theDurkan Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Jeg sitter nå på en relativt middels end maskin, med en Venice 64-bit 3200, et hovedkort jeg ikke kommer på i farta, og et Gigabyte 6600GT. Minnet er på 1GB, og maskinen skal i prinsipp ikke ha noen problemer med slike spill. Kjølinga på kortet er en Zalman-vifte, med kjøleribber på rambrikkene. Theme hospital kjører uten problemer, men bf2, cs 1.6 og source sliter. Jeg har tidligere hatt problemer med at spillene hakker voldsomt(veldig voldsomt), og jeg har fulgt tips jeg har fått tidligere. Skru av AA of AF, fastwrite osv.. samt installert Forceware 66.93. Dette skulle visstnokk hjelpe på denne "stutteringen". Er et kjent problem med 6600GT-kortene. Nå fungerer spillene helt utmerket, til et vist punkt hvor alt bare stopper. Ingen knapper fungerer (ikke ctrl+alt+del, shift+esc, alt+tab heller). Eneste løsning er da å restarte. Noen som har tips eller ideer? Endret 1. desember 2005 av Mixel Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Tror du burde poste denne et annet sted på forumet! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Nja, jeg har mest inntrykk av at dette er skjermkortets feil. Det er vistnok et problem med slike 6600gt-kort, men tipsene hittil har bare forværret det. Trenger ytligere tips. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg syns det nesten høres ut som overoppheting. Fyr igang Rivatuner (mener den har logging av temps på skjermkortet) og spill til maskina stopper en gang til.. Er tempen veldig høy vet du jo problemet og remontèr kjøleren din. Er det ikke det så skriv nytt innlegg her Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg trodde også det var overopphetning, men fant ut at det ikke var det. Sitter med kraftig kjøler på kortet nå. Jeg har målt varmen tidligere, og husker ikke helt temp, men husker at det ikke var over for mye. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=482063&hl= Fulgte også rådene her, men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har samme problem på mitt WInfast 6600GT kort. Jeg har prøvd det meste, men ikke funnet ut av det. Jeg tror det kan skyldes PSU, og har gått til innkjøp av ny som snart skal monteres. Hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Tenkte ,mer i gata av at du har montèrt kjøleren på for dårlig jeg da.. Har du montèrt kjøleren for dårlig er det fort gjort å ikke merke forkjell. Forøvrig lurer jeg også på om du har AGP/PCIe, ettersom man kan skru av Fastwrite i bios tror jeg (?), mener å huske jeg gjorde det med mitt kort hvertfall.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Er PCI-e. Det var samme problem med standardkjøleren. Dessuten er dette den tredje kjøleren med samme problem. Er nok ikke feil påsatt. Husker jeg riktig, er det en Silent purepower 680watt fra Thermaltake. Bråker som et helvete, men mye strøm. Endret 3. desember 2005 av Mixel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå