Apoc_ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei. For en stund siden kjøpte jeg en Maxtor Maxline III 250GB disk. Den kom opp av seg selv i Windows og alt var fint. Når jeg skulle partisjonere den tenkte jeg at ved neste formatering skulle jeg legge OS'et på den. Så den ble delt i to. Hendholdsvis på 10 og 240GB. Maskinvare info: Hovedkort: Epox 9NDA3+, 939, nForce3 250. IDE Pri Master: Seagate 200GB. (Win XPSP2) IDE Sec Master: WDC 80GB. IDE Pri Slave: Seagate 80GB. IDE Sec Slave: NEC 2510A (DVD-R) S-ATA 1: Maxtor Maxline III. I går fant jeg ut at jeg ville teste Win x64. Så jeg startet opp med plata. Med oppsettet som er over. Når jeg skulle velge disk/partsjon kom det riktig info om IDE enhetene, men S-ATA disken kom opp som en stor partisjon. (Den er delt i to partisjoner) Så prøvde jeg å koble fra alle IDE diskene, og da kom Maxtor disken opp et volum som ikke var partisjonert. Alså Windows installasjonen vil at jeg skal partisjonere disken på nytt. Det er ikke et valg siden det ligger 100GB med data på den. Det jeg da lurer på er om min Win XPSP2 sitter på infoen om partisjonene på disken? Og hvordan skal jeg få til å installere x64 på den partisjonen jeg har laget til formålet? Er jeg rett og slett nødt til å ta vare på all data på disken, og opprette nye partisjoner under installasjonen? Det høres helt idiotisk ut for meg... Mvh. Apoc_ Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Er det ingen der ute som har opplevd det samme? *Mener det var lov med bump etter 24 timer, skyt meg om jeg tar feil* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå