glennsjo Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har et skript nå som summerer "lesid" i en mysql-tabell. Om denne lesid er 11 vil for eksempel to poster i db'en bli 22. Men jeg ønsker at den skal bli 2! Altså "SUM (poster) where lesid=11", men hvordan får jeg til dette? Dette er koden som ligger der i dag: SELECT SUM(lesid) FROM ny_kommentarer where lesid=".$row['id']." LIMIT 1 $query = mysql_query("SELECT SUM(lesid) FROM ny_kommentarer where lesid=".$row['id']." LIMIT 1"); $result = mysql_result($query, 0); echo "<h1>".$row['overskrift']."</h1> <p class='to'>Publisert ".$row['publisert']." i kategorien ".$row['kategorinavn']."</p> <p><br /></p> <p>".$row['ingress']."</p> <p><br /></p> <p><a href='les.php?id=".$row['id']."'>Les mer...</a> | <a href='kategori.php?id=".$row['kategori']."'>Flere ".$row['kategorinavn']."...</a> | "; if ($result <0.99) { echo "<a href='les.php?id=".$row['id']."#kommentar'>0 kommentarer</a></p>"; } if ($result == 1) { echo "<a href='les.php?id=".$row['id']."#kommentar'>1 kommentar</a></p>"; } if ($result > 1.1){ echo "<a href='les.php?id=".$row['id']."#kommentar'>$result kommentarer</a></p>"; } Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har du prøvd ? SELECT COUNT(*) FROM ny_kommentarer where lesid=".$row['id']." den vil telle antall rader som kommer ut med de betingelsene du setter. Vet ikke om jeg har misforstått her... Lenke til kommentar
glennsjo Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Dette er jo flott! Hvorfor skulle du misforstått da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå