Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke koble trådløs til router.. HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme og stasjonære fungerer som den skal siden den er koblet med kabel.. men den laptopen(trådløs) får jeg ikke på nett...

Prøver å koble til taster inn WEP pass og alt men nei.. hmm

Når jeg oppdaterer lista over tilgjengelige nettverk er nettverket mitt der en gang og andre gang ikke... skjønner ikke...

Har prøvd å restarte routeren uten at det hjelper...

Jeg har en D LINK DI-624 router

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd om PCen fungerer greit på andre trådløse nett?

- Se om det finnes driveroppdatering for nettverksadapteret ditt?

- Hvis du har Win XP sørg for at du har SP2 og senere oppdateringer. Har lite erfaring med eldre versjoner og trådløst, men det er nok også her en fordel å få installert alle oppdateringer.

- Prøv å veksle mellom Windows og produsentens eget config utilty for adapteret

- Hvis du kjenner noen som har en laptop med WLAN-adapter eller om du kan få låne et eksternt adapter å prøve om du får samme problem da.

- Oppgrader firmware på routeren. Dette innebærer ofte at alle instillinger settes tilbake til fabrikkstandard, slik at det ofte er lurt å få gjort dette før du setter i gang med all mulig konfigurering, så slipper du å gjøre det på nytt.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Laptopen fungerer helt hrelt på jobben men ikke hjemme... Jeg fikk koblet den til igår i en halvtimes tid men ikke idag... har win SP2 og alle oppdateringene...

Extended Range Mode

WMM Function(Wireless Qos):

802.11g Only Mode :

hva skal disse tre over stå på? Enabled/disabled?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme og stasjonære fungerer som den skal siden den er koblet med kabel.. men den laptopen(trådløs) får jeg ikke på nett...

Prøver å koble til taster inn WEP pass og alt men nei.. hmm

Når jeg oppdaterer lista over tilgjengelige nettverk er nettverket mitt der en gang og andre gang ikke... skjønner ikke...

Har prøvd å restarte routeren uten at det hjelper...

Jeg har en D LINK DI-624 router

5234264[/snapback]

Jisses...

Tenkte akkurat å legge inn en topic om det samme.

Har en Dell Inspiron 6000 som skal kobles på trådløsnett hjemme igjennom en D-Link 624 router. Oppsettet er mac filtrering med wep password.

Samma problemet oppstår der også. Er pålogga i ca 3mins før routeren faller ut. Da må den restartes for at noen skal få nettilgang. Det virker merkverdig rart. Finner ikke noe logisk forklaring på det... Irriterer meg litt.

Hvilken laptop har du egentlig? :hmm:

Endret av Komprakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...