Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Chello - må flere her fortsatt restarte modemet?


Anbefalte innlegg

(Nesten klin umulig å lage en god emnetittel med så få ord jo!)

 

Det jeg prøver å spørre om, er om det er flere enn meg som har Chello (Plus) som fremdeles stadig vekk (nesten hver dag) må dra ut kontakten til kabelmodemet og putte den inn igjen for å restarte det, slik at man kommer seg online?

 

Har hatt dette problemet en liten evighet nå, og ingen forbedring har skjedd.

 

For lenge lenge siden hadde jeg folk fra UPC her, og de søkte og letet, og byttet ut selve vegg-kontakten, men det hjalp ikke. Så byttet jeg selve modemet, og alle kabler som går fra modemet til PCen. Hjalp ikke.

 

Det som skjer er at ofte når jeg starter PCen om morgenen, eller når jeg kommer hjem fra jobb, står det lille ikonet der i systray; gul varseltrekant med utropstegn i, og "Begrenset oppkobling" (står på Engelsk, husker ikke ordrett hva det står nå).

 

Når jeg da drar ut kontakten til kabelmodemet, venter i tjue sekunder, og setter det i igjen, oppnår jeg 'kontakt' og får vanlig forbindelse igjen.

 

 

Husker at det var mange som hadde dette problemet før - men er jeg den eneste som fortsatt sliter med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket modem har du? Har ingen problemer selv. Har også pluss, og modemet heter motorola SB5101E surfboard cablemodem.

5235614[/snapback]

 

Jeg har et Terayon TJ720 modem. Blått og lite.

 

Jeg var som sagt og byttet det en gang - men jeg lurer på om jeg ble "lurt"; at jeg rett og slett fikk det samme modemet tilbake som jeg leverte. Man kjenner på en måte igjen diverse små merker etc., og jeg fikk den mistanken så fort jeg fikk det i hendene, men det høres så sprøtt ut at jeg ikke lot meg selv tro det. Hvorfor skulle han gjøre det, liksom?

Kanskje fyren i butikken tenkte "denna karen har ikke peiling, det er sikkert software relatert, så jeg gir han tilbake det samme modemet, den dusten!". Det kan jo hende det var sånn det var, men...

 

Kanskje jeg skulle gi det et forsøk til, og gå og bytte modemet i en annen butikk som fører UPC modemer.

 

Det hører med til historien at på kvitteringen jeg fikk igjen står det at jeg leverte inn en digital TV tuner, og fikk tilbake et modem......!

Lenke til kommentar
Kanskje fyren i butikken tenkte "denna karen har ikke peiling, det er sikkert software relatert, så jeg gir han tilbake det samme modemet, den dusten!".

 

hehe...nei får da ikke håpe du møtte på en så lite serviceinnstilt butikkarbeider..:)

Lenke til kommentar

Hadde et liknende problem med Motorola-modemet, men tror det skyldtes at vi var flere maskiner på ett modem (via switch), og fikk et slags IP-problem. Modemet gikk ofte i "stå" og måtte skrus av og på.

Dette problemet ble helt borte da vi fikk inn en router - har ikke restartet modemet siden.

 

Routeren restarter seg titt og ofte, men det skyldes mer at den er ustabil... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...