DeeXTeeR Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hallo, eg har kjøpt me ny oppgradering til 7000kr no å satt alt sammen å når eg starta den opp å satte inn xp cd åsso formaterte e den å tok ut cd så kom d ei feilmelding: Nvidia Boot Agent 201.0462 Copyright © 2001-2004 Nvidia Corporation Copyright © 1997-2000 Intel Corporation PXE-E61: Media test failture, check cable PXE-MOF:Exiting NVIDIA Boot Agent Noken her som har fått dei feilmeldingen som har lyst å hjelpe meg litt. Har de faktisk litt travelt for eg skal på LAN den 9-11 desember å det begynner så smått å haste litt. Såg foresten på ett anna forum der stå det att XP cd eg brukte var ikkje bootet sikkeli eller så var den brent feil. Men no har eg prøvd 3 XP cder.Prøvde alle cdeane på en anna pc å der funka dei fint. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kan det være feil med harddisken eller skjermkortet? Prøv andre komponenter om du kan. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er ikke denne besvart ? Mener å huske at dersom "Boot from LAN/Network" eller lignende ble DISABLED i BIOS'en så forsvant problemet også. Se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380704 Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
DeeXTeeR Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Var inne i biosen å disable dinna LAN/Network greia gikk ut av biosen å satte inn XP cd å gikk inn å formaterte harddisken å når maskina restarta seg då tok e ut cd å når det kom opp boot from cd/dvd då berre stoppa den :S Men eg trur heller på ditta eg såg på eit anna forum han sa sia det sto NVIDIA der så var det kanskje noe me sjermkortet. Skal få ein kompis som har litt meir peiling en meg på pc til å sjå på pc min i morga eller noe sant. håper vertfall han kan få den til, for eg begynner å bli litt pist på denne maskina. Som sagt så skal jeg på LAN neste helg å nå har jeg bare 6-7 dager på å få til pc :S Håper vertfall at jeg kan få det til snart. det hadde vertfall vært fint :-) Lenke til kommentar
DeeXTeeR Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Korleis kan e skifte Master å Slave på S-ATA harddiskane ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 S-ATA har ikke master/slave. Bootrekkefølgen settes i BIOS. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har du Floppy tilkoblet og lampe på den lyser fast, er kabel feil vei, og når den står som første boot , blir kontrollsummen feil , og derfor melding ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå