Maxila Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 lurer på om det er noen hardiskkabinetter som har plass til 2 eller 4 hardisker. det kan enten være firewire og usb, eller det kan bare være usb. finns det? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Nja, ikke helt sikker holder selv på med å lage et HD kabinett med FW/ USB2 med plass til enten 4-8-16 og 24HD. Men om det finnes noen der de selger de uten disker er jeg ikke helt sikker på. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Aopen XC Cube Mini Expansion box White For MZ855, 2 x 5,25", 2 USB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309805&cks=ACC Lenke til kommentar
erikb Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hvordan kobles denne boksen til pcen? fungerer den som en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 står dette der 2 x USB - 4 pin USB Type A Lenke til kommentar
erikb Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 kan jo bety mye, f. eks at den har 2 usb-innganger. hvis den kobles til pcen via firewire/usb er jo dette en mye billigere løsning enn andre eksterne harddisker Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Aopen XC Cube Mini Expansion box White For MZ855, 2 x 5,25", 2 USBhttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309805&cks=ACC 5234368[/snapback] men er ikke det litt tungvindt å ha to usb kabler, og den har vel ikke to strømforsyninger og Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 se her da https://prisguiden.no/cat.php?categ...start=50&ppp=25 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hva med å lage selv? Man trenger: 1x stk USB 2.0 Hub 4x IDE->USB 2.0 1x AT PSU (AT psuer trenger ikke powergood signal, og kommer med strømbryter) 1x eske med plass til alt i samma. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Hva med å lage selv? Man trenger: 1x stk USB 2.0 Hub 4x IDE->USB 2.0 1x AT PSU (AT psuer trenger ikke powergood signal, og kommer med strømbryter) 1x eske med plass til alt i samma. 5236486[/snapback] har du linker Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Eller... Du kan kjøpe mitt kabinett som kan huse 6 stk disker I kab. er det nå montert 2 stk FW800 bridgeboards med IDE interface til harddisker (2stk disker pr. bridgeboard). Videre så er det 3 strømforsyninger ( typisk 2 disker pr. power), dog kun 1 powerbryter da. 2 vifter er det også montert. Må si at kab. er rimelig stort (liggende). Omtrent som lianli kabinettene jeg bruker ellers (typisk PC7Scand type) Hadde tidligere 3 bridgeboards (2xFW800 og 1xFW400), men det ene gikk ut siden jeg nå er på vei over til en NAS løsning (Infrant X6 m/4 disker), og i den forbindelse fikk modifisert et gammel SCSI 1 disks kabinett. Det kab. huser nå en drevramme (ICYDock) og FW400 bridgeboard. Vurderer som sagt å kvitte meg med dette kab. inkl. 2x200GB IDE disker, evnt. også en 80GB'er. Alt er lite brukt, siden det tross alt har vært eksternt utstyr som kun er brukt som backup. Må jo prøve meg litt Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 lurer på om det går ann å modifisere en vanllig ekstern harddisk og heller sette på to ide disker på den ene kabelen Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Etter hva jeg har eksperimentert med IDE->USB kontrollere, så går ikke dette særlig bra nei. For min del har kun en enhet om gangen fungert. IDE->USB 2.0: 4x IDE -> USB 2.0 USB 2.0 Hub: USB 2.0 Hub 7P AT PSU: Gå til nærmeste elkjøp og rot rundt i elektro retur kassa dems, står vanligvis på baksiden, der finner du sikkert noe brukendes(hvis du ikke har da seff). Selve kassa: Kan lages i plexi, tre, aluminium ja you name it. Hmm, fikk nesten lyst å lage dette selv nå. Aiai, kommer garantert en worklog på dette. Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Skal du bygge selv, så anbefaler jeg at du ser på disse bridgeboardene(BB): http://www.ioi1394.com/products/proddetail...dName=FWB-IDE01 Flere andre typer der også. Noen har bla raid-støtte om det skulle friste. Har ikke hatt noe tull med mine BB, funkert smertefritt den tiden jeg har hatt. Hatt mere tull med driverproblematikk og XP SP2 (men det ble fikset med at BB-produsenten hardcoda inn FW800 hastighet) hehe... Kan seriekobles også, slik at du trenger egentlig bare 1 FW kabel til PC'n din. Selv brukte jeg 2xFW800 og 1xFW400 kabler. Godsaker i mine øyne! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvor i lende ligger prisen på de bridgeboardene? Og ellers, hva slags raid muligheter finnes det, kan jeg koble 2 bb i sammen og kjøre Raid 0 over alle diskene `? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) har et sånn et fra psdata: Raidsonic ICY BOX External 5.25" CD/DVD case. USB 2.0. Silver kan den brukes til noe. edit: fant ut at det gikk an å koble til en harddisk. Endret 1. desember 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) lurte på om det går ann å bruke denne:Chieftec drevramme,4 stk.S-ATA HDD,Beige og hva mener de med NB! RAID controller er ikke inkludert. Endret 1. desember 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 lurte på om det går ann å bruke denne:Chieftec drevramme,4 stk.S-ATA HDD,Beigeog hva mener de med NB! RAID controller er ikke inkludert. 5238037[/snapback] Der er det jo snakk om en internt løsning, da det bare er hdd cage. Så der må du stille med 4 stk sata porter som går på utsiden av maskinen, pluss strømforsyning osv. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 lurte på om det går ann å bruke denne:Chieftec drevramme,4 stk.S-ATA HDD,Beigeog hva mener de med NB! RAID controller er ikke inkludert. 5238037[/snapback] Der er det jo snakk om en internt løsning, da det bare er hdd cage. Så der må du stille med 4 stk sata porter som går på utsiden av maskinen, pluss strømforsyning osv. 5238083[/snapback] og da hopper jeg over den og :!: Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 har en sånnen freecom med egen harddisk på 160 gb og så har jeg en izybox som det gikk å koble en harddisk til men så lurer jeg på om det går ann å koble til to hardisker på hver med en sånn ide kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå