kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Etter hva jeg har eksperimentert med IDE->USB kontrollere, så går ikke dette særlig bra nei. For min del har kun en enhet om gangen fungert. 5236655[/snapback] Den kontrolleren som sitter i din izybox er egentlig en IDE->USB konverter, så jeg tviler meget sterkt på at det fungerer, men for all del, det koster jo ingenting og prøve. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Etter hva jeg har eksperimentert med IDE->USB kontrollere, så går ikke dette særlig bra nei. For min del har kun en enhet om gangen fungert. 5236655[/snapback] Den kontrolleren som sitter i din izybox er egentlig en IDE->USB konverter, så jeg tviler meget sterkt på at det fungerer, men for all del, det koster jo ingenting og prøve. 5238438[/snapback] prøvde det i stad med en gammel 16 gb harddisk og det virka det var bare med en harddisk alså for har ikke strøm til to Endret 1. desember 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ehem, du har jo da i praksis bare testa en. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 USB 2.0 til IDE Ehem, du har jo da i praksis bare testa en. 5238705[/snapback] prøvde med to nå men så vist ut til at det ikke gikk som du sa. men funker disse kablene som den eksterne hardisken uten strøm? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det følger med strømadapter i den IDE til USB pakken. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 og det funker på samme måte? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Som den IDE til USB kontrolleren som står i izybox kabinettet ditt tenker du på? Jada det gjør den, tipper selve kortet er bygd på akkurat samme kontrolleren chippen. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) takk og strømmen kobles den til kabelen? kan jeg sette alle hardiskene i et kabinett, så bruke ide til usb 2 kabler og koble alle usb kablene til en usb hubb og bruke vanlig strømforsyning på 35o watt, men vet du hvilke kabel jeg må ha for å jumpstarte psuen? Endret 1. desember 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21...um=1&Catg=15665 ¨ Det ligger flere på qxl! Kjøp 4 stk! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 takk og strømmen kobles den til kabelen?kan jeg sette alle hardiskene i et kabinett, så bruke ide til usb 2 kabler og koble alle usb kablene til en usb hubb og bruke vanlig strømforsyning på 35o watt, men vet du hvilke kabel jeg må ha for å jumpstarte psuen? 5238904[/snapback] Den usb hubben jeg linket til krever i tillegg 5V inn(krever er egentlig feil, den fungerer uten, men ikke i alle tilfeller), jumpstarting av ATX psu finnes det en god del artikler om, ta ett søk på google, burde gå fort. Det virker som du har fått med deg det esensielle her, så jeg regner med det vil gå bra Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 så da søker jeg litt etter "jumpstarting av ATX psu" og så takker jeg for svar og kommer nok ettervert til å kjøpe inn det utsyret. håper også det går med den usbhubben uten strøm. takker for alle svarene jeg har fått Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nå er det jo ikke noe problem og hente ut 5V fra PSU'en, du må jo bare klippe over ledningen som følger med til usb hubben og koble den inn på 5V uttaket på PSUen Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) hey hvordan skal jeg koble kablene da, er det noe forskjell hvilket av kablene jeg kobler til hva? og er ikke den kabelen på bildet på 5 v edit: glemte å legge til bilde Endret 1. desember 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 og noen som vet hvor jeg finner sånnen bare til 24 pin Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Produsent: Stardom Varenavn: SOHOTANK U7-2-B2, External storage case for 5.25” Drive, 2 Unit stack, USB2.0, IDE Modell: U7-2-B2 Lagerstatus: Forventet på lager den 05-12-2005 Pris: NOK 1.054,00 http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no Endret 2. desember 2005 av kvase Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) hey hvordan skal jeg koble kablene da, er det noe forskjell hvilket av kablene jeg kobler til hva? og er ikke den kabelen på bildet på 5 vedit: glemte å legge til bilde 5239343[/snapback] Den ledningen på bildet ligna mistenkelig mye på en sata strømkabel, på den vil du finne både 5V og 12V. På disse er det vanligvis slik at gul leder gir 12V mens rød leder gir 5V, så må du huske å finne riktig jord ledning, nå husker jeg absolutt ikke hvilken som gir hva, så her kan det være en idee og leite fram litt mere informasjon på google. EDIT: Ved nærmere ettersyn av den ledningen, ser jeg jo at det er en helt vanlig molex plugg, men informasjonen i innlegget forblir den samme fordet om. og noen som vet hvor jeg finner sånnen bare til 24 pin 5239595[/snapback] Fikk dessverre ikke opp bildet i linken. Produsent: Stardom Varenavn: SOHOTANK U7-2-B2, External storage case for 5.25” Drive, 2 Unit stack, USB2.0, IDE Modell: U7-2-B2 Lagerstatus: Forventet på lager den 05-12-2005 Pris: NOK 1.054,00 http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no 5240057[/snapback] kvase: Her snakker jeg om en ypperlig mulighet til worklog, så kommer du bare og knuser alt som er av arbeidslyst. Endret 2. desember 2005 av kpolberg Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 noen andre som vet hvordan jeg kan koble? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 her er bildet du ikke fikk opp i linken kpolberg. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 hey på det bildet under er det bildet av den ide til usb greia(til høyre) som var i izyboxen og den trenger strøm, så kan jeg klippe av den kabelen til venstre(rød ring rundt) og koble den til den ledningen til høyre. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg er ikke helt sikker på om izyboxen krever 5V eller 12V, hvis du kobler den på den du har satt ring rundt vil du få 12V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå