Gå til innhold

harddisk kabinett med plass til 2-4 hardisker?

Maxila

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:thumbup: tusen takk :)

og nå er det eneste jeg trenger er en jumpsstart av psu men det får jeg vente til med når jeg får datan hjem fra reperasjon aopen 350 watt(den jeg skal bruke til hardiskene) og så bruker jeg mist 500 watt til datan til vanlig.

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
og så har jeg en izybox som det gikk å koble en harddisk til men så lurer jeg på om det går ann å koble til to hardisker på hver med en sånn ide kabel

5238300[/snapback]

Si i fra hvis det går. Jeg har også et RaidSonic IcyBox diskkabinett og lurer på om det går an å koble to harddisker i det ene harddiskabinettet. (Fysisk plass ordner jeg selv :dremel: )

Hvis det går så antar jeg det bare er å sette den ene som master og den andre som slave på en IDE-kabel med to drev-uttak. Også må man jo fikse strøm, men det går muligens an å overbelaste stabilt den eksterne PSU'en som følger med.

Lenke til kommentar
og så har jeg en izybox som det gikk å koble en harddisk til men så lurer jeg på om det går ann å koble til to hardisker på hver med en sånn ide kabel

5238300[/snapback]

Si i fra hvis det går. Jeg har også et RaidSonic IcyBox diskkabinett og lurer på om det går an å koble to harddisker i det ene harddiskabinettet. (Fysisk plass ordner jeg selv :dremel: )

Hvis det går så antar jeg det bare er å sette den ene som master og den andre som slave på en IDE-kabel med to drev-uttak. Også må man jo fikse strøm, men det går muligens an å overbelaste stabilt den eksterne PSU'en som følger med.

5243067[/snapback]

prøvde dette men da ble det sikkert litt feil koblet for jeg koblet en kabel til icyboxen og den ene hardisken på master , og den andre på slave. men så kan det være at jeg koblet litt feil, for brukte strømmen fra den andre eksterne hardisken, og da kan det være den ikke fikk strøm.

men skal teste når jeg får datan tilbake fra reperasjon.

vis ikke kan jo du prøve.

Lenke til kommentar

tar en liten oppsumering jeg :yes:

for å koble sammen mange hardisker kan man bruke disse tingene:

eMagic USB 2.0 hub 7 stk med strømforsyning eller annen usb hubb

sånn/sånne: Sedna USB 2.0 til IDE Adapter m/strømforsyningkabler for å koble hardiskene til usb hubben eller så kan man bruke delene fra en ekstern harddisk eller sånn som min izybox. kan bare koble på en harddisk på hver

man kan også koble alle hardiskene til med strømforsyning, og bruke ide til usb 2 konverter.

strømmen til usb hubben kan vist også kobles til strømforsyninga men vet ikke helt hvordan jeg skal koble det helt.

og kabinett eller lignede kan brukes som man vil

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
Hvor i lende ligger prisen på de bridgeboardene? Og ellers, hva slags raid muligheter finnes det, kan jeg koble 2 bb i sammen og kjøre Raid 0 over alle diskene `?

5236735[/snapback]

Heisann, har vært borte noen dager.

Fant en gammel kvittering.

For 2 stk så betalte jeg $139. (Januar 2004). Prisene bør ha gått ned nå.

Tror ikke det er mulig å koble flere BB sammen med tanke på Raid-0.

Et BB kan ta 2 HD i Raid-0. Da jeg nevnte at en kan koble de sammen så var det med en FW-kabel. (mao en kabel fra PC til et av BB'ene, deretter en kabel mellom hvert av BB'ene) (eller en kabel til hver av BB'ene)

Hjalp kankje litt?

Ellers, om noe av dere er på jakt etter noe saftige saker så kan jeg anbefale en RedayNas X6 eller 600 model fra www.infrant.com

Et firma i bergen har disse. ca. 4500+moms (komplett, dog uten HD'er). Det er et HW-raid-5 kabinett. X6 kan bygges ut ved behov, mao kan en starte med 1 HD, deretter 2 og helt opp til 4. Alt skjer automagisk, og en mister ingenting.

modell 600 er mer en "standard" raid-5, hvor en kan sette opp f.eks 2 dtk HD i raid-0, og 2 i raid-1, eller alle i raid-5. Svakheten her er at en vil miste innhold dersom en vil bygge ut/bygge om.

Har selv en X6 modell :love: (rett på nettverk, hele døgnet... med innbygd media server)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...