perpyro Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Og nå over til noe annet. Positive tall fra Statistisk sentralbyrå. http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1573387.ece Ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå er det langt færre som skader seg på speilblanke veier enn på tørt sommerføre. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Og nå over til noe annet. Positive tall fra Statistisk sentralbyrå. http://www.adressa.n...icle1573387.ece Ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå er det langt færre som skader seg på speilblanke veier enn på tørt sommerføre. Dette sa litte om hvor alvorlig sommer koalisjonen var i forhold til de på vinteren. selv om man kjøre saktere om vinteren så er føre ofte glattere ( man trenger lengre strekning for å få ned farten en om sommeren). ergo så så er det lite sannsynlig at man klarer å unngå en kraftig kollisjon i 50 KM/t om vinteren mens man god kan klare å stoppe fra 80 KM/t eller i det mist bar så vidt skubber bort i den andre bilen. utgangspunktet midt var kampanjen fra vegvesenet som gik ut på et 90 KM/t var varlig mens 80 KM/t var forsvarlig Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg vil tro at dette i hovedsak skyldes 1) høyere fart og 2) tettere trafikk på sommeren. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Men nå begynner staten selv å få utgifter når all armeringen i broer og betong konstruksjoner ruster opp Dette blir dyrt for oss. Salt :thumbdown Jepp, det kommer mer utgifter til bilistene for å dekke opp for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå