discostu Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Som kanskje noen har skjønt etter mine poster angående css her så driver jeg altså med det fortiden! Anyway.. Har laget egenskaper for h1, h2 og h3 taggene i css.. H1 er hovedoverskrift, den er grei.. men saken er at det skal se slik ut: Hovedoverskrift --> h1 Neste-overskrift --> h2 Siste-overskrift -->h3 ...tekst... men saken er at det ser slik ut: H-overskrift N-overskrift S-overskrift ...tekst... Vil altså ikke ha mellomrom der.. Finner ikke ut hvordan jeg fikser det, ser ut som om den lager ett mellomrom av seg selv når jeg bruker ny tagg.. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Se på denne linken: MySolution 4 u'r Problem:) Men det finnes sikkert mange løsninger som kanskje er mer rikti enn min NB:Se kildekoden til sia.. MVH Vegard Ofstad Endret 1. desember 2005 av ve_gard Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) @ve_gard: Det er ikke vits å lage så mange divs, man trenger ingen divs her. Det du gjør, er at du oppretter klasser i header-elementene dine slik: <h1 class="one">Tekst</h1> <h2 class="one">Tekst</h1> <h3 class="one">Tekst</h1> Så går du inn i CSS-fila di og redigerer: h1.one{ margin:0 0 10px 0; } h2.one{ margin:0; } h3.one{ margin:0; } Merk Om du har universal-regelen *{ margin:0; padding:0; border:0; } I toppen av stilarket ditt, så slipper du å skrive "margin:0" på h2 og h3. Endret 1. desember 2005 av George Bush Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kva med å bruke :first-child-pseudoelementet? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 eeeller bare: h1{margin:0px;} h2{margin:0px;} h3{margin:0px;} osv? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Bedre med klasser om ikke ALLE headerne på siden skal være sånn. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Så vidt jeg husker virker da ikke pseudoklasser i IE. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 rødøye: Nå er du på tynn is - IE støtter jo bl.a. :hover og :first-line, for å ta et par eksempler. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 JA, men :hover virker bare på <a>. For å ordlegge meg på en annen måte; IE har dårlig støtte for pseudo. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 :hover funker endel andre steder om du bruker behaviors. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 :hover funker endel andre steder om du bruker behaviors. 5241641[/snapback] Da kan du få til det meste, men det er ikke vår jobb å bygge opp nettleseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå