Lasse 90 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hei. Har en gammel bærbar pc som jeg kjører ubuntu 5.10 på. Men jeg savner virkelig å ha internett på den, men jeg har et pcmcia nettverkskort som er merket med Roline cardbus 10/100 fast ethernet adapter. Spørsmålet er da; hvordan får jeg dette til å virke? Virker ikke som produsentene har lagen noen linux drivere. Og ndiswrapper ble bare tull. Noen som kan hjelpe meg med å få det til å funke? Mvh. Lasse... Edit: Saken er løst Endret 3. desember 2005 av BigFatty Lenke til kommentar
comicz Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/SUPPORTED.CARDS Ser ut til å være flott støttet, ja. Er pcmcia-cs og slikt installert? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kortet ditt er støttet av pcnet_cs. Så i teorien skal kortet ditt fungere "out of the box". Hva sier lsmod og lspci? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 ehh, hvordan installerer jeg pcmcia-cs? Er helt n00b når det gjelder dette. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) pcmcia-cs skal være installert allerede. Er det ikke det; kan du installere det gjennom synaptic package manager, eller gjennom terminal: sudo apt-get install pcmcia-cs Endret 1. desember 2005 av dabear Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Dabear: Det står at jeg alt har den nyeste versjonen. Og noe om at den ikke kunne hente noen pakker fra internett. kanskje ikke så rart... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hmm.. pcmicia ethernettkort har i alle fall aldri vært noe problem med meg og fedora/RedHat - men nå har jeg vært mest borti de derre 3com megahertz 10/100-korta Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) hmm, merkelig at det ikke funker her da Har du noen tips? Ps. jeg har brukt ndiswrapper til å installere et trådløst nettverkskort. Men det ble jo bare tull. Men kan det ha noe med det å gjøre? EDIT: Kortet funker fint på knoppix, så jeg kan utelukke at det er noe galt med selve kortet. Men kan dette ha noe med ndiswrapper å gjøre? EDIT 2: HURRA! jeg fikk det endelig til Jeg slettet wlan driverne, uninstalerte ndiswrapper og aktiverte noe ethernet opplegg som jeg fant. Så nå funker det! Endret 3. desember 2005 av BigFatty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå