Gå til innhold

Æresbegrepet er på vei inn i Oslo skoler

Anbefalte innlegg

Ved flere skoler i Oslo er nå etniske nordmenn i minioritet, og dette har ført til at elevene har forandret mye av sitt verdibegrep, elever blir påvirket av muslimske begreper om ære og kyskhet.

En liten link til en artikkel i magasinet i dagbladet: http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html

Så har integrasjonspolitikken slått helt feil her, eller er det bare på tide at vi roer ned sexfikseringen, holdningne er jo egentlig ikke bare muslimske men stemmer jo også ganske bra med den holdningen som var rådende også her i landet for 100 år siden.

Selv synes jeg noe må være helt galt med politikernes intergrerings metoder for innvandrere, her i dette tilfellet er det jo nordmenn som integreres i andres kulturer og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn går det når nordmenn som er opplært til å være pingler som skyr konflikter møter innvandrere som tror på ære og at frykt=respekt.

Jeg blir nesten like oppgitt over tøffe-Tom " Da forklarte jeg at i Norge tenker vi annerledes. At kvinner og menn skal være like og kunne gjøre det samme." som over de pakistanske gutta som behandler norske kvinner uten respekt, og jentene selv som dumper de norske gutta i forhold til tøffingene fra Somalia.

Noe av det mest tullete vi har i Norge er den sosialistiske likhetstanken. Den må vi bare glemme med en gang. Klart menn og kvinner ikke er like, og klart de pakistanske gutta bare ler av sånt tullprat. Det å gå hjem og lage mat har ikke noe med at menn og kvinner er like å gjøre. man gjør det fordi man respekterer hverandre og fordi man samarbeider. Og man trenger ikke være lik for respekt og samarbeid.

De utelandske guttas mangel på respekt taler for seg selv, så det gidder jeg ikke snakke mer om. Men de norske brødhodene av noen jenter som tiltrekkes av brautende tullinger som ikke respekterer dem, er bare latterlige. I tillegg syter de over at de ikke er gode nok koneemner, som om de ønsker å være sine menns husslaver som alltid skal ha middagen klar til dem. Håpløst hele greia.

Lenke til kommentar

Ja det jeg ikke forstår er at de norske jentene foretrekker somalierne fremfor norske gutter.

Prøver vi som ikke ferdes i miljøer der innvandrere er i overtall å foreslå at kvinner bør være hjemme å lage mat, blir vi sett på som kvinnehatere.

Men hvorfor gjelder dette i hovedsak jenter? Kan det være at jenter faktisk er mindre induvidalistiske enn gutter og heller følger massene enn sine egne tanker og ideer?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe galt her?

Skandinaviske damer er de beste, mens norske gutter er de dårlige.

Jeg kjenner EN kul nordmann. Resten av folka jeg kjenner er utlendinger. Hvorfor? Jo fordi nordmenn er pinglete drittsekker. Jeg hang med nordmenn før, men det var mye intriger, shitt og baksnakk. Nå som jeg bare har utelandske venner, føler jeg meg mye mer komplett. Dette er gode venner, og damene kommer til dem. Ikke de kjedelige nordmenne.

De fleste serpå meg som nordmann, og jeg merker at damene tar litt avstand for å gå på utlendingene. Men etter de får høre at jeg ikke er norsk, men walisisk, klenger de. Alt handler om respekt.

Lenke til kommentar
Ja det jeg ikke forstår er at de norske jentene foretrekker somalierne fremfor norske gutter.

5236305[/snapback]

Jeg kan forstå dragningen mot den ikke-pysete holdningen som norske gutter ofte viser. I Norge blir gutter oppdratt til å være konfliktsky og redd for alt som har med fysisk kontakt å gjøre. Man kan nesten si de blir oppdratt til å være jenter.

Men det er nok heller ikke lett å være norsk gutt som ofte står alene i konflikter. Ikke har vi like store familier som kommer til unnsetning og gir de andre juling, og ikke har nordmenn for vane å opptre i flokk, noe man oftere sef blant utlendinger.

Men der logikken til jentene svikter er når de ikke ser at de ikke blir behandlet med respekt, men blir manipulert til å gi det gutta vil ha, og dumpet i ettertid. Rett og slett lettlurte.

NB! Til alle politisk korrekte: Jeg snakker generelt her. Det finnes mange unntak, både utenlandske gutter som faktisk behandler jentene med respekt, og norske gutter som tør å ta en konflikt, og norske jenter som ikke lar seg lure og manipulere.

Prøver vi som ikke ferdes i miljøer der innvandrere er i overtall å foreslå at kvinner bør være hjemme å lage mat, blir vi sett på som kvinnehatere.

5236305[/snapback]

Ironisk, ikke sant?

Den politisk korrekte mentaliteten gjør det vanskeligere å kritisere innvandrere for det samme som man kritiserer nordmenn for. Også må man jo respektere deres kultur, og ikke tvinge dem til å bli norske. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner EN kul nordmann. Resten av folka jeg kjenner er utlendinger. Hvorfor? Jo fordi nordmenn er pinglete drittsekker. Jeg hang med nordmenn før, men det var mye intriger, shitt og baksnakk. Nå som jeg bare har utelandske venner, føler jeg meg mye mer komplett. Dette er gode venner, og damene kommer til dem. Ikke de kjedelige nordmenne.

De fleste serpå meg som nordmann, og jeg merker at damene tar litt avstand for å gå på utlendingene. Men etter de får høre at jeg ikke er norsk, men walisisk, klenger de. Alt handler om respekt.

5236344[/snapback]

Og hva legger så du i begrepet respekt?

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg syntes det er så gale jeg. Mye syke holdinger blandt ungdommer på min alder der ute.... Folk trenger ikke å vente til de er gift seff. Men når man tenker på hvor mange tenåringsgraviditeter og kjønnsykdommer det er hvert år så kanksje det ikke er så gale at folk tenker seg litt mer om?

Lenke til kommentar
Nå som jeg bare har utelandske venner, føler jeg meg mye mer komplett. Dette er gode venner, og damene kommer til dem. Ikke de kjedelige nordmenne.

Hva slags damer? Min erfaring er at det ikke er de dyreste biffene i kjøttdisken som blir tiltrukket av gutter med en aggresiv, voldelig, kvinnediskriminerende og "be cool, fuck school" mentalitet.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg syntes det er så gale jeg. Mye syke holdinger blandt ungdommer på min alder der ute.... Folk trenger ikke å vente til de er gift seff. Men når man tenker på hvor mange tenåringsgraviditeter og kjønnsykdommer det er hvert år så kanksje det ikke er så gale at folk tenker seg litt mer om?

5236446[/snapback]

Er det noen direkte sammenheng mellom måten man kler seg på og hvor mye uforsiktig sex man har?

Er det mindre fare for å bli smittet av utenlandske gutter som synes det er kult å bytte damer ofte, enn av norske servile gutter?

Hva mener du egentlig CK?

Lenke til kommentar

5236446[/snapback]

Er det noen direkte sammenheng mellom måten man kler seg på og hvor mye uforsiktig sex man har?

Er det mindre fare for å bli smittet av utenlandske gutter som synes det er kult å bytte damer ofte, enn av norske servile gutter?

5236533[/snapback]

Jeg sa ingenting om klær jeg.... Jeg sa ingenting om at det var mindre fare for å bli smittet av utenlanske gutter! Les hva jeg har skrevet...

Lenke til kommentar

5236446[/snapback]

5236533[/snapback]

Jeg sa ingenting om klær jeg.... Jeg sa ingenting om at det var mindre fare for å bli smittet av utenlanske gutter! Les hva jeg har skrevet...

5236558[/snapback]

Jeg vet du ikke sa noe om dette, det er jo derfor jeg spør hva det er du mener. Og temaene jeg spør om er hentet fra artikkelen.

Så CK, jeg spør igjen, hva er det du ikke synes er så galt av det som denne tråden handler om?

Lenke til kommentar

5236446[/snapback]

5236533[/snapback]

5236558[/snapback]

Jeg vet du ikke sa noe om dette, det er jo derfor jeg spør hva det er du mener. Og temaene jeg spør om er hentet fra artikkelen.

Så CK, jeg spør igjen, hva er det du ikke synes er så galt av det som denne tråden handler om?

5236571[/snapback]

Tror ikke det er så gale at noen av de muslimske holdningene påvirker litt norsk ungdom.... Folk kan kle seg akkuratt som de vil, herregud. Vist det at muslimske jenter påvirker andre til å vente et år eller to... ser jeg ikke problemet i det. Når folk er mer modne og er smart nok til å bruke beskyttelse. Jeg kjenner bare så mangen hjernedøde ungdommer som ligger med alt på to bein.... Sorry ass, men det er min mening.. Syntes ikke det jeg skrev før var så uforstålig! Men men...

Lenke til kommentar

Jeg lurer fryktelig på hva Mixel legger i begrepet kul.

Jeg skal være ærlig, og jeg generaliserer ikke, men dere får bare påstå det. Dette er fryktelig politisk ukorrekt, men:

Etter å ha gått 10 år på skole på ytre østkant, så må jeg si at jeg kjenner 2 pakistanere _på min alder_ som jeg ikke ser på som laverestående og mindre intelligente. Dette er to som ikke går i flokk og banker folk, eller er spydige nettopp fordi de har den største flokken.

Pakistanske foreldre har jeg mindre erfaring med, dog snakket jeg litt med en far da jeg var fadder for sønnen hans, og han virket hyggelig, han. Ironisk nok, så ranet hans eldre sønn meg noen år senere, så da gikk foreldrene mine snakket med ham, og han var kjempe samarbeidsvillig med foreldrene mine.

Dette var vel en liten avsporing, men relevant i forhold til det Mixel sa.

Personlig så prøver jeg å snakke slik de gjør på vestkanten (de andre sier uka, jeg sier uken..), og jeg lytter til fullstendig annerledes musikk, og distanserer meg så mye som mulig fra den kulturen som var vanlig på ungdomsskolen(altså muslim-kultur), siden jeg heller vil identifisere seg med de som bor i mer norske områder.

Dette er jo litt kulturimperialisme, og jeg skjønner like lite som alle andre at jentene vil ha respektløse kjærester, i stedet for folk som ser på dem som likeverdige.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar
Men de hadde også en ambivalens. De hadde kjærester og noen hadde hatt sex. Samtidig ønsket de at de var mer kyske. De forholdt seg til de muslimske verdiene, men det var en dobbeltholdning.

Jeg forsøker å se anstendig ut på en muslimsk måte fordi jeg vet hva muslimske gutter og jenter tenker.

Det er jo ikke snakk om at det er mindre sex, CK, det det er snakk om er mer anger, mer skam og mindre respekt for de valg jentene har gjort.

Det er også snakk om at jentene har sex med gutter som har liten respekt for dem, og dermed bytter partnere oftere. Noe som øker risikoen for spredning av sykdommer.

Jeg kan ikke se noe positivt i disse idealene. Jeg ser ingen ting positivt i avholdenhet for å slippe å miste respekt. Det bør være helt andre årsaker enn dette som gjør at man er mer forsiktig i forhold til sex.

Lenke til kommentar
Nå som jeg bare har utelandske venner, føler jeg meg mye mer komplett. Dette er gode venner, og damene kommer til dem. Ikke de kjedelige nordmenne.

Hva slags damer? Min erfaring er at det ikke er de dyreste biffene i kjøttdisken som blir tiltrukket av gutter med en aggresiv, voldelig, kvinnediskriminerende og "be cool, fuck school" mentalitet.

5236507[/snapback]

Akkurat dette har ingenting med det fremmedkulturelle aspektet å gjøre. Når jeg gikk på skolen for 30-40 år siden var situasjonen akkurat den samme, bare at det nesten ikke fantes innvandrerungsdommer på skolene, istedet var det etnisk norske gutter som hadde denne mentaliteten og som tiltrakk seg akkurat de samme typene jenter.

Og så har det alltid vært sånn at behovet for å være populær har vært en viktig drivkraft, og at klikkbehovet tradisjonelt var og muligens er større hos jenter. Om det i dag bare er i invandrergjengene de kan oppnå dette synes jeg ikke det merkelig at de trekkes mot dette.

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel, det er vel ikke snakk om ære men heller om en etikk og moral eller hvilket rykte som man vil ha.

Da skal det også sies at det ikke er bare jenter som burde endre holdninger, men også gutter.

Nå har det vel ikke vært en hemmelighet at jentene oftest velger de guttene som stikker mest ut, lager mest spetakkel etc. Så har det vært og kommer alltid til å være. Det er vel fordi det sikkert er "tøffere" å henge med gutter som skal vise seg for de andre.

Det at norske gutter er mer konfliktsky er vel heller et pluss vil jeg si, det er vel ikke det beste å lage bråk om "ingenting".

Til sist vil jeg bare nevne at den "muslimske" tankegangen angående jenter er vel heller ikke den beste, jenter er underlegene og de kan vi snakke dritt om. Ufattelig hvor mange innvandrere jeg har kjent som ikke respekterer kvinner som likeverdige.

Så alt i alt er det vel heller samfunnets holdninger som må endres. Det at 12 - 13 åringer har seg synes jeg blir litt galt, dette fordi de ikke er voksne og fordi de ikke er i stand til å ta seg av eventuelle konsekvenser.

Lenke til kommentar

Akkurat dette har ingenting med det fremmedkulturelle aspektet å gjøre. Når jeg gikk på skolen for 30-40 år siden var situasjonen akkurat den samme, bare at det nesten ikke fantes innvandrerungsdommer på skolene, istedet var det etnisk norske gutter som hadde denne mentaliteten og som tiltrakk seg akkurat de samme typene jenter.

Og så har det alltid vært sånn at behovet for å være populær har vært en viktig drivkraft, og at klikkbehovet tradisjonelt var og muligens er større hos jenter. Om det i dag bare er i invandrergjengene de kan oppnå dette synes jeg ikke det merkelig at de trekkes mot dette.

5236807[/snapback]

Jepp, sånn var det når jeg og gikk på skolen. Jentene hang etter de som oppførte seg dårlig. F

Lenke til kommentar

5236344[/snapback]

Her kommer huleboerkulturen frem ser jeg... er det virkelig om du er pingle eller ikke som gjør deg kul? NEI

De fleste jentene jeg kjenner som har rimelig med vett i skallen trakter heller etter personer som kan respektere dem enn personer som krever enveisrettet respekt av dem. Dessuten er det ikke kult å være verdens sleipeste slosskjempe... det som er kult er å gjøre kule ting, ha det moro, få seg en utdanning osv.

Lenke til kommentar

5236807[/snapback]

Jepp, sånn var det når jeg og gikk på skolen. Jentene hang etter de som oppførte seg dårlig. F

5236900[/snapback]

Hvor mange gutter der ute er det ikke som går bare etter dumme blondiner da? Smarte jenter er for mye arbeid lissom... Blir samme greien!

Lenke til kommentar
Hvor mange gutter der ute er det ikke som går bare etter dumme blondiner da? Smarte jenter er for mye arbeid lissom... Blir samme greien!

Det er få ting som er værre enn dumme blondiner :no: . Jeg tror de som går etter dumme blondiner bare legger seg på sitt eget intelligensnivå, eller får komplekser av å ha en kjæreste som er smartere enn en selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...