Hyper Ado Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Siden jeg først er i gang med å få opp igjen PCen kan jeg like godt oppgradere cpu også.... Da kommer neste spørsmål (takker Slakken for svar på forrige spørsmål) Hvor stor prosessor kan jeg ha på dette hovedkortet (abit kt7 raid)? jeg har nå lånt en athlon 1300 som fungerer fint... Har noen dette kortet med større prosessor på? tenker helst på 1.6GHz athlon prosessoren, pga pris/ytelse forhold. Kanskje et tåpelig spørsmål, men hadde hvert dumt å kjøpe en for stor CPU som ikke fungerer i d hele tatt... [ Denne Melding var redigert av: Hyper Ado på 2002-09-01 18:25 ] Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Gå inn på abit sine sider og sjekk spesifikasjonene. Se i downloadseksjone for å finne biosoppdateringer, og da kan du se hvor mye kortet er oppgradert til å støtte. Så vidt jeg vet støtter kt7e max 1.4Ghz, men mulig jeg husker feil. Uansett - her er linken: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...MODEL_NAME=KT7E Lenke til kommentar
Hyper Ado Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 hei igjen. Stemmer at bios sier noe om 1.4GHz.. Hvertfall det høyeste tallet jeg ser der. Vil det si at en Athlon xp 1700 (1.46GHz) blir for stor?? Men uansett vil denne prosessoren trenge en vifte.. :wink: har sett på Mist Silent twin vifta, men med målbånd inne i PCen (fra mors syskrin :wink: ) virker det som om den er for bred :sad: hvertfall hvis fiftene er helt ned mot hovedkortet... (store kondensatorer på dette kortet..) Noen med en slik vifte som kan si hvor langt fra hovedkortet viftene ligger? (sansynligvis disse som gjør den så bred..) hvis ikke må jeg lete etter en annen stille vifte... Noen gode råd her også?? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Prøv gjerne en XP2000! Hadde et abit KT7-raid (KT133 chipsett) tidligere, og kjørt da en 1.33Ghz processor. Bios'n underklokker da prosessoren til 1300 (maks hastigheten som hovedkortet klarte). Mitt tips er at det vil ditt hovedkort også gjøre. Men kan man ikke like gjerne kjøpe en athlon 1.33 istedet da, lurer man? Tja, prisforskjellen er skarve kr. 300,-, og da kommer man bedre ut av det den dagen man bytter ut hovedkortet. mvh. Leif Aksel Lenke til kommentar
Hyper Ado Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Takker!! Samme kortet jeg har.. Måtte rette den første posten min etter å ha hvert på abit sine sider.. Fant ut at det var et kt7 raid (ikke kt7 a/e (eller noe sånn :wink:) raid) jeg hadde. Ser ikke bra ut med den vifta jeg har lyst på... tror nok den blir for stor :sad: Men... hvis noen har en slik og sender meg målene ferdig montert på hovedkort (høyde over hovedkort på hver "side" av prosessoren hadde det hvert kjekt!! (har et lite håp om en stillere å kraftigere PC ennå) Men hvis det du sier om at den klokker ned "overflødig" prosessorkraft, kan jeg jo bare gjøre som deg, å kjøpe en større å håpe på at kamerater snart bytter ut hovedkortet sitt igjen :wink: Takk for svar hvertfall!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå