Gå til innhold

Hvor finner man en overfres?

enden

Anbefalte innlegg

Jeg har en skapdør jeg skulle ha freset ut et spor i. Dette må bli pent siden den skal henge synlig i et trafikert rom, så det må skikkelig verktøy til. Dessverre kjenner jeg ingen som har en overfres ( trodde alle hadde en slik under senga jeg :p ).

Er det noen som har tips til hvor jeg kan få frest ut dette sporet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finner du antakelig noen som kan hjelpe deg. Forutsetter sansynligvis at du selv leverer døra på døra hos dem.

Tror kanskje det vil bli like billig å kjøpe en overfres og gjøre det selv. I så fall ville jeg øvd meg på noe passende materiale først. (Da snakker jeg ikke om parketten i stua).

Edit: Dersom hensikten er å få dørspeilene penere uten at mønsteret skal passe med eksisterende dører i huset er en annen mulighet å kjøpe "profiler" (vet ikke helt om de har ett eget navn) som er beregnet til å lime på dører. Selges i sett på byggevareforetninger og f.eks. en del OBSer.

Edit2: Sjekk at døra kan freses, at det ikke er en slik 70-talls dør av tynne finérplater som er hul i midten eller en eller annen luguber sak av presset spon.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Det blir ikke helt finarbeid, siden sporet skal freses ut på innsiden av en skapdør, Cluet er at det skal en plate inn i døra, og denne skal tres bakfra. Det blir ikke videre pent å feste den på innsiden, slik at den stikker 2 cm inn. Målet er å frese et spor så den kommer lenger fram i døra, typsik 2-3 mm fra fronten

Skapet er type spon fra IKEA, men snekkern min (som ikke har utstyret eller noen bekjente han kom på på stående fot) mente det ikke skulle være noe problem å frese i døra.

Jeg kunne selvfølgelig kjøpt selv, men har aldri brukt en, og vil helst ikke ut med en snau tusenlapp bare for denne lille detaljen. Prosjektet blir dyrt nok som det er..

Lenke til kommentar

Spør folka på maxbo, byggmaker eller noe slikt, for værtfall på maxbo tror jeg de har noe greier de kan frese for deg(har vært med morfar flere ganger, dog ikke sikkert de har på alle butikkene sine..), og der er de som regel litt kvalifiserte og ;)

Lenke til kommentar
Det blir ikke helt finarbeid, siden sporet skal freses ut på innsiden av en skapdør, Cluet er at det skal en plate inn i  døra, og denne skal tres bakfra. Det blir ikke videre pent å feste den på innsiden, slik at den stikker 2 cm inn. Målet er å frese et spor så den kommer lenger fram i døra, typsik 2-3 mm fra fronten

Skapet er type spon fra IKEA, men snekkern min (som ikke har utstyret eller noen bekjente han kom på på stående fot) mente det ikke skulle være noe problem å frese i døra.

Jeg kunne selvfølgelig kjøpt selv, men har aldri brukt en, og vil helst ikke ut med en snau tusenlapp bare for denne lille detaljen. Prosjektet blir dyrt nok som det er..

5238201[/snapback]

Ja da så, slik jeg ser det for meg bør det være en lett operasjon, bare du tar deg nok tid. Er vel bare et forkantet spor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...