Blank_File Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Historien begynte for en tid tilbake etter en formatering som ikke skyldtes annet mye dritt på PCen. Etter installasjonen av OS (WinXP Pro SP2), fikk jeg masse blåskjermer og installasjonsfiler (typisk skjermkort drivere og spill patcher) fikk jeg beskjed om at var korrupte. Håpte at noe feil var skjedd under installasjonen og formaterte på ny. Da ordnet det meste seg. Eneste feilen som var å spore var at man fikk feilmeldinger på DC++ og Azerus (p2p's) etter en stund. Brydde meg ikke stort om det siden jeg brukte de svært lite. I denne perioden overklokket jeg også CPUen (AMD Athlon 64 3000+ Venice) siden denne skulle være ok til det formålet. Fra 1,8 til 2,0 Ghz. Virket tilsynelatende greit tenkte jeg. For noen dager siden kjøpte jeg nytt skjermkort (XFX Geforce 7800GT), bestemte meg for å formatere pga en lite gjennomtenkt avinstallasjon av det forrige (MSI Geforce 6600GT). Da var problemene tilbake. Blåskjermer og stadige feil på nedlastede ting. Formaterte på ny i håp om at d skulle gå seg til på ny. Men den gang ei. Byttet også ut mine gamle RAM (Corsair Value Select PC3200 512x2) med nye (OCZ Platinium Edit PC3200 2x1024). Bare for å være sikker på at dette ikke var problemet og fordi jeg uansett ville ha noen bedre. Formaterte idag igjen med hele den nye innmaten og installerte en del programmer, men problemet er her i aller høyeste grad ennå. Selv om akkurat blåskjermene i det minste har forsvunnet, så restarter maksinen for moro enda av og til uten at det ser ut til å ha noen særlig sammenheng i forhold til hva jeg holder på med. Ville laste ned 3Dmark 05, men den var så full av merkelige feil at jeg kunne bare glemme det. World of Warcraft er også helt ute og kjører og lager feilmeldinger fortere enn man kan si Tikker i Konida, visst du kan si Tikker i Kondia da. Resatte CMOSen også, bare for å være sikker på at det ikke var den overklokkede CPUen som dreit seg. Har nå en misstanke om at PSUen kan spille meg ett puss. Kabinettet mitt er av typen Arctic Cooling Silentium T1 og har bare 350w PSU, selv om det sies at den skal være god nok for 450w. Annen maskinvare som kan være av interesse: Asus A8N-SLI Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA En Samsung DVD spiller og en MSI DVD brenner. Se forøvrig bilde for typisk feil! Trenger sårt hjelp her for jeg kan ikke leve uten min venn i fin form! Edit: Før den første formateringen så funket alt absolutt så smertfritt som jeg ikke trodde var mulig med en Windows PC. Husker i sannhet ikke en eneste kræsj av noe slag! Endret 1. desember 2005 av Blank-File Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 hadde et lignende problem når jeg kjørte den nyeste versjonen av azureus. lastet ned en gammel versjon , og siden har den stått på. Vet ikke om dette hjelper for deg, men det gjorde det for meg Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 hadde et lignende problem når jeg kjørte den nyeste versjonen av azureus. lastet ned en gammel versjon , og siden har den stått på. Vet ikke om dette hjelper for deg, men det gjorde det for meg 5234827[/snapback] Bruker ikke Asureus nå i det hele tatt. Så den har definitivt ikke skylda... Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg vil i utgangspunktet påstå at PSU'en din er for svak. Prøv også dette : Høyreklikk på "Min Datamaskin"->Egenskaper->Avansert->Systemgjennoppretting. Sjekk at boksen "Automatisk restart ved systemfeil" IKKE er merket. Dette vil sørge for at du får tid til å se de beryktede bluescreens of death, uten at windows restarter. Skriv ned informasjonen derfra, eller ta bilde av det med et digitalt kamera, og legg det inn her. Er spesiellt interessert i dette : STOP 0Xnoe og evt FILNAVN nevt der. Dette vil hjelpe med å finne problemet, så slipper vi å gjette så mye. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Har nå kjørt chkdsk og den fant en hel masse feil, så nå gjenstår det å se om det kan ha rettet opp problemet. Noen som vet om det uansett går ann å få tak i andre strømforsyninger til dette kabinettet som passer inn? Edit: Den gang ei! Prøver neste steg som du sa Beej80... Takker... Endret 1. desember 2005 av Blank-File Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Feilmeldinger som ser ut som om de er av betydning: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** Stop: 0x000000D1 (0x00000038, 0x00000002, 0x00000001, 0xB0C27AB6) *** NVTcp.sys - Adress B0C27AB6 base at B0C25000, Datestamp 4253b85b Ser ut til at det er noe driver feil eller noe i den duren, men noen som kan si noe sikkert? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 http://www.updatexp.com/stop-messages.html Siden over beskriver feilen, og linker til MS sine sider om lignende feiler. Den har også en "mulige løsninger", men jeg velger å linke til siden istedet for å kopiere innholdet. Det ser ut til å bunne ut i en feil i driverene til Nvidia. Spesielt relatert til den hardware baserte firewall'en. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Som Beej80 sier firewallen til nvidia er et stort fyfy. Den lå og lekte seg på pcen min og får jeg fikk den vekk for godt. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har du sjekket at det ikke er feil på minnet? Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Cola-boks: Ja, kjøpte som sagt også nye uten at det hjalp Beej80: Skal sjekke ut den ja... Men lurer på hvorfor den pluteselig skulle begynne å streike nå. Håper jeg får tid til uka... Lolliken: Ble du kvitt den helt fysisk eller bare avinstallerte du den? Den har jo fungert helt greit før, eller dvs jeg har hatt den "off" alltid. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 avinstallerte. den lagde ihvertfall mye tull med det trådløse kortet mitt. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Det skal jeg jammen prøve! Blir nytt format da! Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Herlig! Takk alle sammen! Brannmuren så ut til å være problemet for nå fungerer alt som fot i hose igjen! Lenke til kommentar
underground Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei. Jeg har stort sett de samme faens irriterende problemene som du hadde. Har et DFI nF4 Ultra-D, 7800GTX, og OCZ platinum 2*1024. Får ikke lasta ned drivere til skjermkortet fra nvidia sine sider uten at jeg får feilmeldinger om CRC feil. Og veldig mange zippa spilldemoer inneholder også CRC feil. Har prøvd å slå av brannmuren men dette hjelper ikke hos meg. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 underground: Bytt nettverkskort... marvel på min a8n-sli gir akkurat slike problemer. byttet kort/inngang og vips..borte vekk. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Hei. Jeg har stort sett de samme faens irriterende problemene som du hadde. Har et DFI nF4 Ultra-D, 7800GTX, og OCZ platinum 2*1024. Får ikke lasta ned drivere til skjermkortet fra nvidia sine sider uten at jeg får feilmeldinger om CRC feil. Og veldig mange zippa spilldemoer inneholder også CRC feil. Har prøvd å slå av brannmuren men dette hjelper ikke hos meg. 5267182[/snapback] Neimen du må avinstallere hele dritten altså! Jeg har aldri hatt den på i det hele, men det hjalp ikke akkurat. Vil anta at det eneste som kan garantere at du får fjerna alt er en format? Når du skal legge inn drivere etterpå så pass på at du dropper nVidia Network suite eller noe i den duren. Monitor eller noe sånn. Det virker fett for meg nå! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Åh... Trodde jeg var alene om problemet jeg. Var usikker på hvordan jeg skulle formulere problemet. Dropp nvidia firewall med andre ord? Prød å laste ned diverse via DC++ Det stopper opp og gir følgende beskjeder: "TTH inconsistency" og "Error during decompression" men jeg mener det bare er å "force attempt" Nedlasting fra FTP funker helt fint men ikke det jeg tar ned fra nett (via IE). Fått en kompis til å lasta ned for så å legge den ut på ftp'n sin. Drivere til skjermkort er det heldigvis mange som har på DC. (fildelingsprogrammer brukes ikke bare til piratkopiering!) Edit: Så det jeg ville fram til: Dette må prøves! Format uten nvidia-firewall install. Er jo bak en brannmur likevel... Edit2: Bilder bruker også å bli ødelagte når jeg ser på dem. Endret 8. desember 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
underground Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Prød å laste ned diverse via DC++ Det stopper opp og gir følgende beskjeder: "TTH inconsistency" og "Error during decompression" men jeg mener det bare er å "force attempt" Dette problemet får jeg også. Så da blir det formatering og gi F*** i nv firewallen da. EDIT: Har fjerna firewallen. (avvinstallert nvidia driverne) og da funker det smertefritt Endret 8. desember 2005 av underground Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Formaterte jeg. Like greit å få en liten dyserens i hele systemet. Funker som gull her og. Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei. jeg har akkurat det samme problemet. Jeg brukte en stund Strong DC++, dette gikk smertefritt i ca 2 år, så begynte det å gå galt. I førstningen frøs bare bilet. Uten noe mål og mening, fikk bare lyst liksom. Da var det bare på svenskeknappen og ny restart. Så prøvde jeg da "vanlig" DC++ og dette gikk greit, i ca 5 min, trykke på svenskeknappen, nye restart. Så brukte jeg BearShare, flott! tenkt jeg da det funket, vel å merke, bare en uke. Nytt problem. Denne gangen uten frysing da den bare restartet seg uten mål og mening. deretter Azureus(prøvd mange andre torrend, bitcomet, bitlord osv, men uten hell). Også Azureus skjedde det med. Hvorfor det? En over her snakket om nVidia drivere. jeg har nVidia GeForce 6600 GT. Altså disse firewallene dere pratet om, hva er det for noe? De som har fått dette til å fugere, kan dere være så snill å hjelpe meg. Jeg fikk en cd med skjermkortet, men så lette jeg etter ny driver på nettet, men det er jo akkurat samme driveren som ligger der. Hjalp meg lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå