Gå til innhold

Spørsmål om Uniwill 259IEN


Swiffer

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

 

Er rimelig klar til å bestille en Netshop 259IEN laptop, og i følge netshop sine websider så er den bassert på Uniwill 259 IEN barebone. Før jeg skal event kjøpe en slik laptop vil jeg gjerne lese litt flere tester og undersøke litt mere. Og her starter "problemene" Jeg finner ingenting om 259IEN på Uniwill sine sider, søk på google gir meg kun referanser til forumet her og til netshop osv.

 

Så jeg lurer på om det er noen som vet om flere Info/tester osv til Uniwill 259IEN? (Ja jeg har lest hardware.no sin test men vil gjerne se på flere tester, bilder osv før jeg bestiller.)

 

Så om noen har litt info om dette hadde det vært knall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Swiffer;

 

Eg har sjølv hatt 259 i ca. 14 dagar no (frå Netshop) og er veldig tilfreds med maskina.

 

Las ein test på ei kanadisk webside men huskar ikkje så godt kor. Likevel vil eg råde deg til å ikkje legge for mykje vekt på testar då det ofte er subjektive sider ved desse som ikkje gir så mykje råd og dåd men meir frustrasjon.

 

Hardware.no- testen synes eg seier det om maskina som er viktig; maskina er kjempeflott og eit godt valg mellom myriader av laptoppar som er i markedet. Hadde IBM thinkpad før og synes at 259 er av like god kvalitet som den.

 

Fekk innspel frå ein i forumet om at DVD- brennaren er kresen på medium men har ikkje erfart dette. Ved fyrste gongs bruk så kopierte eg eit ganske stort spel og alt skjedde utan feil og ingen problemer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei Swiffer;

 

Eg har sjølv hatt 259 i ca. 14 dagar no (frå Netshop) og er veldig tilfreds med maskina.

 

Las ein test på ei kanadisk webside men huskar ikkje så godt kor. Likevel vil eg råde deg til å ikkje legge for mykje vekt på testar då det ofte er subjektive sider ved desse som ikkje gir så mykje råd og dåd men meir frustrasjon.

 

Hardware.no- testen synes eg seier det om maskina som er viktig; maskina er kjempeflott og eit godt valg mellom myriader av laptoppar som er i markedet. Hadde IBM thinkpad før og synes at 259 er av like god kvalitet som den.

 

Fekk innspel frå ein i forumet om at DVD- brennaren er kresen på medium men har ikkje erfart dette. Ved fyrste gongs bruk så kopierte eg eit ganske stort spel og alt skjedde utan feil og ingen problemer.

 

Lykke til!

5235173[/snapback]

 

Støtter permo. Har hatt den i en uke nå og er veldig fornøyd. Skal jeg trekke ned på noe så vil det være :

 

1. USB og Firewire plasseringen. Er på høyre side der du vil ha en ekstern mus. Kan være plagsomt.

2. Høytalene er dårlige. Løsning er å bruke høretelefoner. Jeg bruker også høretelefoner på ekstern pc også, så det plager ikke meg.

 

Her er noen crapy bilder fra min, viser USB plassering og det kule netbook merket :-)

 

DSC00010.JPG

DSC00011.JPG

DSC00012.JPG

Lenke til kommentar

Netshop sin benevnelse er feil.

 

Det er snakk om en Uniwill 259EN1, som forsåvidt er samme som Univil 259EN3 med unntak av skjermen: http://uniwill.com/products/hybrid/259en3/...n3.php?HL=1&P=1

 

Selges i USA under flere merker, men da kun med 1280 x 800 skjerm (dvs 259EN3)

 

Har du 9 cellers batteriet så stikker det ut bak, 6 cellers batteriet gjør ikke det.

 

Har selv samme maskin og har nesten ingenting å pirke på med min maskin ihvertfall. Stabil som bare juling, stillegående, rask og "valgfri" batterilevetid ved å velge skjermkort.

 

Edit:

Høyttalerne på min maskin er rimelig bra, bedre enn AOpen og Compal sine bærbare med GOD margin! Nei det er ikke så bra som DELL og Toshiba med harman kardon høyttalere, men allikevel mye bedre enn snittet for maskiner i samme klasse.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Netshop sin benevnelse er feil.

 

Det er snakk om en Uniwill 259EN1, som forsåvidt er samme som Univil 259EN3 med unntak av skjermen: http://uniwill.com/products/hybrid/259en3/...n3.php?HL=1&P=1

 

Selges i USA under flere merker, men da kun med 1280 x 800 skjerm (dvs 259EN3)

 

Har du 9 cellers batteriet så stikker det ut bak, 6 cellers batteriet gjør ikke det.

 

Har selv samme maskin og har nesten ingenting å pirke på med min maskin ihvertfall. Stabil som bare juling, stillegående, rask og "valgfri" batterilevetid ved å velge skjermkort.

5235494[/snapback]

 

Ah, dette forklarer en del. Har ikke funnet den på uniwill sine sider. Skjermen på EN1 som netshop selger har jeg funnet ut er SAMSUNG LTN154P1-L02.

Lenke til kommentar

Hei Kondyj;

 

Er stort sett samd med deg om plassering av portar etc. Lyden frå interne høgtalarar er som forventa på ein bærbar maskin. Likevel finnes det ein drøss av laptoppar som er værre en 259IEN- maskina. Har hatt ein IBM Thinkpad i fleire år og der kan ein verkeleg snakke om musepip til lyd.

 

Ser at ein på forumet snakkar om batteri som stikk ut og det er berre det største batteriet som gjer det. Det finns eit 6 volt som ikkje stikk ut og her snakkar vi om ytelse kontra utsjånad og eg kjøper i alle fall ikkje bærbar for utsjånaden si skuld. Eg ynskjer ytelse for pengane og ikkje glitter;-)

 

Lykke til med maskina; trur du valde rett.

Lenke til kommentar
Hei Kondyj;

 

Er stort sett samd med deg om plassering av portar etc. Lyden frå interne høgtalarar er som forventa på ein bærbar maskin. Likevel finnes det ein drøss av laptoppar som er værre en 259IEN- maskina. Har hatt ein IBM Thinkpad i fleire år og der kan ein verkeleg snakke om musepip til lyd.

 

Ser at ein på forumet snakkar om batteri som stikk ut og det er berre det største batteriet som gjer det. Det finns eit 6 volt som ikkje stikk ut og her snakkar vi om ytelse kontra utsjånad og eg kjøper i alle fall ikkje bærbar for utsjånaden si skuld. Eg ynskjer ytelse for pengane og ikkje glitter;-)

 

Lykke til med maskina; trur du valde rett.

5235529[/snapback]

 

Skal sjølvsagt vere 6 celler og 9 celler når det gjeld batteriet (og ikkje volt)

Lenke til kommentar

Takk folkens for alle svar :)

 

Jeg har nå for 5 minutter siden bestillt fra netshop så takk for at dere hjalp til med den endelige avgjørelsen. Har brukt mye tid i det siste på å finne en perfekt laptop til mitt bruk, og håper jeg treffer med mitt valg!

 

Jobben min består i å drifte en gamingportal med tilhørende gameservere, så jeg tror denne hybrid funksjonen vil passe mitt behov perfekt da jeg veksler mellom å teste spillservere og å jobbe med vanlige kontorapplikasjoner. I tillegg skal jo denne laptoppen være rimelig mobil i forhold til mitt gamle monster ;) (Whitebox CL 4.5)

 

Noen som kan si noe om "normal" leveringstid fra netshop? i følge sidene deres var alle komponenter på lager så jeg håper de er raske.

 

Så da er det vel bare å smøre seg med tolmodighet og glede seg til pakken kommer!

 

/Swiffer

Lenke til kommentar
Noen som kan si noe om "normal" leveringstid fra netshop? i følge sidene deres var alle komponenter på lager så jeg håper de er raske.

 

Så da er det vel bare å smøre seg med tolmodighet og glede seg til pakken kommer!

 

/Swiffer

5235888[/snapback]

 

Jeg bestilte en 259IEN fra Netshop kl 4 i natt. Kl 12:23 fikk jeg mail om at den var satt sammen og klar til sending, tror ikke leveringstiden er noe å klage på :)

Lenke til kommentar

Litt sendt men Digital Impuls i OSLO har jo denne maskinen for ca 1000kr mindre enn netshop, da og den er HIGH specs.. men det koster 16k... men sparer en del.

 

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=18467

 

Alienware har jo den samme, er faktisk litt billigere å bestille fra England.. sparer 400kr.. pluss at du får litt annet utsende og du kan velge:

-Alienware® m5500 15.4" WideUXGA 1920 x 1200 LCD - Xeno Grey -

-Alienware® m5500 15.4" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD - Xeno Grey

-Alienware® m5500 15.4" WideXGA 1280 x 800 LCD - Xeno Grey

 

Men Digital Impuls og netshop kjører på 1680x1050

 

http://www.alienware.com/product_detail_pa...SKU-DEFAULT#sub

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...