bachmann Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) DENNE FEIL MELDINGEN KOMMER OPP: WINDOWS KAN IKKE STARTE FORDI DENNE FILEN MANGLER ELLER ER SKADET: C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYTEM Noen som vet om det går an å fixe dette uten å formatere C:\ ?? Endret 1. desember 2005 av bachmann Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Sett i en windows xp cd og kjør recovery options i oppstarten av cd'en Lenke til kommentar
ThaClocker Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Sett i en windows xp cd og kjør recovery options i oppstarten av cd'en 5235224[/snapback] Han kan jo ikke det, såfremt han ikke vil miste data han har lagret på HDD en.. Lenke til kommentar
bachmann Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Ja kan velge reparere, men da kommer jeg kun inn i dos? Er det noen kommando jeg skal skrive eller? Lenke til kommentar
ThaClocker Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 DENNE FEIL MELDINGEN KOMMER OPP: WINDOWS KAN IKKE STARTE FORDI DENNE FILEN MANGLER ELLER ER SKADET: C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYTEM Noen som vet om det går an å fixe dette uten å formatere C:\ ?? 5235219[/snapback] Har du SATA disker eller IDE? dette har skjedd med meg før, jeg har SATA disker. Jeg satte i en IDE disk med OS på i IDE inngang 1 og dermed ble den master. Jeg hentet ut alt jeg trengte fra den ødelagte stasjonen og formaterte, etterpå la jeg inn filene på den nyformaterte disken igjen.. hjalp dette? det funka for meg i hvertfall.. Lenke til kommentar
bachmann Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 DENNE FEIL MELDINGEN KOMMER OPP: WINDOWS KAN IKKE STARTE FORDI DENNE FILEN MANGLER ELLER ER SKADET: C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYTEM Noen som vet om det går an å fixe dette uten å formatere C:\ ?? 5235219[/snapback] Har du SATA disker eller IDE? dette har skjedd med meg før, jeg har SATA disker. Jeg satte i en IDE disk med OS på i IDE inngang 1 og dermed ble den master. Jeg hentet ut alt jeg trengte fra den ødelagte stasjonen og formaterte, etterpå la jeg inn filene på den nyformaterte disken igjen.. hjalp dette? det funka for meg i hvertfall.. 5235236[/snapback] Den er IDE går jeg ut i fra, siden det er en 2,5 år gammel DELL labtop Lenke til kommentar
ThaClocker Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ja kan velge reparere, men da kommer jeg kun inn i dos? Er det noen kommando jeg skal skrive eller? 5235231[/snapback] er litt usikker på akkurat det, men sjekk den andre posten min.. Lenke til kommentar
ThaClocker Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 DENNE FEIL MELDINGEN KOMMER OPP: WINDOWS KAN IKKE STARTE FORDI DENNE FILEN MANGLER ELLER ER SKADET: C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYTEM Noen som vet om det går an å fixe dette uten å formatere C:\ ?? 5235219[/snapback] Har du SATA disker eller IDE? dette har skjedd med meg før, jeg har SATA disker. Jeg satte i en IDE disk med OS på i IDE inngang 1 og dermed ble den master. Jeg hentet ut alt jeg trengte fra den ødelagte stasjonen og formaterte, etterpå la jeg inn filene på den nyformaterte disken igjen.. hjalp dette? det funka for meg i hvertfall.. 5235236[/snapback] Den er IDE går jeg ut i fra, siden det er en 2,5 år gammel DELL labtop 5235241[/snapback] Er det en laptop? da går jo ikke det jeg snakket om..men du blir nok nødt til å bruke den recovery cd`en da...veldig viktige data du mister eller? Håper ikke det.. Lenke til kommentar
bachmann Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 DENNE FEIL MELDINGEN KOMMER OPP: WINDOWS KAN IKKE STARTE FORDI DENNE FILEN MANGLER ELLER ER SKADET: C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYTEM Noen som vet om det går an å fixe dette uten å formatere C:\ ?? 5235219[/snapback] Har du SATA disker eller IDE? dette har skjedd med meg før, jeg har SATA disker. Jeg satte i en IDE disk med OS på i IDE inngang 1 og dermed ble den master. Jeg hentet ut alt jeg trengte fra den ødelagte stasjonen og formaterte, etterpå la jeg inn filene på den nyformaterte disken igjen.. hjalp dette? det funka for meg i hvertfall.. 5235236[/snapback] Det er PCn jeg bruker på jobb så en del av dataene skulle jeg hatt,..... men, men får klage litt til sjefen slik at jeg får en ny... uansett så takk for hjelpen Den er IDE går jeg ut i fra, siden det er en 2,5 år gammel DELL labtop 5235241[/snapback] Er det en laptop? da går jo ikke det jeg snakket om..men du blir nok nødt til å bruke den recovery cd`en da...veldig viktige data du mister eller? Håper ikke det.. 5235250[/snapback] Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Sett i en windows xp cd og kjør recovery options i oppstarten av cd'en 5235224[/snapback] Han kan jo ikke det, såfremt han ikke vil miste data han har lagret på HDD en.. 5235228[/snapback] Kan han VEL! du får 2 valg på Recovery. Den ene er Console, den andre er Repair. hhv C og R hotkeys. Trykk på R, og windows vil kjøre en check av alle filene på disken. Dette skal være helt uskadelig. Jeg kjører det flere ganger i uka på jobben. Du bør og boote cd og kjøre Recovery Console © i tillegg. Den sjekker disken for bad sectors osv. Når du kommer i "dos" vinduet skriver du: "chkdsk /r /p" Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå