapback] Ytringsfrihet? Er det å slenge med leppa ytringsfrihet? Er det f.eks min frihet å ytre, helt uten at du har gjort noe "Din jævela homofile familiemedlemknullende ape med tre brystvorter"? Er det ytringsfrihet... Ok hvis det er min ytringsfrihet velger jeg nå å slenge med leppa til deg.. Merk deg, du er en jævela homofil familiemedlemknullende ape med tre brystvorter... Ytringsfrihet Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ytringsfrihet?Er det å slenge med leppa ytringsfrihet? Er det f.eks min frihet å ytre, helt uten at du har gjort noe "Din jævela homofile familiemedlemknullende ape med tre brystvorter"? Er det ytringsfrihet... Ok hvis det er min ytringsfrihet velger jeg nå å slenge med leppa til deg.. Merk deg, du er en jævela homofil familiemedlemknullende ape med tre brystvorter... Ytringsfrihet 5239293[/snapback] Vel, det gir meg ikke rett til å slå deg, og i prinsippet har enhver person rett til å si hva man finner for godt. Edit: Man kan selvfølgelig gå til injuriesøksmål osv, men oppegående mennesker bør kunne gå med hode høyt, selv etter en sånn kraftsalve. Endret 1. desember 2005 av eirik1989 Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Man trenger ikke like alle personer. Men jeg går ikke rundt og kaller alle for Horer fordi jeg ikke liker dem. De er på samme nivå som meg. Jeg respekterer folk som har andre meninger, og jeg banker dem ikke av den grunn. Men jeg klapper til den som slenger med leppa for å "heve" seg over meg. Det er noe man ikke burde tåle. Superior: du slår ikke folk for å få respekt, du slår hvis noen viser deg "disrespect". Men nå kan man vel se på respekt med forskjellig syn. Jeg føler at folk respeketerer meg så lenge de ikke slenger med leppa eller med kropspråk prøver å trekke meg ned i søla. Jeg forventer ikke at alle folk skal si hei til meg på gata. Og jeg godtar at folk snakker bak ryggen min om hvor dum jeg er. Det har de rett til synes jeg. Men når ord og utrykk som hore, morrapuler og pensjodi kommer inn, går de langt over streken. Man kan ikke mene at en person er morraknuller, men mindre man faktisk knuller morra si. Men jeg kan si meg enig at jeg er en dust, siden jeg har andre meninger enn de fleste andre her. Endret 1. desember 2005 av Mixel Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Mixel: Hvorfor ikke heve seg over dem da, og heller tåle den lraftsalven du får i trynet, eller enkelt og greit gi dem en god omgang verbal juling (gjerne av typen de ikke skjønner selv, men alle andre rundt dem skjønner). Vil ikke det være mer ærefult? Hva er egentlig ære? Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Slik jeg ser det er det den med den største og mest "fit for fight" gjengen som går seirende ut av det. Det jeg hater med innvandrerungdommen er at de i det hele tatt snakker til meg og mine venner uten at de er ute etter annet enn bråk. En av jyplingene kom rett inn i gruppa mi av venner som sto og snakket en gang og sa "Han der borte vil sloss med deg.", uten at vi tok notis av det(så det ble særdeles pinlig for han), men greia hadde ingen foranledning. Jeg lurer fryktelig på hva sånne dødfødte handlinger kommer av. "De" snakker også til meg og mine venner fordi vi skiller oss fra dem(de venner det er snakk om er gothere/metalheads), og det provoserer dem så voldsomt at enkelte faktisk har truet indirekte med juling om vennene mine ikke forandrer stil. De klarer kanskje å bygge litt frykt i oss, ja, men respekt? Nei. Edit: Vil bare klargjøre det at jeg aldri gjør noe forsøk på å ta noe kontakt med slike en gang. Det er snakk om fremprovosert kontakt. De skal alltid ha et pizzastykke eller låne telefon. Hvorfor fortjener de min respekt? Dessuten, så har jeg lite i mot "oss" og "dem", så lenge enkelte oppfører seg på en måte jeg ikke kan identifisere meg med. Endret 1. desember 2005 av eirik1989 Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Det som overrasker meg er at Dagbladet har funnet grunnen til muslimenes intergreringsproblem i Europa uten å innse det selv. Ser man på f.eks Frankrike så er det ikke rart at muslimene ikke kommer seg fremover. Det er mer enn nok av arbeidsledige i et lite dynamisk arbeidsmarked og når muslimene med god grunn oppfattes som aggressive og mannssjåvinistiske i tillegg til upålitelige og late er det ikke rart at de kommer bakerst i køen når jobber skal deles ut. At de i stor grad hopper ut av skolen og går rundt hele dagen uten å gjøre noe produktivt sammen med kamerater i tilsvarende situasjon bidrar til at det skal mye til for å bryte den onde sirkelen og komme seg ut. http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml...08/wfran208.xml Endret 2. desember 2005 av sumptrollet Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg var "tøff i trynet" før, og jeg fikk smake neven. Jeg har lært. Dette tror jeg sier det meste om din situasjon. Stockholmsyndromet er jo ganske velkjent, og ofte er det enkleste å underkaste seg og vise "respekt" for sine overgripere i håp om at de ikke skal skade en mer. Dette har altså du gjort, og nå bruker du tid og krefter på å forsvare overgrep mot andre, og overgrepene andre gjorde mot deg, for du er livredd for at du skal komme på kant med overgriperne. I tillegg har du blitt en overgriper selv: Men jeg klapper til den som slenger med leppa for å "heve" seg over meg. Det er noe man ikke burde tåle. Jeg har selv vært i en slik situasjon som du selv er i nå. Det begynte med at jeg ble satt kraftig på plass av mine nye muslimske "venner" som jeg uheldigvis havnet sammen med. I begynnelsen hadde jeg egne meninger, og jeg var dum nok til å ytre dem. Da ble de fysiske, og truslene satt løst. Så jeg begynet å nikke og smile, og det var aldri nei i min munn hvis de ba om tjenester. Jeg var "venn" med disse voldsapene, men innerst inne visste jeg at det eneste jeg holdt på med var å skjule mitt sanne jeg. Jeg forkastet meg selv for at disse voldsapene skulle akseptere meg og slutte å slenge meg opp mot veggen og komme med trusler. Jeg vet hvordan du egentlig har det (selv om du kanskje har klart å fornekte deg selv såpass at du totalt mangler selvinnsikt), og jeg vet at når man er i en situasjon som du er nå, så vil man for enhver pris unngå at noen skader en igjen. Man lever på en løgn der man tror det er snakk om "respekt", men i realiteten er det snakk om en saueflokkmentalitet der mennesket brutaliseres til å holde kjeft og føye seg etter fryktens stemme. Jeg synes oppriktig synd på deg, men jeg tror også at du har muligheten til å komme ut av dette når du modnes litt og blir voksen, og får selvtillit og ressurser nok til å komme deg ut av "respekt"-fengslet du er i nå. Du ser "Stockholmsyndromet" gå igjen hos disse norske østkantjentene: "Vi norske er brukbare som kjærester, men ikke gode nok for ekteskap" Hvorfor vil de inngå ekteskap med voldsaper som sannsynligvis vil mishandle dem uansett? Vi vet selvsagt svaret. De har fornektet seg selv, slik du selv gjør Mixel, og slik jeg en gang gjorde. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg forstår ikke hva som er kult med denne neandertal-kulturen... patetisk og lite sivilisert. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det fins drittsekker blandt både nordmenn og innvandrere. liker du ikke innvandrere, så flytt ut fra oslo. Mange jenter er svake og har lav selvtillit, derfor trekker de mot "aper" som virker kul. Hvis jenter henger med slike aper tror de at de blir mer populær og mer likt. Som nevnt tidligere så er det ikke de hotteste jentene som trekker mot de "harde" miljøene, men heller de jentene som har det jævlig hjemme og ellers har lav selvtillit. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det fins drittsekker blandt både nordmenn og innvandrere. liker du ikke innvandrere, så flytt ut fra oslo. Mange jenter er svake og har lav selvtillit, derfor trekker de mot "aper" som virker kul. Hvis jenter henger med slike aper tror de at de blir mer populær og mer likt. Som nevnt tidligere så er det ikke de hotteste jentene som trekker mot de "harde" miljøene, men heller de jentene som har det jævlig hjemme og ellers har lav selvtillit. 5241694[/snapback] Nettopp... kan sammenlignes med de jentene som trekker mot rånerne på bygda. De har lav selvtillit, snevert syn på samfunnet og er ofte en god del yngre enn representantene av det annet kjønn i gruppa. