b0berg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hei, vi har fått en ganske artig oppgave i fysikk nå. Oppgaven er som følger : Utlevert utstyr : Musefellle, ballong og strikk - Både musefelle, ballong og strikk kan være spent eller fylt slik at de har potensiell energi - Dere kan lage en mekanisme som omformer denne potensielle energien til kinetisk energi slik at mekanismen med strikk, ballong eller musefelle beveger seg lengt mulig på flatt underlag - Det er ikke lov til å utnytte andre energikilder enn musefella, ballongen eller strikken - Det er mest naturlig at bevegelsen foregår på golvet, men det er lov å fly også - Resultatet skal videofilmes og måles - Dere bør se på oppgava som en konkurranse der dere skal vinne over de andre gruppene - derfor bør dere ikke røpe hvordan dere vil løse den. Frist : Julaften. Mine ideer : -Feste felle, ballong og strikk til en treplate(lettest mulig), og fylle ballongen med helium. Lage en liten utskytermekanisme med strikken for å få greia til å flyte forrover. -Enkelt og greit å feste alt på en treplate med hjul, å bruke ballongen til å få framdrift ved å fylle luft i den, å sleppe lufta ut. Men noen som vet noe annet man kan fylle ballongen med istedenfor luft, som gir den bedre trøkk? Håper noen kan gi tilbakemeldinger på ideene mine Endret 1. desember 2005 av b0berg Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Er det noe som heter 1FY? Er kinetisk energi bevegelses energi? Isåfall virker oppgaven din bra! Endret 1. desember 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Veit ikke om det heter 1FY, men jeg går første år almenn, og har fysikk, det heter vel kanskje naturfag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå