Gå til innhold

harddisk kabinett med plass til 2-4 hardisker?

Maxila

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har eksperimentert med IDE->USB kontrollere, så går ikke dette særlig bra nei. For min del har kun en enhet om gangen fungert.

5236655[/snapback]

Den kontrolleren som sitter i din izybox er egentlig en IDE->USB konverter, så jeg tviler meget sterkt på at det fungerer, men for all del, det koster jo ingenting og prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har eksperimentert med IDE->USB kontrollere, så går ikke dette særlig bra nei. For min del har kun en enhet om gangen fungert.

5236655[/snapback]

Den kontrolleren som sitter i din izybox er egentlig en IDE->USB konverter, så jeg tviler meget sterkt på at det fungerer, men for all del, det koster jo ingenting og prøve.

5238438[/snapback]

prøvde det i stad med en gammel 16 gb harddisk og det virka det var bare med en harddisk alså for har ikke strøm til to :)

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

takk :thumbup: og strømmen kobles den til kabelen?

kan jeg sette alle hardiskene i et kabinett, så bruke ide til usb 2 kabler og koble alle usb kablene til en usb hubb og bruke vanlig strømforsyning på 35o watt, men vet du hvilke kabel jeg må ha for å jumpstarte psuen?

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
takk  :thumbup: og strømmen kobles den til kabelen?

kan jeg sette alle hardiskene i et kabinett, så bruke ide til usb 2 kabler og koble alle usb kablene til en usb hubb og bruke vanlig strømforsyning på 35o watt, men vet du hvilke kabel jeg må ha for å jumpstarte psuen?

5238904[/snapback]

Den usb hubben jeg linket til krever i tillegg 5V inn(krever er egentlig feil, den fungerer uten, men ikke i alle tilfeller), jumpstarting av ATX psu finnes det en god del artikler om, ta ett søk på google, burde gå fort. Det virker som du har fått med deg det esensielle her, så jeg regner med det vil gå bra :)

Lenke til kommentar
hey hvordan skal jeg koble kablene da, er det noe forskjell hvilket av kablene jeg kobler til hva? og er ikke den kabelen på bildet på 5 v

edit: glemte å legge til bilde :p

5239343[/snapback]

Den ledningen på bildet ligna mistenkelig mye på en sata strømkabel, på den vil du finne både 5V og 12V. På disse er det vanligvis slik at gul leder gir 12V mens rød leder gir 5V, så må du huske å finne riktig jord ledning, nå husker jeg absolutt ikke hvilken som gir hva, så her kan det være en idee og leite fram litt mere informasjon på google.

EDIT: Ved nærmere ettersyn av den ledningen, ser jeg jo at det er en helt vanlig molex plugg, men informasjonen i innlegget forblir den samme fordet om.

og noen som vet hvor jeg finner sånnen bare til 24 pin

5239595[/snapback]

Fikk dessverre ikke opp bildet i linken.

Produsent: Stardom 

Varenavn: SOHOTANK U7-2-B2, External storage case for 5.25” Drive, 2 Unit stack, USB2.0, IDE

Modell: U7-2-B2

Lagerstatus:  Forventet på lager den 05-12-2005

Pris: NOK 1.054,00 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no

5240057[/snapback]

kvase: Her snakker jeg om en ypperlig mulighet til worklog, så kommer du bare og knuser alt som er av arbeidslyst. :p

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...