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Man trenger ikke like alle personer. Men jeg går ikke rundt og kaller alle for Horer fordi jeg ikke liker dem. De er på samme nivå som meg.Jeg respekterer folk som har andre meninger, og jeg banker dem ikke av den grunn. Men jeg klapper til den som slenger med leppa for å "heve" seg over meg. Det er noe man ikke burde tåle. Superior: du slår ikke folk for å få respekt, du slår hvis noen viser deg "disrespect". Men nå kan man vel se på respekt med forskjellig syn. Jeg føler at folk respeketerer meg så lenge de ikke slenger med leppa eller med kropspråk prøver å trekke meg ned i søla. Jeg forventer ikke at alle folk skal si hei til meg på gata. Og jeg godtar at folk snakker bak ryggen min om hvor dum jeg er. Det har de rett til synes jeg. Men når ord og utrykk som hore, morrapuler og pensjodi kommer inn, går de langt over streken. Man kan ikke mene at en person er morraknuller, men mindre man faktisk knuller morra si. Men jeg kan si meg enig at jeg er en dust, siden jeg har andre meninger enn de fleste andre her. 5239407[/snapback] Det er da ikke respekt dersom du slår en som har kalt deg noe, og som en følge av det slutter med det? Det er helt naturlig at en unngår ting som gjør vondt. Har tenkt litt på dette med fornærmelser, og har kommet frem til at "morrapuler" er den dårligste fornærmelsen noen kan komme med. Det er en mikroskopisk liten del av folket som gjør slike ting, dermed blir en slik påstand fullstendig uberettiget. Dermed har en ingen grunn til å ta seg nær av sånt vissvass. Det som virkelig sårer, det er ting som treffer der det gjør vondt. Å kalle en tjukk person for "en feit gris" e.l. vil jo faktisk såre. Dette er som et realt ballespark i en slosskamp. Rent teknisk sett har vel faktisk deler av dine gener vært i din mors vagina, men det er fortsatt ingen grunn til å ta på vei. Btw, hva betyr pensjodi? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Btw, hva betyr pensjodi? 5241778[/snapback] Du er tydeligvis ikke thug nok. Det betyr søsterpuler, volla jeg lover deg lissom. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg tror muligens voldsapene og de som støtter det å slå noen som fornærmer en har seksuelle fantasier om sine mødre. Derfor reagerer de så sterkt når de blir kalt det det ønsker å være: Morrapulere. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 i god freudiansk tradisjon! Alle menn har lyst til å pule moren sin, men visse individer kommer aldri vekk fra dette stadiet. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg var "tøff i trynet" før, og jeg fikk smake neven. Jeg har lært. Dette tror jeg sier det meste om din situasjon. Stockholmsyndromet er jo ganske velkjent, og ofte er det enkleste å underkaste seg og vise "respekt" for sine overgripere i håp om at de ikke skal skade en mer. Dette har altså du gjort, og nå bruker du tid og krefter på å forsvare overgrep mot andre, og overgrepene andre gjorde mot deg, for du er livredd for at du skal komme på kant med overgriperne. I tillegg har du blitt en overgriper selv: Men jeg klapper til den som slenger med leppa for å "heve" seg over meg. Det er noe man ikke burde tåle. Jeg har selv vært i en slik situasjon som du selv er i nå. Det begynte med at jeg ble satt kraftig på plass av mine nye muslimske "venner" som jeg uheldigvis havnet sammen med. I begynnelsen hadde jeg egne meninger, og jeg var dum nok til å ytre dem. Da ble de fysiske, og truslene satt løst. Så jeg begynet å nikke og smile, og det var aldri nei i min munn hvis de ba om tjenester. Jeg var "venn" med disse voldsapene, men innerst inne visste jeg at det eneste jeg holdt på med var å skjule mitt sanne jeg. Jeg forkastet meg selv for at disse voldsapene skulle akseptere meg og slutte å slenge meg opp mot veggen og komme med trusler. 5240682[/snapback] Jeg ville nok ikke sagt at jeg er redd for å bli slått igjen. Ikke derfor jeg "respekterer" disse folkene. Var jeg redd for bank, hadde jeg holdt meg unna miljøet. Men før var det skittsnakking om mye eldre og farligere gutter. Idag respekterer jeg dem fordi jeg faktisk kjenner dem, og vet deres svakheter og styrker. Jeg tolker av din egen forklaring av DU var den svake. Jeg har egne meninger, og sier ofte nei. Det kan hende det er en av grunnene til at vi har et mildere miljø her også. Folka her har lært seg at ikke alle har like meninger, men alle er like. Alle fortjener respekt. Ingen skal dras ned i søla fordi de har andre meninger. eirik1989: Respekten er ikke å bli slått. Men han viser ikke respekt ovenfor meg. Jeg viser han respekt ved å ikke si noe til han, eller holde mine meninger om personen inni meg. Jeg mener ikke respekten man får ved å være kjent, eller at folk er redde for deg respekt. Men respekten om at du jeg er på samme nivå som deg selvom jeg er annerledes. Alle har selvfølgelig egne meninge rom respekt og hvordan utføre det. Jeg sier bare mitt syn på det. Og jeg har ikke slått ofte, fordi jeg opplever respekt av folk. Enten at de ikke mener noe negativt om meg, at de har samme syn på respekt som meg, eller at de er redd for folka jeg henger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå