Gå til innhold

En stille spill-pc til ca 17K

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg skal kjøpe meg en ny pc. Den skal brukes hovedsaklig til gaming, men det viktigste er at den er så stillegående som overhodet mulig. Jeg har tenkt å spandere ca 17 000 kr. Noe som jeg mener er litt i overkant, men det ble så dyrt når jeg satt sammen alle delene jeg har lyst på.

Det skal være AMD og Nvidia, men utenom det er jeg fri for innspill.

Jeg har ikke tenkt å overklokke, så man trenger ikke å ta hensyn til det.

Eneste jeg ikke trenger er DVD-rom, tastatur og mus. Jeg har laget ett oppsett fra komplett som jeg synes ser fornuftig ut:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...D2-A2F8C0115120

Pluss dette kabinettet:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7bscand&mcat=c134

Jeg skulle også hatt en 19" LCD skjerm. Siden jeg skal bruke den til gaming så er det viktig med lav MS. Hadde vært fint om noen kom med innspill om dette passer sammen, eventuelt bytte deler. Men som sagt; det viktigste er at pcen er så stille som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal ha en still pc, så skal du vel ikke overklokke noe serlig? Om du skal overklokke bør du se på Opteron, som skal være råe overklokkere.

Lydkortet på hovedkortet er ganske bra, og du må ha ganske bra lydannlegg for å høre forskjell på dette lydkortet og et dyrere.

Jeg ville valgt harddisk fra WD, men ellers ser det meget bra ut.

Lenke til kommentar
Siden du skal ha en still pc, så skal du vel ikke overklokke noe serlig? Om du skal overklokke bør du se på Opteron, som skal være råe overklokkere.

Lydkortet på hovedkortet er ganske bra, og du må ha ganske bra lydannlegg for å høre forskjell på dette lydkortet og et dyrere.

Jeg ville valgt harddisk fra WD, men ellers ser det meget bra ut.

5235335[/snapback]

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ er en stille HD. Å velge en fra WD er neppe en smart ting.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Okey, da dropper jeg lydkortet. Men harddisken samsung spinpoint skal jo være en veldig lydløs harddisk, sånn som macfan sier.

Hvordan er rammen? Har egentlig lyst på 2 GB, men trur selv denne er bedre iforhold til pris og ytelse.

Viftene som følger med kabinettet er vel helt greie? 16 DB er vel ikke mye å klage over. Jeg trenger ikke ekstra vifter eller noe annet jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Skal skjermen komme i tillegg til de 17k, eller skal den være utenom den prisen?

5238179[/snapback]

Skjermen skal være med i de 17k. Kom kanskje ikke så veldig godt fram. Har bare ikke bestemt meg for hvilken skjerm enda. Bare at det skal være en 19" LCD som skal være bra til gaming, men også være ok til vanlig bruk/film.

Har ikke hatt viftestyring før, men det var en god idè.

Lenke til kommentar

Her er min anbefaling til et nydelig gaming system :) :

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=21371

Resten av delene kan du velge selv ;)

EDIT: Jeg så ikke at skjerm skal være med i prisen :blush: . Da blir vel mitt forslag litt i overkant, men jeg lar det stå hvis det kan være til hjelp.

EDIT2: Mulig jeg også burde bytte til ocz minnebrikker, de er veldig gode. Men det er kanskej litt overkill til et system som ikke skal klokkes.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

har hørt mye stygt om den hiper psu når det er snakk om lyd, den har ei veldig hissig 8 cm vifte som lager mye lyd. men det er en bra psu sånn kvalitetsmessig.

gå for denne MIST psu den har ei rolig 12 cm papst vifte og er veldig bra. og samsung disk som er uslåelig på lydnivå

da tror jeg du har noe bra på gang lydmessig. utrolig kjipt hvis en vifte ådelegger morroa :p så også herover at komplett var nevnt som dyrt, jeg har også merka det. kan få utrolig mye mere for pengene hvis man leter litt.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
har hørt mye stygt om den hiper psu når det er snakk om lyd, den har ei veldig hissig 8 cm vifte som lager mye lyd. men det er en bra psu sånn kvalitetsmessig.

gå for denne MIST psu den har ei rolig 12 cm papst vifte og er veldig bra. og samsung disk som er uslåelig på lydnivå

da tror jeg du har noe bra på gang lydmessig. utrolig kjipt hvis en vifte ådelegger morroa :p så også herover at komplett var nevnt som dyrt, jeg har også merka det. kan få utrolig mye mere for pengene hvis man leter litt.

5242130[/snapback]

Trudde Hiper var best lydmessig. Bra du sier ifra. Okey, da har jeg byttet ut Hiper mot Myst og gått over til en samsung spinpoint igjen.

Da ser opplegget noe sånn ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=21902

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...