Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs bridge, hvilke alternativer anbefales?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Dette er muligens diskutert tidligere, men jeg lager en ny tråd i tilfelle jeg kan bruke noe av utstyret jeg allerede har.

 

Problemstillingen er som følger;

 

Jeg har i dag et ADSL-modem inne i huset. Jeg har bygd meg kontor i garasjen, det er 10 meter i luftlinje, ikke mulighet for strekking av kabel.

 

Derfor tenkte jeg å bruke trådløst nett fra hus->garasje, men jeg er avhengig av å kunne kable et nett der inne for å koble opp nettverksprinter o.l.

 

Spørsmålet er så hvordan gjør jeg dette? Hva slags produkter (helt konkret, gjerne med link) trenger jeg?

 

Jeg har allerede en 3Com Officeconnect Cable/DSL router, og hvis den fortsatt kan brukes ville det jo være elegant. Jeg har også en switch stående hvis det er til hjelp.

 

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en bridge som er veldig lett og sette opp er wet54g fra linksys. liksom bare antenne og kabel inn :=) og en simpel webside.

 

eller så kan du bruker dlink ap i bridge mode (funker dårlig av erfaring) siden linken har en tildens til går ned hvis du ikke har noe trafikk.

 

eller wrt54g med flash softeware, bare søk på forumet etter "dd-wrt" og "sveasoft"

 

NB: jeg husker at på noen gammle 3com er det sånn at du kun kan ha 1 mac adresse pr wlan link. (wrt54g kan du kjører i routed mode men da vil du ikke være på samme net, selv om du får inet.)

Lenke til kommentar

Takk Ranvik, dette var nyttige tips!

 

Men har et spørsmål - skal jeg da sette opp EN Linksys WET54G og koble den opp mot 3Com'en som står i huset? Eller må jeg ha to?

 

Linksys skriver forresten dette om WET54G på sine hjemmesider;

Or maybe you want to set up a home office in your detached garage. With a Wireless-G Ethernet Bridge in the garage, and another one (or a Wireless-G Access Point) in the house, you're connected -- no digging trenches, and no overhead wires.
Så det må jo være perfekt til mitt bruk med andre ord :) Endret av espeng75
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...