Jotunking Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei! Jeg har lest flere steder blant anne her på forumet at man bør bruke unbufferd minne med register når man kommer opp i 2 GB eller mer. Jeg har ett Abit IC7-MAX3 hovedkort på min pc med 2 GB minne og synes at dette har vært noe ustabilt. jeg er klar over at dette også kan være strømforsyningen så jeg har planer om å bytte den ut, men jeg vurderer også å bytte minnemodulene mine. mitt spørsmål er derfor. Kan jeg bruke unbufferd registered minne på mitt hovedkort? Jeg finner ingen ifno om dette i brukermanualen. På forhånd mange takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) seint men godt. har du fått svar? i følge specs på abits sider støtter kortet ecc. i følge denne guiden er ecc det samme som registrert ram, bare med en tilleggsmodul. ut i fra dette virker det som at max3 støtter reg. ram. dog tror jeg at problemstillingen er fra en svunnen tid. Jeg kjører ic7-g med 2gb ram fra forskjellige produsenter, men med samme timings, i dual chan og det går som et olja lyn. Endret 7. desember 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
Jotunking Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Mange takk for hjelpen: Da får jeg se om det blir bedre med en sterkere strømforsyning. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hva slags strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå