lord_n Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 SKulle hatt et supert objektiv for å fotografere bla. rally men også diverse natur foto. I forbindelse med rally fotografering tror jeg det kan være et greit zoom område da det er greit å slippe å bytte så mye, ting skjer raskt i skogen. Noen som har erfaringer med bruk av denne til denne type bruk? Hvilke alternativer er der i tilfelle, vil ha noe som gir SUPRE bilder samtidig som den er hurtig. Aksepterer prisen og at den er hvit Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det finnes ikke så mange reelle alternativer til denne om du ikke går for en fastlinse da, men da må du vel kanskje til med å bytte linser underveis. Eneste alternativet er sigma sin som er også en stopp mere lyssterk (f/2.8). Denne skal også være tilsvarende god som Canon sin men mye tyngre. Du vil kanskje få problemer med f/4 under rally, så om du ikke har noe imot vekten er sigma et bedre alternativ. Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Spørs om den Sigmaen skal opp til vurdering ja, ser at den får mye skryt rundt om, men det er jo også noen kroner ekstra. Kunne ha vært fint å stikke innom fotosjappa og tatt litt på den for å finne ut om den blir for tung Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Spørs om den Sigmaen skal opp til vurdering ja, ser at den får mye skryt rundt om, men det er jo også noen kroner ekstra. Kunne ha vært fint å stikke innom fotosjappa og tatt litt på den for å finne ut om den blir for tung 5237590[/snapback] Så lenge du har noenlunde normal bygning blir det et spørsmål om teknikk. Mye glass veier åpenbart en del, men det er en vansesak og ikke så hårreisende vanskelig å kontrollere likevel. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei Jeg var så heldig at jeg fikk låne både Canon 70-200 F 4L USM og Sigma 70-200 EX av en kamerat, og valget var egentlig ganske greit. Endte opp med Canon sin. Jeg gikk i dypet på bildefilene og jeg syntes jeg fikk mer ut av Canon sin, selv om denne var ett stopp trægere. Sigma sin på F2.8 syntes jeg ble ganske myk sammenliknet med Canon sin på F4. De beste ytelsene fikk jeg på fra F6.1 og utover med begge objektivene. Nå skyter jeg mye fly så dagslys og gode lysforhold er generelt ikke så stort problem. Og jeg kan fint blende ned det jeg vil. Jeg prøvde også Sigma'en med 2x converter i håp om å kunne ha en multi løsning med opp til 400MM ,men det var ikke noe god ide. Skjønt Canon 70-200 F4L kan man fint bruke med en 1.4 extender noe jeg også har gått til anskaffelse av. Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei Jeg var så heldig at jeg fikk låne både Canon 70-200 F 4L USM og Sigma 70-200 EX av en kamerat, og valget var egentlig ganske greit. Endte opp med Canon sin. Jeg gikk i dypet på bildefilene og jeg syntes jeg fikk mer ut av Canon sin, selv om denne var ett stopp trægere. Sigma sin på F2.8 syntes jeg ble ganske myk sammenliknet med Canon sin på F4. De beste ytelsene fikk jeg på fra F6.1 og utover med begge objektivene. Nå skyter jeg mye fly så dagslys og gode lysforhold er generelt ikke så stort problem. Og jeg kan fint blende ned det jeg vil. Jeg prøvde også Sigma'en med 2x converter i håp om å kunne ha en multi løsning med opp til 400MM ,men det var ikke noe god ide. Skjønt Canon 70-200 F4L kan man fint bruke med en 1.4 extender noe jeg også har gått til anskaffelse av. 5245326[/snapback] Det skal sies at det er mye kvalitetsforskjeller ute å går på Sigma objektiv. L-linsene til Canon er mye bedre og kvalitetssjekken hos Canon er bra. Jeg måtte bytte inn min Sigma første gangen, var ikke fornøyd med skarpheten på f/2.8. Den nye derimot er mye bedre og brukte den under en fotballkamp sist. Ingen forventer heller at objektivet er sylskarpt på største blender, men det å ha muligheten er viktig og uskarpheten kan knaps sees på utskrifter uten alt for mye cropping. Jeg tok også med meg Sigma 70-200 på tur med Canon 350D uten vertikalgrep. Det gikk greit, og som sagt - det er hva du blir vane med. Den er tung ja, men etter noen timer i hånda så må jeg si meg rimelig fornøyd. Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Til dere som har brukt begge objektivene og fått sammenlignet dem, har dere noen bilder som er tatt under "like" forutsetninger som dere kunne legge ut her. Så man kan få sett det med eget øye. Har i dag canon objektiver og en sigma 18-55 og den er jeg ikke imponert over når det gjelder byggekvalitet og feeling i bruk. Derfor er jeg veldig i tvil, heller nok mest mot EF 70-200 samtidig som den er rimligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå