xadox Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei Jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme og stasjonære fungerer som den skal siden den er koblet med kabel.. men den laptopen(trådløs) får jeg ikke på nett... Prøver å koble til taster inn WEP pass og alt men nei.. hmm Når jeg oppdaterer lista over tilgjengelige nettverk er nettverket mitt der en gang og andre gang ikke... skjønner ikke... Har prøvd å restarte routeren uten at det hjelper... Jeg har en D LINK DI-624 router Lenke til kommentar
airblade Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Har du prøvd å skru av WEP - for så å teste om det kan være noe annet som er feil? Lenke til kommentar
xadox Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 ja prøvde både med og uten, men det hjelper ikke... Litt rart at den forsvinner ved oppdateringa også hmmm ... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Har du prøvd om PCen fungerer greit på andre trådløse nett? - Se om det finnes driveroppdatering for nettverksadapteret ditt? - Hvis du har Win XP sørg for at du har SP2 og senere oppdateringer. Har lite erfaring med eldre versjoner og trådløst, men det er nok også her en fordel å få installert alle oppdateringer. - Prøv å veksle mellom Windows og produsentens eget config utilty for adapteret - Hvis du kjenner noen som har en laptop med WLAN-adapter eller om du kan få låne et eksternt adapter å prøve om du får samme problem da. - Oppgrader firmware på routeren. Dette innebærer ofte at alle instillinger settes tilbake til fabrikkstandard, slik at det ofte er lurt å få gjort dette før du setter i gang med all mulig konfigurering, så slipper du å gjøre det på nytt. Endret 30. november 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Har du aktivert antenna på laptop'en din? Måtte det på min IBM T42 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Har du aktivert antenna på laptop'en din?Måtte det på min IBM T42 5234388[/snapback] Det er vel WLAN-adapteret i sin helhet som enables/disables og ikke antennen, slik at hvis han får kontakt sporadisk ser det ut til at adapteret/antennen er aktivt. Lenke til kommentar
xadox Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Laptopen fungerer helt hrelt på jobben men ikke hjemme... Jeg fikk koblet den til igår i en halvtimes tid men ikke idag... har win SP2 og alle oppdateringene... Extended Range Mode WMM Function(Wireless Qos): 802.11g Only Mode : hva skal disse tre over stå på? Enabled/disabled? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hvilken router har du kjøpt? Står det Jensen på den så har du problemet der. Lenke til kommentar
Komprakk Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hei Jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme og stasjonære fungerer som den skal siden den er koblet med kabel.. men den laptopen(trådløs) får jeg ikke på nett... Prøver å koble til taster inn WEP pass og alt men nei.. hmm Når jeg oppdaterer lista over tilgjengelige nettverk er nettverket mitt der en gang og andre gang ikke... skjønner ikke... Har prøvd å restarte routeren uten at det hjelper... Jeg har en D LINK DI-624 router 5234264[/snapback] Jisses... Tenkte akkurat å legge inn en topic om det samme. Har en Dell Inspiron 6000 som skal kobles på trådløsnett hjemme igjennom en D-Link 624 router. Oppsettet er mac filtrering med wep password. Samma problemet oppstår der også. Er pålogga i ca 3mins før routeren faller ut. Da må den restartes for at noen skal få nettilgang. Det virker merkverdig rart. Finner ikke noe logisk forklaring på det... Irriterer meg litt. Hvilken laptop har du egentlig? Endret 1. desember 2005 av Komprakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå