Gå til innhold

Temperatur overvåkning på serverrom

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ett termometer som vi kan ha inne på serverrommet vårt, denne skal sende oss melding via mail hvis det blir for varmt der inne. Det er to ting som er viktig, at man kan gå inn via web og sjekke temperaturene og at den sender en mail når temperaturene bli kritiske. Jeg har foreløpig bare funnet frem til denne her: http://ravica.com/BitSight2.htm

Men jeg lurer på om dere vet om noen i norge som selger denne, eller noe lignende. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på utkikk etter ett termometer som vi kan ha inne på serverrommet vårt, denne skal sende oss melding via mail hvis det blir for varmt der inne. Det er to ting som er viktig, at man kan gå inn via web og sjekke temperaturene og at den sender en mail når temperaturene bli kritiske.  Jeg har foreløpig bare funnet frem til denne her: http://ravica.com/BitSight2.htm

Men jeg lurer på om dere vet om noen i norge som selger denne, eller noe lignende. Noen forslag?

5235407[/snapback]

Vet ikke hvor modent markedet er for slikt. Dette er jo typiske prosesstyringsfunksjoner men da til høyere priser enn du øsnker å betale.

Det kan hende du kan finne noe mer på nettet ved å søke etter temperaturovervåkning, cold chain mm. Husk at du burde kunne bruke en server/pc til å sende meldingene og bare ha et termometer koblet til via usb/ethernet/RS232... Hvordan løsningen bør se ut vil avhenge av hvilke verktøy du har tilgjengelig. Får du først inn temperaturen og f.eks logger denne til MS SQL ville du konfigurere opp overvåkningsfunksjonene med web access og mail.

Lenke til kommentar

Hei

På det gamle serverrommet der jeg jobber, så brukte vi en løsning fra Wireless. Et x antall trådløse sensorer som måler temperatur og sender de til en mottaker som igjen er koblet via seriell-port på server.

Fra denne servern ble det sendt ut både sms og mail.

Funka bra det. Husker ikke hvor mye vi betalte for det, men det var ikke så ille pris på det.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...