Godstoge Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har forstått det slik at div er en bra måte å bygge opp en side med. Men etter å ha sett litt rundt omkring, finner jeg ut at mange store og internasjonale sider bruker tables for å bygge opp sidene sine. Så det jeg egentlig lurer på er; hva er det som er så utrolig bra med div? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ja, desverre bruker mange tables til å lage layout, også store, "proffe" firma. Det er semantisk korrekt å bruke div-tagen, i motsetning til table, som skal brukes til tabulær data. Generell semantikk Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er ikke semantisk korrekt å bruke div, for div har ingen semantisk betydning. Det er semantisk riktig å bruke de riktige tag'nene, og så bruke div/span på usemantiske blokker man må passe seg for maniene http://home.no.net/orsus/blog/ar/Manier_som_bør_bekjempes/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er semantisk korrekt å bruke div-tagen, i motsetning til table, som skal brukes til tabulær data. Det er ikkje semantisk korrekt, det er berre ikkje feil Lenke til kommentar
Godstoge Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Takk for svarene, jeg for lese igjennom artiklene da. =) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er ikke semantisk korrekt å bruke div, for div har ingen semantisk betydning. Det er semantisk riktig å bruke de riktige tag'nene, og så bruke div/span på usemantiske blokker 5235618[/snapback] Elementa. </pirke> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå