Klekkus Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 du har vel ikke en guide for glassgravering? 6133973[/snapback] Neh, har ikke prøvd meg på sånt. Glemte kamera siste jeg gravere så det ble ikke bilder men jeg skal nok fikse det når jeg lager musematta mi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 du har vel ikke en guide for glassgravering? 6133973[/snapback] Neh, har ikke prøvd meg på sånt. Glemte kamera siste jeg gravere så det ble ikke bilder men jeg skal nok fikse det når jeg lager musematta mi 6134284[/snapback] jaja.. har faktisk ei musematte i glass fra Clas Olson (skrevet rett?) som jeg kunne tenke meg å gravere litt i Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 jeg får ikke opp bildene på starten (det som egentlig er guiden, de fra forvirra.com) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Oisan, jeg har funnet de gamle bildene så jeg kan få lastet de opp i løpet av dagen Så skal jeg utvide guiden og demonstrere/ilustrere hvordan man graverer på metall (step-by-step) Endret 4. juli 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Oisan, jeg har funnet de gamle bildene så jeg kan få lastet de opp i løpet av dagen Så skal jeg utvide guiden og demonstrere/ilustrere hvordan man graverer på metall (step-by-step) 6434951[/snapback] Høres bra ut Lenke til kommentar
psych0t Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Fin liten guide du har laget Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Fin liten guide du har laget 6529509[/snapback] Takker, BTW nå fungerer bildene Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 treor jeg har lyst å begynne å gravere i mitt kabinett nå må bare skaffe meg dremel og bits Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Du får jo billigdremel til 300kr på clas ohlson med masse stæsj som i allefall er bra nok til å gravere med. Så må du kjøpe noen bits til å gravere med men det kan ikke koste all verden da Bruker selv ikke mer en 2 forskjelige bits. Endret 15. august 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Er det noen her som har erfaring med å gravere på metall? Skal prøve meg på kabinettet til en kompis i helga. Hvis jeg får det til da. Kommer sikkert til å knipse noen bilder og dele erfaringer. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Vel, har vært litt sløv på både modding og gravering i det siste. Men til helga skal det gjøres et forsøk på et nick med noen flammer i en dør Siden jeg først laga en post så tente jeg dere kunne få se en gravering jeg har gjort før Lenke til kommentar
Zatane Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Flott guide og tiltak her. Stå på! At enkelte skal henge seg opp i skrivefeil skjønner jeg ikke helt. men-men.. skriver som en leif sjøl, men det gir jeg blaffen i. :!: ------- Driver selv å sysler litt med gravering. Har for det meste blitt på glass. Litt dårlig bilde, men et enkelt mønster på et snaps glass: Nok et altfor dårlig tatt bilde av meg some more.. En julekopp (ikke det flotteste da men...) Gravering er gøy, men setter til tider tålmodiheten på prøve. Så er det der når man får "sjelven" etter en stund, hele hånda rister som f... Av og til får jeg lyst til å stikke på kjøkken å kappe arma av meg selv!! Men husk skal du gravere på glass så tenk litt "safty" før du starter: Tenk på øynene dine og til andre som er tilstede. Kjipt med glassstøv på øynene som skjærer seg inn i hode på deg... Bruker selv også munnbinn da det blir en god del støv partikler som ikke hører hjemme i lungene... Skal ikke kødde med glassstøv.. Edit: anbefaler å bruke blåpapir og en god markeringspenn og til å overføre det du skal skal gravere. 5386075[/snapback] Hei :-) Har akkuartt kjøpt meg en dremel, tenkte å begynne å gravere på glass, men når jeg prøver blir det bare svarte streker Kunne du fortalt litt utfyllende hvordan i all verden du får det til? :-) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Kanskje det kommer svarte streker gpa. at du graverer på glass? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Tror dere det gåt ann å bruke en cnc fresemaskin som har nøaktighet på 1/1000 mm? eller blir det så fint og glatt at lys effekten ikke blir fin? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Tror dere det gåt ann å bruke en cnc fresemaskin som har nøaktighet på 1/1000 mm? eller blir det så fint og glatt at lys effekten ikke blir fin? 7494353[/snapback] Tror det, er vel bare å teste? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 var nais guide dette, men for det første er det bedre å bruke en rund eller spiss bit hvis du bare skal gravere uten noe spesilelt mønster eller noe i bokstavene / logoen... også bør du vurdere å skaffe deg en fleksibel tupp med slange.... det er så utrolig mye lettere å gravere med... blir nesten som å holde i en blyant Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Dette blir vel noe av det samme som Hellemyr spør om: Noen som har testet med trefres? Må bare maskere plexien, da, slik at det ikke kommer merker ... Har dessverre ikke noe særlig acryl til overs å teste på, så det ville vært greit om andre har noen erfaringer. Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg tror forresten det med å bruke trefres blir alt for varmt for pleksiplaten. Må isåfall gå veldig sakte frem og la den kjøle seg skikkelig. Selv om det kanskje blir litt søl, kunne en kanskje kjølt med vann? Må bare dekke til selve maskinen litt, da. Goscinny Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror forresten det med å bruke trefres blir alt for varmt for pleksiplaten. Må isåfall gå veldig sakte frem og la den kjøle seg skikkelig. Selv om det kanskje blir litt søl, kunne en kanskje kjølt med vann? Må bare dekke til selve maskinen litt, da. Goscinny *Bump bump* (Kjedsomheten rår til!) Har selv aldri testet fres på acryl eller polykarbonat selv men har sett det i en del andre worklogger på BT med vellykket ressultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå