Gå til innhold

Hvilke program finnes for å måle hdd temp?

valentino

Anbefalte innlegg

Jeg har en del disker.

3 av disse står p ATA kontrolleren på hovedkortet mitt (Aopen AK79d-400VN) og disse finner jeg temperaturen på uten problemer.

Jeg har en ekstern WD250gb ca 2 år gammel i et kabinett som ligner det som er vedlagt. Denne disken har jeg hatt tilkoblet både via firewire og USB2 men får ikke opp temperatur. Skjønner at det muligens er hardiskkabinettet som setter en stopper for dette.

Det problemet jeg er mest interessert i å løse er dette:

Da hovedkortet mitt ikke støtter SATA disker ble jeg nødt til å kjøpe en SATA kontroller. Valget falt på Promise SATAII150 TX4.

På denne kontrolleren har jeg 1 stk. Seagate Barracuda 300gb.

Denne disken har jeg aldri fått lest av temperatur på fordi de programmene jeg har ikke ser den/ikke får hentet S.M.A.R.T. informasjon fra kontrolleren.

Da jeg har en ny disk av samme modell på vei til meg i posten akkurat nå ønsker jeg å løse dette problemet.

Programmer jeg har testet:

Everest Home Edition

HDD Health

Er det noen flere programmer jeg kan teste? Helst små programmer. Jeg føler ikke får å installere noe stort som f.eks. Sisoft Sandra for denne lille jobben. Kjører forøvrig WinXP pro SP2.

post-36441-1133396207_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget.

Nå har jeg testet HDDLife og dette programmet fant disken min, med dessverre kunne den ikke lese noe fra den.

th_ba7_Hdd.JPG

Det ser ut som den finner temp, men det viser bare det som den forrige disken hadde.. Det ser ut som pc'n min oppfatter kontrolleren som SCSI kontroller.

Er det noen flere forslag til programmer som kanskje kan løse dette problemet for meg?

Mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...