Coffie=JavaCode Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har på følelsen at maskiner som er laget i dag vil vare kortere enn de maskinene som var eldre. Grunnet at de maskinene som er laget i dag må tåle mye mer varme enn de eldre maskinene. Bare se på skjermkortene eks. Men eller så er det nok bare de mekasiske tingene som bli ødelagt. HD, vifter tastatur, optisk drev og mus. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Tenker helst på en pc som man skrur på og ikke skrur av før den stryker med.. Jeg vil tro at hovedkort/ram og CPU osv holder flere ti-år. HD'er er vel kanskje mer utsatt pga. hastigheten platene snurrer på. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Er et vanskelig spørsmål å svare på, men jeg vil samenligne varigheten til en pc med en lyspære... Fordi at en ny lyspære kan ryke etter bare 1 timers bruk, men er du heldig kan den vare veldig lenge... Akkuratt sånn er det med en pc og Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg har 2 hp maskiner som har vært gjennom MYE. De er fra noe rundt 84-86. Har alt utstyret til dem unntatt en skjerm. Den tok kvelden først. Det jeg har er 2 komplette maskiner 2.86 med det meste av ram og hdd som var MULIG å oppdrive på den tia. De har hiend grafikk kort med minne (husk dette var i 84-86). Tegne bord og plotter. Skjermen var en 21" crt med fantastisk fargegjengivelse med hele 256 farger. Maskinene ble stjålet i 86 og funnet igjen i deler. Vi satte det sammen og alt fungerte. Og de fungerer enda. Men det er ikke så mye mer enn dos og "gpega" F1 grand prix som er mulig å kjøre på de maskinene nå. De var brukt til teging og design da de var "nye" -Thelle- Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Alt er relativt, en pc kan vare i alt fra noen mnder til flere år, spørs hva du bruker den til, hvordan du behandler den og om du vedlikeholder den. Men om du vil ha en 120 mhz pentium maskin, så be my guest. Er nok tålmodigheten til brukeren som ryker først. Personlig har jeg drept noen par maskiner med vilje... Men hvis jeg hadde behandlet de bra hadde fortsatt virket i dag. Det som jeg mener ryker først på en data er hdd, skjerm, mus, psuen... spesielt den siste der... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Et problem er vel også bl.a at kondensatorene tørker ut. Før brukte de jo vel utelukkende elektrolytt-kondensatorer, de varer jo ikke evig. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 En pc klarer jo å vare i 10-20 år vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå