Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselige reboots, korrupte filer osv!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg gjorde var å avinnstallere alt av nvidia drivere fra kontrollpanel. Deretter installerte jeg chipset driverne pånytt valgte da og ikke installere nVidia network suite (ellernosånt) heter det vel. Det løste problemet helt. Første jeg gjorde var å laste ned de nyeste skjermkort driverne for å se om de fungerte og det gjorde de null CRC feil. Har siden dette ikke hatt noen problemer med det igjen.

Lenke til kommentar
Hei. jeg har akkurat det samme problemet. Jeg brukte en stund Strong DC++, dette gikk smertefritt i ca 2 år, så begynte det å gå galt. I førstningen frøs bare bilet. Uten noe mål og mening, fikk bare lyst liksom. Da var det bare på svenskeknappen og ny restart. Så prøvde jeg da "vanlig" DC++ og dette gikk greit, i ca 5 min, trykke på svenskeknappen, nye restart. Så brukte jeg BearShare, flott! tenkt jeg da det funket, vel å merke, bare en uke. Nytt problem. Denne gangen uten frysing da den bare restartet seg uten mål og mening. deretter Azureus(prøvd mange andre torrend, bitcomet, bitlord osv, men uten hell). Også Azureus skjedde det med. Hvorfor det?

En over her snakket om nVidia drivere. jeg har nVidia GeForce 6600 GT. Altså disse firewallene dere pratet om, hva er det for noe?

De som har fått dette til å fugere, kan dere være så snill å hjelpe meg. Jeg fikk en cd med skjermkortet, men så lette jeg etter ny driver på nettet, men det er jo akkurat samme driveren som ligger der. Hjalp meg lite.

5284617[/snapback]

Det har ingenting med skjermkortet mr! Du må finne ut hva slags hovedkort du har. Visst det er nForce4 brikkesett så kan det skyldes dette... Men vi andre fikk feilmeldinger på alt vi lastet ned så det er neppe samme problem.

Lenke til kommentar
ok sliter med noe av det samme, underground har lest posten min ;) Men skal man slå av Nvidia firewall i BIOS? Eller i windows, veit ikke om den er på her i det hele tatt.. Tror ikke jeg har sett den i BIOS..

5291463[/snapback]

Som sagt, det har absolutt ingenting med skjermkort driveren å gjøre...

Lenke til kommentar
Hei. jeg har akkurat det samme problemet. Jeg brukte en stund Strong DC++, dette gikk smertefritt i ca 2 år, så begynte det å gå galt. I førstningen frøs bare bilet. Uten noe mål og mening, fikk bare lyst liksom. Da var det bare på svenskeknappen og ny restart. Så prøvde jeg da "vanlig" DC++ og dette gikk greit, i ca 5 min, trykke på svenskeknappen, nye restart. Så brukte jeg BearShare, flott! tenkt jeg da det funket, vel å merke, bare en uke. Nytt problem. Denne gangen uten frysing da den bare restartet seg uten mål og mening. deretter Azureus(prøvd mange andre torrend, bitcomet, bitlord osv, men uten hell). Også Azureus skjedde det med. Hvorfor det?

En over her snakket om nVidia drivere. jeg har nVidia GeForce 6600 GT. Altså disse firewallene dere pratet om, hva er det for noe?

De som har fått dette til å fugere, kan dere være så snill å hjelpe meg. Jeg fikk en cd med skjermkortet, men så lette jeg etter ny driver på nettet, men det er jo akkurat samme driveren som ligger der. Hjalp meg lite.

5284617[/snapback]

Det har ingenting med skjermkortet mr! Du må finne ut hva slags hovedkort du har. Visst det er nForce4 brikkesett så kan det skyldes dette... Men vi andre fikk feilmeldinger på alt vi lastet ned så det er neppe samme problem.

5292915[/snapback]

Jeg har Asus P4P800 SE Hovedkort, det er vel Intel 865PE MCH brikkesettet mitt heter.

Link: http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...1=3&l2=12&l3=31

"Men vi andre fikk feilmeldinger på alt vi lastet ned så det er neppe samme problem.", sier du, men det er fordi jeg har skrudd av feilmel. Jeg velger heller at maskinen restarter seg automatisk, slik at den begynner på nedlastningen igjen ved oppstart. Så slipper den å stå slik til jeg er hjemme igjen. Jeg har i bunn og grunn det samme problemet som deg... men får heller finne en annen løsning på det.

Må bare nevne at det har gått 2 dager over tiden hvor maskinen min ikke har frøset e.l. Det jeg har gjort er at jeg har satt ned skjermoppløsningen fordi jeg merket at skjerkortet ble litt varm, nå er det ikke såååå varmt lenger. Så har jeg også installert andre drivere til det trådløse Asus WLAN kortet mitt. Har lastet ned noen andre drivere til skjermkortet mitt, men ennå ikke prøvd de... Venter å ser om problemet er løst.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...